A jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően január 15-én újabb fejezetéhez érkezett az ingatlan-nyilvántartás megújítása. Az E-ING projekt keretében elkészült új informatikai rendszer bekapcsolása ütemezetten történik, így az elektronikus ügyintézésre történő teljes átállás is ennek megfelelően több lépcsőben valósul meg – hívta fel a figyelmet keddi közleményében a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium.
Az ingatlanforgalmi adatbázisok védelme érdekében a bevezetés átmeneti időszakában az ügyfelek jogi képviselői, más hatóságok, bíróságok a megszokott eljárásrenddel, továbbra is papír alapon nyújthatnak be kérelmeket, felhívásokat, elrendeléseket.
Az Elektronikus Ingatlan-nyilvántartás bevezetése Magyarország történetének egyik legkomplexebb állami informatikai szakrendszeri átállása. A kormány kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a 11 millió hazai ingatlan adatait, tulajdonosait, térképadatbázist és számos más, kulcsfontosságú információt tartalmazó adatbázis és a teljes földforgalmi hatósági ügyintézés az átállás minden pillanatában biztosítsa a közhiteles adatok folyamatos és megbízható szolgáltatását, és a hatósági eljárások, az ingatlan-nyilvántartás vezetése során a gördülékeny ügyvitelt.
A minisztérium közölte, hogy az E-elektronikus Ingatlan-nyilvántartás bevezetésének további lépéseiről időben tájékoztatást ad.
Hozzátették: az érintett szakmai szervezetek és az ügyfelek számára a szükséges teendőkről a Lechner Tudásközpont Nonprofit Kft. ad tájékoztatást.forrás: MTI