FATÁJ-online szaklap: események, gazdasági jelenségek a faiparban, bútoriparban, asztalosságban, erdőgazdálkodásban és a kapcsolódó területeken. Beszámolók, riportok, sajtószemle, ...
FELIRATKOZÁS FATÁJ-Online hírlevélre.
Kérem jelezze szakterületét, cégét, annak kapcsolóit.
Hivatkozás:
Ha felhasználja bármely cikket a FATÁJ-ból, hivatkozzon rá annak kapcsolójával is.

STIHL - nemzedékekre tervezve

HEPIK - a faapríték partner
Faipari gépek -> Stonewood Kft
HUNNIA FAGÉP - Jó magyarnak lenni!
FORMANCE Kft
FATÁJ nyitólap
FATÁJ archívum:

FATÁJ-online
médiaajánlat
pdf

FAGOSZ, Fagazdasági Országos Szakmai Szövetség
A FAGOSZ a FATÁJ kiadója.

Husqvarna Magyarország Kft - Erdészeti és kertészeti gépek kereskedelme. HUSQVARNA, JONSERED, PARTNER, GARDENA.

FAGOSZ filmtár a Hazai Erdésznél

Nemzeti kincsünk az erdő - 40 kisfilm

Erdészeti és Faipari Dolgozók Szakszervezete

Magán Erdotulajdonosok és Gazdálkodók Országos Szövetsége

Országos Erdészeti Egyesület

Hobbi Faesztergálás


Dr. Gerencsér Kinga: Fafeldolgozás mobil szalagfűrésszel
(A 2002-ben megjelent kiadvány online változata.)

Keres egy céget, intézményt, iskolát? Kezdje itt:
fatudakozo.hu
woodinfo.hu
woodinfo.eu
Akác
termékek
Magyar-
országról:
hungarobinia.hu
FAIPARI, ERDÉSZETI
apróhirdetések
DÍJMENTESEN

FAIPARI, ERDÉSZETI
szakkönyvek

A pdf-ekhez az Acrobat Reader itt tölthető le:


2010-06-23

Nyílászáró blog - interjú a bloggerrel

A Nyílászáró blog szerzője Faragó Attila elhárította, hogy ő igazából blogger volna, bár amit ír az ténylegesen blog. Ahogy ő is megfogalmazta, eredetileg egy megfelelő kommunikációs platformot keresett és találta meg ebben a formában, ami segíti a kereskedelmi és kivitelezési tevékenységét.

Felismerte, hogy már régen nem pusztán árháború folyik a vásárlókért, hanem olyan komplex szolgáltatások egyidejű nyújtása is, amitől a vásárló úgy érzi, hogy az eladó valóban érti a szakmáját, kicsit több információt kap, mint hivatalos brossúrákból. Ugyanakkor folyamatosan kap híreket az őt érdeklő termékekről és nem kell boltokat járni és termék katalógusokat gyújtögetnie és abban bíznia, nem marad le semmi újról és kedvezőről.

 

Ezt mind tudja, amit Faragó Attila is megtalált, a vásárlókkal való újszerű kapcsolattartás egyik új formáját, a blogírást. Jó pár hónapja feliratkoztam a blogján, kapom a hírleveleket, innen az ismerettség.

 

Mit érdemes tudni Rólad?

47 éves 3 gyerekes családapa vagyok, végzettségemet tekintve gépészmérnök. 1995-ben kerültem kapcsolatba az építőiparral, amikor a Lenta 93 Kft kereskedelmi igazgatója lettem. 2000 óta önálló vállalkozás keretében, 3 tulajdonostársammal folytatunk kereskedelmi és kivitelezői tevékenységet kül-, és beltéri nyílászárók területén. Jelenleg egy 30 fős céget irányítok.

 

Mi a bloggal a célod, küldetésed?

1995-ben, amikor kapcsolatba kerültem a beltéri ajtókkal a Lenta 93 Kft volt az egyetlen, ipari méretekben, furnérozott, utólag szerelhető ajtókat előállító hazai üzem. A piaci igények 90%-át ekkor még a felületkezeletlen, falazással egy időben beépítendő ajtószerkezetek uralták. Újdonságnak számított az utólag szerelhető, falat átfogó tokszerkezet. Feladatom volt az új technológia ill. az ajtókat övező új szemléletmód megismertetése a magyar piaccal, melyhez a tapasztalatot és a tudást a gyár német tulajdonosaitól és szakembereitől szereztem. Mára teljesen elfogadottá és elterjedtté vált ezeknek az ajtószerkezeteknek a beépítése. (Természetesen nem gondolom, hogy ez az én munkám eredménye lenne, de az sem vitatható, hogy nagyon sok ma is a kereskedelemben dolgozó szakember annak idején tőlem tanulta az ajtós szakma alapjait.)

