FATÁJ-online szaklap: események, gazdasági jelenségek a faiparban, bútoriparban, asztalosságban, erdőgazdálkodásban és a kapcsolódó területeken.
Naptár

Közelgő események

A Vertigo Design rövid története

A fotót Gálos Viktor készítette.

A tulajdonosok eredetileg a televíziós- és filmgyártásban dolgoztak, Török Gábor díszletépítészként, Pénzes Nóra a produkciós és gyártásszervezés oldalon. Különböző szakmai hátterük lehetővé tette, hogy a VERTIGO DESIGN létrehozásával kombinálják az építészeti szakértelmet a művészi kreativitással és olyan tömörfa bútorokat hozzanak létre, amelyek már jóformán művészeti alkotásnak számítanak. Úgy érzik, nemcsak tárgyakat gyártanak, de fenntartható szemléletükkel hatással vannak a környezetükre és az emberek mindennapjaira is, mivel a termékeik meghittséget, melegséget árasztanak, és beviszik a természetet az otthon falai közé.

Amikor Török Gábor évekkel ezelőtt saját asztalosüzemet indított, elkezdett kísérletezni saját tervezésű, egyedi tömörfa- és gerendabútorokkal, mivel úgy érezte, hogy a tömegtermelés világában egyre kevesebb az értéket képviselő bútordarab. Termékei hamar olyan sikert arattak, hogy kellett valaki, aki a munkálatok irodai részét, a megrendeléseket, és az ügyfélkapcsolatokat koordinálja. Így lettek Nórával munkatársak, majd később cégtársak. Mindketten azt tapasztalták, hogy az emberek sokat dolgoznak, igényük van meghitt otthont teremteni családjuk köré, ezért értékelik a minőségi, természetes, egyedi bútorokat. „Asztalaink szó szerint a család középpontját alkotják, amelyek mellett vendéget fogadni, leckét írni, társasjátékozni közösségi élmény.” – magyarázza Gábor, aki Nórával együtt arra törekszik, hogy visszahozzák az értéket és a kézműves mesterséget a mindennapokba.

„ Volt már olyan, hogy Gemencig utaztunk, mert ott találtunk olyan fát, ami a legtökéletesebb volt az adott bútorhoz. ”

Az asztalosműhelyük Pátyon található, itt folyik a munka. Jelenleg egy 8 fős állandó csapat dolgozik velük: asztalosok, díszletépítészek, social média szakember, és más külsős munkatársak. Kapcsolatban vannak helyi fatelepekkel, ahol minden faanyagot személyesen válogatnak ki. „ Előfordult olyan is, hogy Gemencig utaztunk, mert ott találtunk olyan fát, ami a legtökéletesebb volt az adott bútorhoz. ” – meséli Nóra, aki hozzátette, hogy a legtöbb esetben pontosan ismerik a faanyag származási helyét, és ezt el is szokták mesélni a megrendelőknek. “Volt olyan bútor például, melynek az alapanyaga egy százéves kaposvári présház bontásából származott, vagy olyan diófa lámpatest, amihez egy fatuskót mentettünk meg a korhadástól és az eltüzeléstől.” – részletezi Gábor. Ami különös öröm számukra, az az, hogy vásárlóik a bútorokat egyfajta műalkotásnak tekintik, és visszajelzéseikben sokszor írják, hogy milyen különleges hangulatot teremtettek az otthonukban. „ Az egyedi, rendelésre készült bútorok gyártása során a vásárlóinkkal közvetlen kapcsolatba kerülünk, kiválaszthatják a faanyagot, részt vehetnek a tervezésben, látják a gyártás lépéseit, így garantáljuk a személyre szabott, magas minőségű végeredményt.” – magyarázza Nóra.

Ú⁣gy érzik, hogy nemcsak tárgyakat gyártanak, de fenntartható szemléletükkel hatással vannak a környezetükre és az emberek mindennapjaira is, mivel a termékeik meghittséget, melegséget árasztanak, és beviszik a természetet az otthon falai közé.

Nemcsak egyéni megrendelőik vannak , de kiállításokra, intézményeknek, cégeknek is dolgoznak. Az egyik legkülönlegesebb megrendelésük például a szigetvári vár kiállítására készült, ahova korabeli bútorokat, fegyvertartókat kellett készíteniük, és egy komplett ágyút fából. Korabeli eredeti leírásokból dolgoztak, és nem használhattak olyan gépeket, amik a XVI. században nem voltak elérhetők. „ Minden egyes szöget kézzel kovácsoltunk, tompítottunk, minden illesztést kézzel csiszoltunk, ahogy a korabeli mesteremberek tették. ” – meséli Gábor a nem mindennapi megrendelés történetét.

