|
|||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
A pdf-ekhez az Acrobat Reader itt tölthető le: |
2010-02-18
Heim+Handwerk - München 2009 - magyar szemmel A Heim+Handwerk kiállítást, amely november végén, immár 32. alkalommal került megrendezésre, 114800 látogató tekintette meg. A látogatottság 8,5%-kal emelkedett az előző évihez képest, noha a kiállítás és vásár, négy nappal rövidebb ideig, mindössze öt napig tartott. A hagyományosan építkezés, belsőépítészet és lakberendezés témakörében megrendezett vásár, ezúttal Életmód és táplálkozás címmel, egy új kiállítócsarnokkal bővült, és így összesen hat csarnokban fogadta a látogatókat.
A vásárt, a szervező GHM cég, a korábbiakhoz képest - gondolva a hétköznapon elfoglalt emberekre - hosszabb nyitvatartási idővel (este 8-ig), és a karácsonyi, bevásárlási rohamot jóval megelőző időben rendezte meg. A látogatók számának növelése érdekében nemcsak médiakampányt indítottak, hanem ingyenes belépést is biztosítottak, nyugdíjasok, diákok és rokkantak részére. Továbbá korlátlan számú, ingyenes meghívót bocsátottak a kiállítók rendelkezésére. Így nem csoda, hogy a tömeg szinte folyamatosan hömpölygött a standok körül.
A standoknak a csarnokokban történt elrendezése nyilván speciális, szakmai szempontok alapján történt, habár a számunkra meglepőnek tűnt, hogy egy stílbútoros kiállító mellé manikűrös, szembe pedig egy masszázsfoteles kiállító került. Maga a rendezvény egyébként minden tekintetben a szakmai profizmus jegyében zajlott, mind a fegyelem, biztonság és tisztaság, mind pedig a látogatók illetve a kiállítók számára nyújtott komfort alapján. Maguk a kiállítók, a részvételük eredményességét általában a jó és a kiemelkedően jó megjelöléssel értékelték. A látogatók közül több mint 73 ezren vásároltak, ami nagyjából 6%-os emelkedést jelent a megelőző évi mutatóhoz képest. Továbbá 37% nyilatkozott úgy, hogy a későbbiekben szándékában áll vásárolni a kiállító cégek valamelyikétől. A számok mögé tekintve azonban észre kell vennünk azt is, hogy az egyik csarnokban, amely szinte teljes egészében egy keleti zsibvásár hangulatát idézte - többségükben ázsiai kiállítókkal, akiktől sálakat, szobrokat és egyéb kedves csecsebecséket lehetett vásárolni - némileg torzítja az amúgy szép statisztikát. Nem beszélve az élelmiszertermelők-kereskedők csarnokáról, ahol nehéz lett volna ellenállni a csábításnak, hogy a látogató ne kóstolgasson a tengernyinek tűnő helyi- és nemzetközi étel- és ital kínálatából. Ennek ellenére az Energiatakarékos építkezés, a Lakberendezés és a Kézművesség voltak az idei kiállítás fő témái, amelyekkel kapcsolatban számos, hasznos előadást is tartottak az érdeklődők számára. A mi számunkra meglepő módon, az országgyűlés és a hadsereg (Bundeswehr) is kiállítóként szerepelt. Az előbbi feltehetően tájékoztatási, míg az utóbbi nyilván elsősorban toborzási célból. Jóllehet a kiállítók nemzetek szerinti összetételéről nem kaptunk statisztikai adatokat, azért szemmel látható volt, hogy a lakberendezéssel és az építkezéssel foglalkozó cégek, szinte kizárólag németek voltak. Noha magát a kínálatot nyilván nem lehet néhány szóval jellemezni, a nemzetközi kiállításokhoz szokott szem számára azonban feltűnő volt, hogy a közönséget nem elsősorban különleges újításokkal, egyedi megoldásokkal akarták megfogni, hanem inkább a megbízhatóság, a takarékosság és a sokat emlegetett német minőség jelentette a fő vonzerőt. A mi tapasztalatunk szerint ugyan egy müncheni vásáron való egyszeri megjelenés még nem jelent feltétlenül komoly áttörést, de - ahogy azt az ottaniak elmondták - ez komoly lehetőség, a későbbiekben anyagiakban is realizálható, üzleti kapcsolatok létrejötte szempontjából. A FATÁJ olvasóit tudósította: Békési Zsuzsanna - Classic Design Kft. |
| |||||
|