|
|||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
A pdf-ekhez az Acrobat Reader itt tölthető le: |
2009-10-19
Mi fán terem a fa-PR? konferencia, október 29., Lenti A világválságnak köszönhetően beszűkülnek a piacok, ezért még keményebb verseny alakult ki a fa- és bútoriparban is. Ennek okán a sikerhez már nem elegendőek a reklámok és a hirdetések, hanem komoly cselekvési tervek kellenek, olyan összetevőkkel, mint a helyzetelemzés, a piacelemzés és a stratégiai elemzés.
A Pannon Fa- és Bútoripari Klaszter meghívja Önt a Mi fán terem a fa-PR? - avagy együttműködési lehetőségek a fatermékek népszerűsítésében című konferenciára
A rendezvény időpontja, helyszíne: 2009. október 29. 13.00 (csütörtök) Lenti, Petőfi utca 34. a Németh-Fa KFT. telephelén
Program: 12:30 - 13:00 Regisztráció 13:00 - 13:15 KÖSZÖNTŐ Nógrádi László, Lenti város polgármestere megnyitja a rendezvényt 13:15 - 13:45 Mi fán terem a fa -PR? Előadó: Pakainé dr. Kováts Judit; NYME FMK IGI Vállalkozási és Marketing Tanszék vezetője, egyetemi docens 13:45 - 14:15 A média szerepe a fa népszerűsítésében Előadó: Lovass Tibor; a Zalaegerszegi Televízió ügyvezető igazgatója 14:15-14:30 kávészünet 14:30 - 15:00 Lakókörnyezetünk és a fa - a készházgyártás helyzete Magyarországon, a készházak előnyei Előadó: Schmidt Katalin, a Lignomat Kft. ügyvezetője, a Panfa Klaszter Klaszterbizottságának elnöke 15:00 - 15:30 Amit a műanyag nem tud - Fa nyílászárók szerepe a komfortos otthon megteremtésében Előadó: Németh László, a Németh-Fa Kft. ügyvezetője 15:30-15:45 Vitaindító: A kisvállalkozások marketingje és PR tevékenysége Előadó: Nagy András, a Zala Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány ügyvezető igazgatója 15:30 - 16:00 vagy tovább: Vitafórum!
Az előadások után BRAINSTORMINGot tartunk a résztvevőkkel, így mindenkinek alkalma nyílik arra, hogy hozzászóljon a témákhoz, közös fa-PR eszközök ötletbörzéjéhez.
A rendezvényen a részvétel ingyenes, azonban regisztrációköteles. Jelentkezés: panfa@zalaszam.hu
Miért fontos a fa népszerűsítése, a fa PR? - A faipar- fatermékek kommunikációja egyre fontosabb lesz, mert az erdők, a valódi fából készült termékek és a lakosság térben és lélekben is teljesen eltávolodtak egymástól. - A faiparnak és az erdészetnek tudatosan fel kell építenie és fejlesztenie a kommunikációt a nyilvánosság felé. (kétoldali kommunikáció) - Ennek a kommunikációnak nagy jelentősége van, mert az emberek és főként a törvényhozó szervek "elfelejtik" a faipart és az erdőgazdálkodást. Így a törvényhozásnál komoly hátrányba kerülnek azokkal az iparágakkal szemben, akik komoly kommunikációt, lobby tevékenységeket folytatnak. - A fejlett európai országok már több éve, évtizede felismerték a faanyag "reklámozásának" a fontosságát. - Az ipari forradalom erdőirtásai következtében kialakult faanyaghiány óta a műanyagok és a többi fahelyettesítő termékek gyártói, folyamatos reklámkampányukkal elérték, hogy a fogyasztók fokozatosan elpártoltak a fától. Ezért a fával foglalkozó cégek, vállalatok összefogására van szükség, hogy az emberekkel megismertessük a fa természetes és környezetbarát tulajdonságait. - A fa és a faanyagból készült termékek kommunikálására a PR nyújt kitűnő lehetőséget. A PR= BIZALOM STRATÉGIÁJA. - A PR-al kétirányú kapcsolat alakítható ki a fatermék gyártók és a fogyasztók között.
Mik a feladatok? A Fa PR feladatok fókuszában a "Fával való Építkezés, Lakóhely, Élet" áll hangsúlyozva az összes hazai fából készült termék használati lehetőségeit. Image építés, informálás, pozícionálás: a fa, mint modern, hatékony anyag az építészetben, bútoriparban, nyílászárógyártásban, parkettagyártásban stb. Belföldön a tervezett FA PR szervezet legfontosabb feladata a fával kapcsolatos kételyek eloszlatása, ennek kapcsán pedig a felvilágosítás, a tanácsadás és az image-építés.
Küldetés: - Új fakultúra létrehozása Magyarországon - A fa a harmadik évezred nyersanyaga, a fa összehasonlíthatatlan ökológiai mérlegének köszönhetően, valamint a fa és fából készült termékek sokszínű felhasználási lehetőségei miatt, a fa használata központi kérdés a klíma védelemben, munkahelyek biztonságában és a fenntartható fejlődésben Forrás: PANFA
|
| |||||
|