61 éves korában São Paulóban elhunyt Fernando Campana brazil bútortervező, építész, a Campana Brothers tervezőpáros tagja.
“Nagy szomorúsággal közöljük Fernando Campana halálhírét, aki ma, november 16-án, São Paulóban hunyt el” – áll a közleményben. “Nagyra értékeljük mindenki szolidaritását, és kérjük, hogy ezekben az időkben tartsák tiszteletben a család magánéletét”.
Fernando Campana 1961-ben született Brotasban. Építészet és urbanisztika szakon végzett a São Paulo-i Képzőművészeti Karon – számolt be a Disegno magazin. Humbertóval együtt 1984-ben alapította meg szülővárosukban az Estudio Campanát, de a duó leginkább a Campana Brothers néven vált ismertté.
A Dezeen-nek adott interjúban a Campana testvérek elmondták, hogy csak 1997-ben figyeltek fel munkájukra, és köszönetet mondtak “mentoruknak”, Massimo Morozzinak, az olasz Edra designmárka kreatív igazgatójának, amiért reflektorfénybe kerültek.
Humberto Campana szerint a Favela szék a tervezők egy generációjára volt hatással, az 1991-es Favela Chairt az Edra állította gyártásba.
A közelmúltban a duó stúdiója egy szinte teljes egészében parafából készült bútorkollekciót és a jellegzetes Banquete puha játékbútor ülések limitált kiadású változatait alkotta meg Kaws amerikai művész tervei alapján.
A tervező “kreatív zseni” volt
A Campana testvérek világszerte bemutatták és kiállították munkáikat galériákban, többek között a Friedman Benda és a MoMa New Yorkban, a Carpenters Workshop Gallery Londonban és a São Paulo-i Modern Művészetek Múzeumában.
A bútortervezés mellett a Campana fivérek az építészetben is tevékenykedtek, építettek házakat, köztük egy São Paulóban található házat, amelyet pálmafával borítottak, hogy szőrös megjelenést kölcsönözzenek neki, valamint pavilonokat, például a Milánói Design Hétre szánt Gloriette-t.
A duó alkotta meg a Banquete soft-toy üléseket.
Fernando Campana múlt heti halála óta a dizájnvilágból rengeteg tiszteletadás érkezett.
A londoni Design Museum szerint Fernando Campana “generációnk egyik legfontosabb tervezője” volt, míg a New York-i Cooper Hewitt szerint “friss és gyermeki látásmódja a reményt és a szépséget ragadta meg, mindenféle mesterkéltség nélkül”.
Az Instagramon a Friedman Benda művészeti galéria úgy jellemezte őt, mint “az elmúlt négy évtized egyik fő mozgatórugója a formatervezésben” és “egy kreatív zseni, aki a kiszámíthatatlan innováció és az új felfedezések karrierjét vezette”.
szerk/ford: Tóth János, forrás: dezeen 11-21