|
|||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
A pdf-ekhez az Acrobat Reader itt tölthető le: |
2009-11-05
Nemzetközi bútoripari kitekintő A német konyhabútorgyártás jövője A Német Bútorszövetség elnökének, Elmar Duffnernek 2009. szeptember 21-én Engerben, az MHK Forumban rendezett konferencia megnyitóján tartott beszédéből: Majdnem 1 billió, csaknem 943 milliárd Euró fekszik tartós fogyasztási cikkekben a német háztartásokban: Ennek egyharmada bútor, vagyis a bútorok, berendezések értékelése hasonló az autókéhoz, tágabb értelemben a nagyképernyős TV-hez, számítástechnikához, mobilhoz. Ez a szám azonban részletesebb vizsgálat után már nem ilyen kedvező, háztartásonként 8.000 Euró, beleértve a konyhát is! A versenyben azonban a bútorok veszítenek a mobiltelefonokkal és autókkal szemben. A bútorok, berendezések utáni vágy régóta nem olyan erős, ezt a vágyat kellene feléleszteni: ez a feladata a következő éveknek. Ehhez a kereskedelemnek és a gyártóknak együtt kell működniük. Az ellenség nem a gyártó vagy a kereskedő, sokkal inkább az utazás, az autó és a mobiltelefon. Ez egy aprólékos és sok odaadást kívánó feladat. A helyzet ma: A háború utáni legsúlyosabb válság vége felé járunk. A német gazdaság az első negyedévben 3,5%-kal esett vissza. A német ipari termelés az első félévben 20 %-kal csökkent, ezen belül a német konyhabútor-gyártás "csak" 13,1 %-kal. Sajnos elsősorban az export esett vissza. Az egész évet tekintve nem számolunk olyan erős visszaeséssel, mint az első félévben, vagyis enyhe javulás várható. Most, hogy az egyik lábunk a nyitott ajtóban van, termékeinknek jó nemzetközi elismertséget kell szerezniük. Hol másutt, mint Kölnben a Vásáron! A "Made in Germany" kifejezés ma világszerte jól cseng. Ez a jó designnak és néhány olyan tényezőnek tudható be, amelyeket a marketing munkánkban is hangsúlyozni kell: - Világszerte értékelik a megbízhatóságot, vevőink tudják, hogy számíthatnak ránk. - Az ügyletek lebonyolítása a rendeléstől a kiszállításig szinte tökéletes. Ez különösen a közületi területen tesz minket vonzó partnerré. - Betartjuk a minőségi előírásokat. Az ár-teljesítmény viszonylat optimális és ezt tudják a vevőink. Ezt hangsúlyosabban kell kommunikálnunk. Ezek jó alapok, melyekre építeni lehet. A világgazdasági válság a vevők magatartását is megváltoztatta: Az új generáció jelszava: Value for money! A kereskedelemmel közösen ezen kell dolgoznunk, s akkor elérhetjük, hogy a bútor a jövőben magasabb helyezést érjen el a kívánságlistán!
Gyermekbútor az olvasás elősegítésére Az Olvasás 2008 alapítvány és a VDM pályázatot írt ki olyan gyermekbútorra, amely elősegíti az olvasás megszerettetését. Mottó: Amit Jancsika nem tanul meg, azt János sem fogja tudni. A pályázat nyertese a Vierhaus cég "olvasó mozdonya" WPC (Wood-Plastic-Composites : Fa-Műanyag-Kompozitum) Kongresszus Köln, 2009. december 2-3. A kongresszus témája a faanyag és műanyag kompozítum alkalmazása az építő-, bútor-, autó- és csomagolóiparban. A technológiai lehetőségek mellett szerepelnek a különféle anyagok designra tett hatásai is.
Irodabútor kiállítás, Dubai, 2010. február 9-11. A Közel-Keleti és az Észak-Afrikai régió kiállítására - amely a térség 1 milliárd lakója, fejlődési kilátásai miatt került előtérbe - a VDM (Német Bútorszövetség) "Made in Germany" szlogennel közös standot szervez.
Forrás: HDH/VDM
MHC (Möbel und Holzbau Cluster - Austria) A klaszter egy konferencia keretén belül számolt be az osztrák, német, ciprusi és görög klaszterekkel együtt, a WPC Wood-Plastic-Composites témában nyert európai uniós projectben végzett munkájának eredményéről: WPC profilokat fejlesztettek ki, melyek a fával ellentétben ellenállnak az időjárási és biológiai hatásoknak, egyesítik a két anyag kedvező tulajdonságait. Felhasználási terület: teraszok, kerítések, stégek. Sok helyen a trópusi importot lehet kiváltani vele.
Novemberben Best Practice Forumot tartanak az idén 50 éves "Team 7" cégnél, ahol gyakorlatban kerül bemutatásra a design és anyag találkozása.
Novemberben Kuchlban (Salzburg) rendezik az ötödik "DESIGN-TAGUNG"-ot, melynek mottója: a jó design több mint egy szép forma! Az egy napos konferencia feldolgozza egy új termék létrejöttét a tervezéstől a fejlesztésen át a piacig. Forrás: MHC Összeállította: Kováts Gizella, a FATÁJ részére átadta a Bútorszövetség
|
| |||||
|