|
|||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
A pdf-ekhez az Acrobat Reader itt tölthető le: |
2009-01-29
Kanizsa Trend a kölni Bútorvásáron A kanizsai bútorgyártó cég tizenhét éve rendszeres kiállítója Európa legnagyobb bútoripari szakvásárának, melyen idén január 19-től 25-ig mintegy 50 ország 1100 kiállítója mutatkozott be. Az egyedüli magyar kiállító több száz négyzetméteres standon mutatta be termékeit. A vásár tapasztalatairól cég igazgatójával, Miklós Zsolttal váltottunk szót. - Az egyhetes nyitva tartás alatt csaknem száz országból több mint százezer látogató kereste fel a kölni vásárt, így a mi standunkat is nagy számmal tekintették meg a vevők - mondta elöljáróban Miklós Zsolt, hozzátéve: mintegy százmillió forint értékű rendelésállománnyal tértek haza.
- Milyen trendek jellemezték a kölni vásárt? - A kárpitos bútoroknál a trendek hasonlóak az elmúlt évihez, a színekben a fekete és a fehér domináns, ugyanakkor megmaradtak a földszínek, melyek mellett nagyon kedvelt a piros színvilág is. A korpusz bútoroknál, tehát a szekrényeknél továbbra is tartja magát az a trend, hogy teljesen eltűntek a nagy, egész falat betöltő szekrénysorok, s helyettük jól variálható, kisebb elemekből állítják össze a különböző tárolórészeket. A színvilágban a változatos, tömör fa frontok mellett egyre erősebben megjelent, s mindinkább előretör a fehér szín.
- Milyen formák domináltak? - A kárpitos bútoroknál a kubikus, szögletes formák egy kicsit lágyabbá váltak, s az úgynevezett organikus, lekerekített formarészek kaptak hangsúlyt. Mindenképpen a kényelmet és a praktikusságot helyezték előtérbe a különböző gyártók, olyan kényelmi funkciókkal látva el a bútorokat, melyek a mindennapi használatot megkönnyítik. Gondolok itt a relax funkciókra és a tároló elemekre, a garnitúrába épített asztalkákra, illetve fejtámlákra, melyek a kényelmesebb tévénézést vagy a jobb pihenést teszik lehetővé.
- A Kanizsa Trend milyen bútorokkal képviseltette magát a nemzetközi piacon? - Az úgynevezett Designwerk kollekciónkat vittük ki Kölnbe, ami gyakorlatilag a legjobban megfelel a nyugat-európai ízlésvilágnak. Ezek modern formavilágot képviselő bútorok, nagyrészt német, francia és angol designerek munkái, amiket a saját mintagarnitúra-gyártó csapatunk Nagykanizsán öntött formába - a nyugat-európai designerek tervei alapján. A színvilágot tekintve a világos színeket követtük, modelljeink nagyrészt fehér, illetve törtfehér színekben kerültek kiállításra, míg az egész standra a fekete színek voltak jellemzők. Ebből a fekete környezetből nagyon jól kiemelkedtek a világos garnitúrák. Miklós Zsolt elárulta: ezúttal új kollekcióval is megjelentek, méghozzá a kárpitozott étkezőpadokkal, ami Magyarországon ma még kevésbé ismert. Ehhez ugyanis olyan étkezők szükségesek, ahol nagy tér áll rendelkezésre, mint például a nyugat-európai családi házakban. - Az étkezőpadokat is bőr, illetve szövet kárpitozással, lágy, finom megoldásokkal kínáljuk, s egészen új kollekciót vittünk ki a nemzetközi piacra - folytatta a Kanizsa Trend Kft. ügyvezetője, hozzátéve: az elmúlt néhány hónapban ezeket a modelleket már különböző nyugat-európai piacokon nagy sikerrel tesztelték. Tulajdonképpen így nem is jelentett számunkra meglepetést, hogy a Kölni Nemzetközi Bútorvásáron is nagy népszerűségnek örvendett a cég új modell szegmense. A hatalmas rendelésállomány azt is feltételezi, hogy a Kanizsa Trend szép lassan növelje a kapacitását. Ez egybecseng azzal a decemberben elkezdett nagy beruházással, mely a csarnokok modernizálásából és a technológiai folyamatok átalakításából áll, jobb hatékonyságot biztosítva, s versenyképességüket javítva. Nem utolsósorban teljesen biztossá teszi a meglévő munkahelyek megtartását. S ez bizony nem csekélység, hiszen pontosan 440 munkahelyről van szó.
forrás: zalaihirlap.hu 01-28 |
| |||||
|