|
|||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
A pdf-ekhez az Acrobat Reader itt tölthető le: |
2010-06-02
Praktiker - hatalmas bukta volt a tavalyi év 2009 volt a Praktiker legnehezebb üzleti éve, mióta 12 évvel ezelőtt belépett a magyar piacra - mondta Karl-Heinz Keth ügyvezető igazgató az áruházlánc mai sajtótájékoztatóján. Az egész barkácsszektor szenved. Az ingatlanpiac zuhanásával drasztikusan visszaesett az építkezési, renoválási kedv, a támogatások megvonása pedig tovább nehezítette a barkácsáruházak helyzetét Magyarországon. A negatív külső környezet hatására a Praktiker 41,8 milliárd forintos bruttó árbevételt ért el 2009-ben, szemben a 2008-ban elért 50,2 milliárd forintos eredménnyel.
Az ügyvezető szerint lehetett volna rosszabb is a tavalyi év: jól érzékelhető ugyanis a vásárlóerő folyamatos gyengülése, például egyre többen vannak olyanok, akik 1000 forint alatti vásárlásra térnek be a barkácsáruházakba. Karl-Heinz Keth nem számít gyors javulásra: a 2010-es év felénél tartva továbbra is érzékelhető a visszaesés. Egy év alatt nagyjából száz fős elbocsátásra volt szükség.
A súlyos visszaesést új áruháznyitással és a marketing-eszköztár folyamatos frissítésével próbálta kompenzálni a barkácslánc. Áprilisban Esztergomban nyitották meg 20. áruházukat: a 2 milliárdos beruházással felépített új bolt a szlovák vásárlóerőre is épít, forgalma pedig 40%-kal haladja meg a többi Praktikerét. A tervek szerint a lánc a következő 2-3 évre további expanziót tervez.
A menedzsment komoly eredmények értékeli az online vásárlásra is lehetőséget adó webshop működését: a márciusában indított online áruházat év végéig 1,7 millió egyedi látogató kereste fel, és egyre nagyobb igény mutatkozik az ilyen vásárlási formákra. Az új "áragresszív" reklámkoncepció pedig egyrészt a termékskála minél szélesebb bemutatására, másrészt pedig a versenyképes árak bemutatására törekszik.
Forrás: Pénzcentrum 05-27
|
| |||||
|