„ A fűrészporos műhelyben nem tudunk számítógépeket beállítani…”

A kezdetekben a legnagyobb kihívást a piacra jutás és az ismertség megszerzése jelentette számukra. Most úgy látják, hogy a ’piac sűrűsödik’, és egyre több hasonló vállalkozás indul. Hogy versenyben maradjanak, szakmailag hiteles, fenntartható gyártási mechanizmust dolgoztak ki, és modern digitális eszközöket alkalmaznak, például 3D tervezést vagy a felhő alapú CRM rendszert . Ezeken kívül a hagyományos szakértelem és a modern stílus ötvözése, valamint a személyre szabott megoldások teszik őket piacképessé.

A digitalizáció előnyeit igyekeznek maximálisan kiaknázni, például a 3D tervezést rendszeresen alkalmazzák és a közösségi média felületeiken is aktívak. A megrendeléseket felhő alapú CRM-rendszerrel kezelik, így tudnak naprakészek lenni. „ A fűrészporos műhelyben nem tudunk számítógépeket beállítani, a telefonnyomkodás körülményes, a sok email összefésülése pedig időigényes, ezért áttértünk a modernebb, felhő alapú rendeléskövetésre.” – magyarázza Nóra, aki azt is elmondta, hogy a CRM rendszer segítségével az irodából továbbítják a beérkező megrendeléseket pontos paraméterekkel, határidőkkel. A rendelésekhez hozzá tudják kapcsolni például a látványterveket, a méretezést, vagy az anyag igényeket, így az asztalos kollégáik ezek alapján tudják követni a gyártási folyamatot.

Az Instagram és a Facebook a legfontosabb platformok számukra, itt érik el a legtöbb érdeklődőt a vizuális tartalmaik. Naponta osztanak meg képeket és videókat az ‘asztalosműhely világából’, bemutatják, hogyan készülnek a bútorok, és megmutatják a folyamatokat.

A tulajdonosok rendszeresen látogatnak expókat és kiállításokat külföldön, ahol új technol⁣⁣⁣ógiákat, trendeket és alapanyagokat fedeznek fel, itthon pedig folyamatos kapcsolatot tartanak kisvállalkozói közösségekkel, képzésekre, workshopokra járnak, ahol mindig tudnak valami újat tanulni .

A vállalkozásuk sikerét akkor érezték meg először, amikor egyre több vásárlójuk lett, és a szájról-szájra terjedő ajánlások révén folyamatosan új ügyfeleket szereztek. Az igazi áttörést azonban az jelentette számukra, amikor olyan megrendeléseik lettek, ahol az ügyfelek már konkrétan a Vertigo Design egyedi stílusáért, a minőségi alapanyagokért és a precíz kivitelezésért keresték fel őket. „Nagy sikernek tartjuk azt is, hogy bútorainkat rendelték már szállodákba, japán étterembe, bisztróba, irodaházba tárgyalóasztalnak, reklámfotózásokra, sőt, egy nemzetközi hírű Michelin-csillagos séf is megkeresett minket. 2022-ben pedig az asztalosműhelyünkben készült installációink és korhű bútoraink ’Az év kiállítása’ különdíjat nyerték el.” – meséli Nóra.

A jövőben céljuk, hogy még több egyedi és inspiráló projektet valósítsanak meg, és a kézműves bútorgyártást népszerűsítsék. Szeretnének saját showroomot nyitott asztalosműhellyel, ahol a vásárlóik élőben is megtekinthetik majd a munkáikat.

Tippek a Vertigo Design tulajdonosaitól:
  1. A minőség mindenek felett! A kézműves munka során nincs helye kompromisszumnak. A minőség az, ami miatt az emberek visszatérnek, és ami megkülönböztet a tömegtermékektől.
  2. Merj egyedi lenni! A vásárlók keresik a személyre szabott megoldásokat, amelyeket nem találnak meg máshol.
  3. A személyes kapcsolat az ügyfelekkel alapvető fontosságú ! Legyenek részesei a tervezésnek, és érezzék, hogy egyedi igényeiket maximálisan figyelembe vesszük.
  4. Mindig tanulj és fejleszd magad , és ne félj új technológiák alkalmazásától!
  5. Kitartás! Az üzlet növekedése időt és kitartást igényel. Sok dolog nem válik majd be, de ez nem baj, a hibákból tanulni lehet. Mi is veszítettünk el sokezres Facebook profilt, és kezdtük a közösségépítést az elejéről. Készíttetünk sok munkával webshopot, ami nem tudta leképezni termékeink egyediségét, így nem működött. Kidolgoztunk más értékesítési csatornákat, melyek nekünk jobban beválnak. Van egy mondás arról, hogy ami csak egy következő lépés neked, az pár év múlva az áttörést jelentheti valaki másnak, amikor majd elmeséled, hogy hogyan csináltad.

forrás: HellobizniszTelekom

Előző cikk

Konferencia a vadmacskákért

Következő cikk

FAGOSZ 65. FaKonferencia előadásai




(x) hirdetés
Kapcsolódó bejegyzések
Tovább

Végleg bezár a KIKA

Ausztria: Nem sikerült vevőt találni a neves osztrák bútoráruházláncra, 114 év után az összes üzlet bezár. A KIKA-t…
Exit mobile version