S bár ezek az ajtószerkezetek elterjedtek, az ezek helyes alkalmazásához szükséges szakmai ismeretek továbbra is nagyon hiányosak mind az építészek, mind a kivitelezők, mind a magánépítkezők körében. Ugyanakkor az elmúlt 15 évben olyan mennyiségű, a nyílászárókhoz kapcsolódó általános szakmai anyag és információ halmozódott fel nálunk, aminek publikálása bizonyára segítené a szakma (építész, kivitelező) jobb tájékozódását.

Mivel a mindennapi munkánkban nagyon kevés idő áll rendelkezésre ezeknek az ismereteknek az átadására, ezért elhatároztam, hogy az aktuális munkáink során előforduló esetek alapján megírom ezeket az információkat, megpróbálom levonni a tanulságokat. Szándékom szerint ezzel felhívom a figyelmet azokra az építési, kivitelezési, tervezési hibákra, melyekkel nap mint nap találkozunk, megmagyarázok olyan a témához kapcsolódó alapfogalmakat, kifejezéséket, értékelési szempontokat, amelyek elengedhetetlenek a vásárló számára a vásárlási döntéshez, és segítek az építész és kivitelező szakmának is a jobb eligazodásban. A témákat igyekszem nem csak a hozzám legközelebb álló beltéri ajtó területre koncentrálni, hanem a praxisunkban előforduló kültéri nyílászáró és padlóburkolat témákra is kiterjeszteni.

 

Mi vagy ki ösztönzött a blogírásra?

A blog egy alkalmas eszköznek tűnt az információk közlésére, és egy állandóan mindenki számára elérhető platformot jelent. Nem titkoltan az itt publikált írások egy része marketing célokat is szolgál, amikor havi magazin formájában elküldjük az információkat az adatbázisunk ügyfeleinek (kereskedőinknek, kivitelező partnereinknek, magán érdeklődőknek).

 

Havonta mennyi írásod jelenik meg?

Sajnos az idő nagy úr, ezért havonta max. 3-4 írást tudok csak megjelentetni. Ugyanakkor a rendelkezésre álló információk mennyisége lehetővé tenné az ennél sűrűbb bejegyzéseket is.

 

Melyek a kedvenc témáid és melyek azok amik az olvasók körében a legsikeresebbek?

A leginkább a beltéri ajtós témák állnak közel hozzám. A legsikeresebb, legtöbb reakciót hozó bejegyzés ugyanakkor a bejárati ajtók minőségének elemzése hozta.

 

Havonta mennyi látogatód van és mennyi hozzászólás?

Az oldalnak havonta mintegy 300 látogatója van, ami tudom nem nagy szám. A kommentek száma is elég alacsony sajnos, de én nagyon tudok örülni 1-2 hozzászólásnak is. Azért remélem, hogy idővel ez még javulni fog.

 

Melyik volt eddig a legsikeresebb írásod?

Olyan kiugró sikerről nem tudok beszámolni, de annak mindig örülök, ha a konkurenseink képviselői véleményükkel alátámasztják és megerősítik az én véleményemet, és ennek hangot is adnak hozzászólásukkal. De kapok pozitív visszajelzéseket az üzletünkbe betérő vásárlóktól is, akik fontos információszerzési forrásnak tartják az írásokat.

 

A témákat magad választod, vagy időnként kapsz témajavaslatokat, ötleteket is?

Mint mondtam a polcon rengeteg szakmai anyag van, amiből azokat szoktam elővenni, aminek éppen van valami apropója. De van, hogy a kollégák mesélnek el egy történetet a napi munkájukból és ez indítja el a fantáziámat.

 

Naponta mennyi időt töltesz blogírással, blogkarbantartással?

Hát napi szinten nem lehet ezt kimutatni. Havonta 3-4 napon szoktam foglalkozni a témák megírásával, a hozzájuk kapcsolódó szakmai anyag elemzésével. Ebbe beletartozik a havi magazin szám összeállítása is. Alapvetően nem tartom magam bloggernek és nem is vagyok az. Egy fórumot kerestem és találtam a blog formájában, ahol a birtokomban lévő, mások érdeklődésére is számot tartható információkat elmondhatom.

