|
|||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
A pdf-ekhez az Acrobat Reader itt tölthető le: |
2010-02-19
Hazai bútorüzlet hálózat kutatáselemzése - 60-70%-os csökkenést mutat 2009-ben A kutatást 2010 januárjában a Divian-Mega Kft. végezte. Mintavétel: 100 legnagyobb forgalmat lebonyolító bútor kiskereskedelmi partner. A válaszadó üzletvezetők közel háromnegyede válaszolta, hogy a kiskereskedelmi forgalom erősen csökkent 2009-ben. 19% jelentett stagnálást és 9%-nál növekedést.
Összefoglaló, megállapítások: A válaszadó bútorüzlet tulajdonosok többsége legalább annyit vagy többet költött marketingre mint az előző évben, a forgalom mégis jelentősen csökkent. A piackutatásban megkérdezett bútorüzlet-vezetők 44%-a fordított többet marketingre 2009-ben mint 2008-ban. 41% nem változtatott marketing kiadásain és 15% csökkentette a múlt évi marketingre büdzsét. (1. ábra) A válaszadó üzletvezetők közel háromnegyede válaszolta, hogy a kiskereskedelmi forgalom csökkent 2009-ben. 19% jelentett stagnálást és 9%-nál növekedést. (2. ábra)
Akik vásároltak azok többnyire az olcsóbb bútorokat keresték. A bútorüzletek forgalmában összességében megfigyelhető csökkenő trend mellett (2. ábra) a termékkategóriák között is átrendeződés figyelhető meg. A vevők egyre inkább az olcsóbb termékeket keresték 2009-ben. A kutatás eredményei azt mutatják, hogy a drágább kategóriában 69%-os, az alacsonyabb árfekvésű kategóriában pedig 60%-os volt a forgalomcsökkenés. (3. ábra) Az egész éves forgalomcsökkenés mellett a karácsonyi szezon sem realizálódott. Az üzlettulajdonosok 73%-a válaszolta, hogy nem tapasztalt szezonális kiskereskedelmi forgalomnövekedést a 2009-es ünnepek alatt. Csak 12% regisztrált két hetes kiskereskedelmi karácsonyi szezont. (4. ábra) A 2009-ben regisztrált negatív eredmények és a megszűnő üzletek nagy száma határozottan pesszimista hangulatot okoz az iparágban A bútorüzlet vezetők 81%-a válaszolta azt, hogy tapasztalt bútorüzlet bezárásokat a lakóhelyén 2009-ben. (5. ábra) A megkérdezett bútorüzlet tulajdonosok 87%-a nem tervezi új üzlet nyitását, csak 13% tervezi az üzlet bővítését 2010-ben. (6. ábra) A piackutatásban megkérdezett bútorüzlet-vezetők 44%-a fordított többet marketingre 2009-ben mint 2008-ban. 41% nem változtatott marketing kiadásain és 15% csökkentette a múlt évi marketingre büdzsét. 1. ábra A válaszadó üzletvezetők közel háromnegyede válaszolta, hogy a kiskereskedelmi forgalom csökkent 2009-ben. 19% jelentett stagnálást és 9%-nál növekedést. 2. ábra
A bútorüzletek forgalmában összességében megfigyelhető csökkenő trend mellett (2. ábra) a termékkategóriák között is átrendeződés figyelhető meg. A vevők egyre inkább az olcsóbb termékeket keresték 2009-ben. A kutatás eredményei azt mutatják, hogy a drágább kategóriában 69%-os, az alacsonyabb árfekvésű kategóriában pedig 60%-os volt a forgalomcsökkenés. (3. ábra) 3. ábra
Az üzlettulajdonosok 73%-a válaszolta, hogy nem tapasztalt szezonális kiskereskedelmi forgalomnövekedést a 2009-es ünnepek alatt. Csak 12% regisztrált két hetes kiskereskedelmi karácsonyi szezont. (4. ábra) 4. ábra
A bútorüzlet vezetők 81%-a válaszolta azt, hogy tapasztalt bútorüzlet bezárásokat a lakóhelyén 2009-ben. (5. ábra) 5. ábra
A megkérdezett bútorüzlet tulajdonosok 87%-a nem tervezi új üzlet nyitását, csak 13% tervezi az üzlet bővítését 2010-ben. (6. ábra) 6. ábra
Forrás: EMBH
|
| |||||
|