FATÁJ-online szaklap: események, gazdasági jelenségek a faiparban, bútoriparban, asztalosságban, erdőgazdálkodásban és a kapcsolódó területeken. Beszámolók, riportok, sajtószemle, ...
FELIRATKOZÁS FATÁJ-Online hírlevélre.
Kérem jelezze szakterületét, cégét, annak kapcsolóit.
Hivatkozás:
Ha felhasználja bármely cikket a FATÁJ-ból, hivatkozzon rá annak kapcsolójával is.

STIHL - nemzedékekre tervezve

HEPIK - a faapríték partner
Faipari gépek -> Stonewood Kft
HUNNIA FAGÉP - Jó magyarnak lenni!
FORMANCE Kft
FATÁJ nyitólap
FATÁJ archívum:

FATÁJ-online
médiaajánlat
pdf

FAGOSZ, Fagazdasági Országos Szakmai Szövetség
A FAGOSZ a FATÁJ kiadója.

Husqvarna Magyarország Kft - Erdészeti és kertészeti gépek kereskedelme. HUSQVARNA, JONSERED, PARTNER, GARDENA.

FAGOSZ filmtár a Hazai Erdésznél

Nemzeti kincsünk az erdő - 40 kisfilm

Erdészeti és Faipari Dolgozók Szakszervezete

Magán Erdotulajdonosok és Gazdálkodók Országos Szövetsége

Országos Erdészeti Egyesület

Hobbi Faesztergálás


Dr. Gerencsér Kinga: Fafeldolgozás mobil szalagfűrésszel
(A 2002-ben megjelent kiadvány online változata.)

Keres egy céget, intézményt, iskolát? Kezdje itt:
fatudakozo.hu
woodinfo.hu
woodinfo.eu
Akác
termékek
Magyar-
országról:
hungarobinia.hu
FAIPARI, ERDÉSZETI
apróhirdetések
DÍJMENTESEN

FAIPARI, ERDÉSZETI
szakkönyvek

A pdf-ekhez az Acrobat Reader itt tölthető le:


2012-10-04

Projekt a nemzeti parkok népszerűsítésére

A The Boston Consulting Group vállalati társadalmi felelősség (CSR) programja részeként Magyarországon idén a nemzeti parkok kínálatnépszerűsítése témát választotta, mely projektet díjmentesen dolgozta ki a Vidékfejlesztési Minisztérium részére.

A cikk megosztása:Megosztás az IWIW-en Megosztás a Facebook-on

 

 

 

A The Boston Consulting Group az üzleti tanácsadás terén vezető nemzetközi tanácsadó vállalat. Magánkézben lévő cég, 42 országban 77 irodája működik. Vállalati társadalmi felelősség (CSR corporate social responsubility) programjuk részeként évente kiválasztanak egy-egy témát, melyet díjmentesen dolgoznak ki. (Az 50 éves cég 15 éve van jelen Magyarországon.) Idén Magyarországon a választásuk a hazai nemzeti parkok népszerűsítésére esett, mely projektet a Vidékfejlesztési Minisztériummal és az érintett nemzeti park igazgatóságokkal együttműködésben valósítottak meg. Az együttműködés tavasszal kezdődött és lezárásaként október 3-án tartott a VM részéről dr. Illés Zoltán környezetügyért felelős államtitkár és a BCG részéről Juhász László partner és ügyvezető igazgató közös sajtótájékoztatót.


Juhász László BCG üv.ig., dr. Illés Zoltán VM államtitkár és
Demeter Ákos BCG projektvezető

Dr. Illés Zoltán megnyitó beszédében kifejezte köszönetét ezért a felajánlásért, és megemlített bunyevác nagyapja szólását: "Addig vedd el, amíg adják!" A munka tömegét jellemzi, hogy hónapokon át tartott és csak ő legalább háromszor konzultált minden egyes NPI igazgatóval. Végül 10 fókuszterületet határoztak meg a leendő teendőkre, mindegyiknél 100 javasolt lépéssel. A cél a nagyobb látogatottság, a nagyobb ismertség.

A leendő munka összehangolásához 100% VM tulajdonú nonprofit Kft-t kellene létrehozni (5-12 munkatárs), melynek javasolt befektetési (indító) költsége 170 millió Ft lenne. Erről azonban miniszteri döntés még nem született. Számításaik szerint e befektetés már a második évben megtérülne, majd hasznot hozna.

A projekt elemző szakaszában a BCG megállapította, hogy a teljes magyar turisztikai kínálatban NPI-ok sokrétű, sokféle és értékes programot tudnak nyújtani, azonban a 10 egység tevékenysége nem eléggé összefogott és összehangolt. A kínálat és működés feltérképezése után azt összehasonlították több más ország gyakorlatával.

 

 

Irányító Bizottságot hoztak létre dr. Illés Zoltán államtitkár irányításával, a NPI-ok igazgatóinak részvételével. A BCG pedig a NPI-ok turisztikai referenseivel dolgozott együtt a munkatársi csoportok szintjén. A vizsgálat során vigyáztak arra, hogy ne a NPI-ok vagy a VM fejével, hanem gondolkodjanak az ügyekről, hanem a célközönség szempontjából vizsgáljanak mindent. Ezért külön vizsgálták a diákok (osztálykirándulás), a gyermekes fiatal felnőttek, az ökoturisták és más látogató szegmensek igényeit. Hogyan tud a látogató informálódni, majd eljutni a helyszínre, milyen élménykínálatot talál, végül hogyan lehet őt visszatérő elkötelezett látogatóvá tenni. (Értéklánc.)

