|
|||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
A pdf-ekhez az Acrobat Reader itt tölthető le: |
2010-01-08
Praktiker: Főleg régiónkban esett vissza a kereslet A Praktiker Bau- und Heimwerkermärkte Holding AG a 2009-es üzleti évben az előzetes számadatok alapján mintegy 3,7 milliárd eurós konszernforgalmat ért el. A visszaesés az előző évhez képest 6,2 százalék (valutafüggetlen számítással 3,3 százalék) volt, ez még a vezetőség elvárásainak határai között maradt. A forgalom alakulását a 2009-es üzleti évben a nemzetközi portfolió szinte minden országában a kereslet jelentős visszaesése befolyásolta negatívan, különösen igaz volt ez azonban a válságtól sújtott Kelet-Európára. A nemzetközi üzleti tevékenységgel elért bevételek ezzel 15,6 százalékkal, mintegy 1,05 milliárd euróra estek vissza. Helyi valutában számolva, a külföldi forgalmazás 6,7 százalékkal esett vissza. A kelet-európai fizetőeszközök jelentős leértékelődései 8,9 százalékpontos forgalomcsökkentést eredményeztek. A váltási árfolyamok fenti negatív hatásai nélkül a konszern forgalma az előző évi értéktől csupán 3,3 százalékkal maradt volna el.
Németországban ezzel szemben a gazdasági válság ellenére is viszonylagosan stabilnak bizonyult az üzlet. Összesen kereken 2,62 milliárd eurós forgalmazási volument sikerült elérni, ami csak csekély mértékben marad el az előző év szintjétől. A két márka, a Praktiker és a Max Bahr 1,8 illetve 1,7 százaléknyi mínuszt mutatott ki. A nemzetközi üzlet területén a negyedik negyedévben sem a forgalom 17,1 százalékkal esett vissza. Értékesítési területre vetített nettó értéken a negyedik negyedévben külföldön 18,9 százalékos mínuszt könyveltek el. Az értékesítési területre vetített nettó értéken számított forgalomvisszaesés ezzel az első kilenc hónap szintjén mozgott. A kelet-európai piacokon, mint Bulgáriában, Magyarországon és Ukrajnában megfigyelhető átlagon felüli forgalomvisszaesést azonban ebben a negyedévben két ország forgalmának pozitív alakulása ellensúlyozta, ezek: Törökország és Luxemburg.
Az éves trend tovább folytatódott decemberben, karácsonykor is csak a nagy árengedménnyel kínált termékek, illetve a karácsonyi szezonhoz szorosan kapcsolódó termékek forgalmán volt érezhető javulás, valamint a belső dekorációs, lakberendezési termékek, kiegészítő szerszámgépek terén - tájékoztatta a Világgazdaság Online-t kedden a Praktiker Kft.
A tavalyi év egészét tekintve a cégnek jelentős költségcsökkentéseket és takarékoskodási intézkedéseket kellett végrehajtania. Az ügyvezető hozzátette: noha egész évben megpróbálták az előttük álló hónapok problémáit pozitív szemlélettel és hozzáállással megoldani, de a cég működését tekintve az eddigi évek közül a legnehezebb év áll mögöttük. Forrás: Világgazdaság 01-07 |
| |||||
|