|
|||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
A pdf-ekhez az Acrobat Reader itt tölthető le: |
2010-08-12
Kis magyar cég keresi a helyét a multik világában! A Non-Food Hungária Kft. a multik által diktált verseny egyik túlélője. A cég sikertörténete azt bizonyítja, hogy jó stratégiával és piacismerettel egy kisvállalkozás is képes életben maradni a nagyok versenyében. Haszonkulcs.hu: Mikor és milyen céllal alapították a Non-Food Hungária Kft.-t? Hrabovszki Zsolt: A Non-Food Hungária Kft. irodabútorok és -felszerelések nagykereskedelmével foglalkozik, elsősorban a Távol-Keletről importálunk. A cég azért kapta a Non-Food Hungária (NFH) nevet, mert a hipermarketekben ezzel a besorolással illetik a nem élelmiszer-kereskedelemmel foglalkozó beszállítókat. 95-ben alapítottuk a céget, eredetileg nem a bútorforgalmazás volt a fő profilunk, később mégis ezen a vonalon léptünk tovább. Eleinte sokféle terméket forgalmazunk, a későbbiekben azonban úgy véltük, ha egy területre fókuszálunk, még komolyabb sikereket érhetünk el.
Haszonkulcs.hu: Akkoriban még nem lehetett bútorokat kapni a hipermarketekben. H.Zs.: A multik 2002-ben kezdtek intenzíven bútorforgalmazással foglalkozni. Ezek a nagy cégek azonban nem tőlünk vásárolnak, hisz az általuk forgalmazott mennyiség elegendő ahhoz, hogy közvetlenül a gyártól rendeljenek. Ahogyan sok más magyar céget, bennünket is hátrányosan érintett a multik térhódítása, hisz az ő nyomott áraikkal mi nem tudunk versenyezni.
Haszonkulcs.hu: Az NFH ügyfelei a viszonteladók közül kerülnek ki? H.Zs.: 70%-ban viszonteladókon keresztül értékesítünk. Ügyfeleink jellemzően magyar középvállalkozások. Ezek a cégek nem képesek önállóan importálni, mert a minimális rendelhető mennyiség túl nagy az ő forgalmukhoz képest. Forgalmunk további 30 %-át - a webáruházunkból -, az interneten keresztüli értékesítés teszi ki. Ez a tevékenység dinamikusan fejlődik, a vásárlók száma a kedvező feltételeknek köszönhetően folyamatosan nő.
Haszonkulcs.hu: Hogyan maradtak életben a multik által diktált versenyben? H.Zs.: A magyar tulajdonú cégekre fókuszálunk. Nem az árakat vittük lejjebb, a szakértelmünkkel, és a piacismeretünkkel szereztünk új ügyfeleket, és tartottuk meg a régieket. A kereskedelemben fontos a bizalom - ügyfeleink értékelik, hogy állandóan szem előtt tartjuk az igényeiket. Fontos a piacismeret is, mi, mivel itt élünk, és itt vállalkozunk, jól ismerjük a magyar viszonteladói igényeket.
Haszonkulcs.hu: Ki választja ki a bútorokat? H.Zs.: Mi vagyunk az első szűrő, a termékpalettából mi válogatjuk ki a bútorokat. Arról, hogy milyen fogadtatásban részesülnek a termékek, a viszonteladók beszámolóiból értesülünk. Vannak azonban olyan új bútorok, amelyek fogadtatását elsőre nem tudjuk biztosra megjósolni, ezekből kisebb mennyiséget rendelünk. Megvárjuk, hogyan reagál a piac, hisz az utolsó szót mindig a vásárló mondja ki.
Haszonkulcs.hu: Önök távoli országokban működő cégekkel kereskednek. Hogyan minimalizálják a devizakockázatokat? H.Zs.: Strukturált határidős ügyletet kötünk, hogy az import miatt kialakult devizakockázatot minimalizálni tudjuk. A válság előtt nem igazán volt szükség erre, a közelmúltban azonban nagyon elkezdtek ingadozni az árfolyamok, így bankunkhoz, a Citibankhoz fordultunk tanácsért. A devizakockázatok minimalizálása azért fontos, mert a már bevezetésre került termékek árának emelését nem fogadják el a vásárlók.
Haszonkulcs.hu: A webáruház, illetve a telefonos ügyfélszolgálat üzemeletetése során nagyon fontos a felkészültség. Hogyan gondoskodnak arról, hogy az ügyfelekkel érintkező kollégák megfelelő oktatást kapjanak? H.Zs.: Rendszeresen termékismereti oktatást tartunk az ügyfélszolgálatos kollégáknak, azért, hogy a bútorok összes előnyös tulajdonságát megismerjék.
Haszonkulcs.hu: Mik az elkövetkezendő évekre vonatkozó tervei? H.Zs.: A közeljövőre vonatkozó terveink közül az egyik legfontosabb a terjeszkedés. Szeretnénk, hogy a környező országok viszonteladói is tőlünk vásároljanak. Új termékeket folyamatosan hozunk be, így a termékpaletta bővítése nálunk nem célkitűzés, hanem hosszú évek óta alkalmazott gyakorlat. Mindig új trendeket, új irányvonalakat kell meghatározni, mert a közkedvelt termékeket mások is importálják. Cégünk egy ideje az igényesebb, de kedvező árú bútorok behozatalára fókuszál.
Haszonkulcs.hu: Milyen trendeket érdemes követni, milyen bútorokat keresnek mostanában a vásárlók? H.Zs.: A fenyőbútorokat sokan szeretik. Korábban elsősorban Európából érkeztek ezek a termékek, az utóbbi időben azonban az orosz faanyagból készült árukkal sikerült felvennünk a versenyt az európai bútorházak termékeivel. A dizájnos, elegáns termékek iránt is nagy a kereslet. Az általunk forgalmazott bútorok szépek, de sokkal kedvezőbb áron kaphatóak, mint a dizájn-szalonok hasonló termékei.
Forrás: Haszonkulcs
|
| |||||
|