 

Van kapcsolatod, személyes ismeretséged más bloggerekkel?

Igen van, de nem feltétlenül a blogger lét kapcsol össze bennünket. Tanácsaikkal és ötleteikkel elsősorban az indulást és a technikai hátteret biztosították.

 

Melyek a kedvenc magyar nyelvű (építészeti, design, zöld) blogjaid?

A napi munkámhoz, a szűkebb szakmámhoz tartozó információk és ötletek gyűjtéséhez szoktam blogokat olvasni. Általában konkrét témakörben keresek, és amit találok blog vagy fórum oldalakon azt szoktam olvasgatni. Vannak köztük persze szakmai tollakból származó írások és kávéházi trécselések is. A böngészések során vannak oldalak, amelyek rendszeresen előfordulnak (Ilyen például a Te oldalad is), ezeket gyakrabban olvasgatom. De nagy érdeklődéssel olvasom a laikus fórumokat is, mert mindig szórakoztat a tudatlanság és tájékozatlanság, amelyekből sokszor marketing ötleteket gyártok.

 

Van-e kitűzött célod, hogy meddig tervezed írni a blogot illetve mik a terveid?

Nincs konkrét elképzelésem, de nem tervezem, azt, hogy belátható időn belül abba hagyom. Témám van elég, naponta 3-4 új feliratkozót regisztrálok, akihez ezek az információk eljutnak. Amíg lesz érdeklődés, addig biztos nem adom fel.

 

Elérhető vagy a közösségi médiában (Twitter, Facebook)?

Igen , de nem jellemző, nem fordítok rá figyelmet.

 

Mennyire tartod fontosnak ez utóbbiakban való megjelenést?

Eddig még nem gondoltam rá.

 

És végül mit üzensz az olvasóknak?

Ha megengeded két üzenetem is lenne. Az egyik a szakmához (építész, kivitelező), a másik az építkezőkhöz, felújítókhoz szólna. Az utóbbiaknak azt üzenném, hogy ne sajnálják a pénzt és a fáradtságot az építkezés, a felújítás előkészítésére, a részletekbe menő tervezésbe. Ezek a költségek ugyanis az építkezés során sokszorosan megtérülnek. A szakmának pedig azt üzenném, hogy sokkal nagyobb figyelmet fordítsanak a nyílászárók csomópontjainak helyes kialakítására és a nyílászárókkal szembeni műszaki elvárások (pl. mechanikus és klimatikus terhelési osztályok) meghatározására. Amíg egy rossz csomópont a belső terekben többnyire csak esztétikai és funkcionális problémákat jelent, addig a kültéri nyílászárók esetén már nagyon komoly szerkezeti hibákhoz vezet. A várható igénybevételek helytelen meghatározása padig a termékek idő előtti tönkremenetelét és ezzel együtt számtalan vevői reklamációt és vitát eredményez.

 

Forrás: koos.hu 06-15


DomoTrend Kft - Lakberendezés Európa neves design-muhelyeibol.

AKE - A perfekt megoldás

Dunaker Kft - Alapítva 1986

105 hazai furészüzem gazdasági teljesítménye - 2010. - Megvizsgáltunk 105 hazai furészüzemet muködteto vállalkozást (60 kemény-lombos, 44 lágy-lombos, 1 fenyo-feldolgozó) a 2010-es évi teljesítményei alapján.

Fagazdasági felszámolás számláló - 2012.május - Összegyujtöttük a fagazdaság szakterületein muködo (muködött) Magyarországon bejegyzett cégeket, amelyeknél a 2012-es évben indult el a felszámolási, ill. végelszámolási eljárás.

Grube Kft

Zalaerdő Zrt - Erdészek az erdoért

Forestinvest.hu

Erdészeti gépek, eszközök, muszerek, kiegészítok kereskedelme.

ERFARET Tudásközpont

Magyar Belsőépítészet

FATUDAKOZÓ - az online faipari cégtár

KARDEX Kft - Erdészeti-faipari termelés, kereskedelem. Furészáru termelés: elsosorban bükk és tölgy. Belföldi, nemzetközi szállítás. Export-import tevékenység.

LEITZ Hungária Szerszám Kft




 A FATÁJ lapot kiadja a FAGOSZ
Minden jog fenntartva. All rights reserved.