Arra jutottak, hogy fontos cél a NPI-ok tevékenységének központi koordinálása. A sajtótájékoztatón kiosztották "A közös többlet kihasználása a hazai nemzeti parkok országos szintű együttműködésére építve" projekt 20 oldalas összefoglaló jelentését. Ebben az alábbi 10 kidolgozott kezdeményezés koncepcióinak legfontosabb elemeit is bemutatták.

  1. Továbbfejlesztett közös Nemzeti Park Igazgatósági weboldal
  2. Minden Nemzeti Park Igazgatóság egy kiemelt értékének megállapítása
  3. Közös és rendszeres nemzeti parki megjelenés a médiában
  4. Központi rendezvények és csatornák körének szélesítése
  5. Stratégiai együttműködés a turisztikai szervezetekkel
  6. Szegmens programok kialakítása
  7. A nemzeti parki védjegy rendszer továbbfejlesztése és a márka építése
  8. Az országos, ökoturisztikai koordinációs és utazásközvetítő egység létrehozása
  9. Gyűjtőfüzet minden Nemzeti Park Igazgatóságon való gyűjtésre
  10. Ifjú Természetvédelmi Őr / Junior Ranger program

A cél a NPI-ok turisztikai bevételének növelése. Ehhez szükséges a magyar társadalomban a természeti értékek iránti érdeklődés növelése. Most a NPI-nál évi 1,3 millió látogatást mérnek, a cél, hogy 2015-re (3 év alatt) 0,7 millióval, 2,0 millióra nőjön a látogatások száma.

Dr. Illés Zoltán még megemlítette, hogy célszerű lenne, hogy a nemzeti parki területeken természeti értékeket bemutató magán túravezetőknek vizsgát kelljen tenniük ahhoz hogy programot vezethessenek. (Ahogy gyakran a turista csoportok esetében külföldön kötelező helyi idegenvezetőt is igénybe venni.)

 

Kérdések között hangzott el, hogy a túrista terhelés növelése nem okoz-e majd gondot a természetvédelmi célok elérésében. Államtitkár úr válaszában elmondta: úgy ervezik, hogy ne legyen ilyen ütközés.

A FATÁJ rákérdezett, hogy a program számolt-e az erdőgazdálkodókkal együttműködésre. Hiszen a hazai erdők fele védett vagy naturás és ezekben a természetvédelmi kezelés végrehajtói mintegy 98%-ban az erdőgazdálkodók. Dr. Illés Zoltán válaszában jelezte, hogy ez a valóság, azonban ennek a programnak nincs erdészeti együttműködési eleme. Miután államtitkár úrnak már távoznia kellett, a másik kérdés volt, hogy hosszabb távon a nonprofit Kft. önfinanszírozó tud-e lenni. A BCG szerint, a Kft. generálta többlet forgalom hasznából, annak megfelelő mértékben: igen.

Más kérdésre válaszolva a BCG részéről elmondták, ha mégsem lenne meg az induláshoz szükséges 170 M Ft, erre az esetre több lépcsős javaslatot dolgoztak ki. Vannak elemek, melyek szinte többletköltség nélkül, illetve a jelenlegiek között is megvalósíthatóak, illetve a forrás mértékéhez lehet igazítani az egyes csomagok végrehajtását.

 

A már említett összefoglaló jelentésben van egy interjú Ugron Ákos Gáborral, a VM Nemzeti Parki és Tájvédelmi Főosztályának vezetőjével. Véleménye szerint: "Az üzleti szempontokat alapvetően a környezeti nevelés alá kell rendelni. A projekt megállapításai azonban azt is jól mutatják, hogy az üzleti szempontok nélkül ez a megcélzott szintű környezeti nevelés nem valósítható meg. Nem lehet megszólítani az embereket anélkül, ha nincsenek meg például a megfelelő kommunikációs csatornák (továbbfejlesztett honlap, gyakori újsághír), továbbá ha nincs elég munkaerő kapacitás a feladatok végrehajtására." Egyik kedvenc kezdeményezése az Ifjú Természetvédelmi Őr program, ami leköti a gyermekek figyelmét és olyan kötődést alakít ki, hogy éveken keresztül, rendszeresen vegyenek benne részt. A gyermekek pedig felnőtté válásukkor az elsajátított természet- és környezettudatos értékeket maguk is tovább viszik.

Lejegyezte és fotó: Mőcsényi Miklós

Ha tetszett a cikk ossza meg ismerőseivel: Megosztás az IWIW-en Megosztás a Facebook-on

 

AKE - A perfekt megoldás

Dunaker Kft - Alapítva 1986

DomoTrend Kft - Lakberendezés Európa neves design-muhelyeibol.

Erdészeti gépek, eszközök, muszerek, kiegészítok kereskedelme.

105 hazai furészüzem gazdasági teljesítménye - 2010. - Megvizsgáltunk 105 hazai furészüzemet muködteto vállalkozást (60 kemény-lombos, 44 lágy-lombos, 1 fenyo-feldolgozó) a 2010-es évi teljesítményei alapján.

Fagazdasági felszámolás számláló - 2012.- Összegyujtöttük a fagazdaság szakterületein muködo (muködött) Magyarországon bejegyzett cégeket, amelyeknél a 2012-es évben indult el a felszámolási, ill. végelszámolási eljárás.

FATUDAKOZÓ - az online faipari cégtár

Zalaerdő Zrt - Erdészek az erdoért

Prebena - Német szegezogépek, kompresszorok

Ráció szerszám - Prebena, Festool

Forestinvest.hu

ERFARET Tudásközpont

Magyar Belsőépítészet

KARDEX Kft - Erdészeti-faipari termelés, kereskedelem. Furészáru termelés: elsosorban bükk és tölgy. Belföldi, nemzetközi szállítás. Export-import tevékenység.

LEITZ Hungária Szerszám Kft




 A FATÁJ lapot kiadja a FAGOSZ
Minden jog fenntartva. All rights reserved.