|
|||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
A pdf-ekhez az Acrobat Reader itt tölthető le: |
2010-09-08
Elindította a szezont az IKEA: itt az idei katalógus! Megjelent az IKEA 2011-es katalógusa. A 376 oldalas kiadvány tavaly világszerte közel 200 millió példányban jelent meg, és kimondva- kimondatlanul a fogyasztói társadalom egyik nemzetközi szimbólumának számít, ráadásul idén ünnepli 60. születésnapját.
Tekinthetjük úgy is, hogy a svéd lakberendezési áruházlánc ezzel elindította az idei -karácsonyra készülő- vásárlási szezont, hiszen fő konkurense, a KIKA is a napokban rukkolt elő saját, hasonló kiadványával. Az első IKEA katalógus 1951-ben jelent meg: a kiadvány jelenleg 198 millió példányban készül, 27 nyelven, és 38 országban jelenik meg. Egyes becslések szerint ez több mint háromszor annyi, mint amennyi Bibliát nyomtatnak évente. Hivatalos információk szerint a katalógust teljes mértékben klórmentes papírra nyomtatják, és legalább 10-15%-ban tartalmaz újrahasznosított hulladékot. Nem használnak esőerdőkből származó fát, sem ősfát, és a felhasznált papír kb. 70%-a minősített erdőkből ered. Az egyes országok saját döntéseik alapján rendelik a számukra megfelelő mennyiséget, de a terjesztési lefedettséget tekintve közel azonos számokkal dolgoznak. Magyarországon az új, 2011-es IKEA katalógus terjesztése szeptember 6-án kezdődött, ekkortól a digitális verzió is elérhető az IKEA honlapjáról - mondta a Pénzcentrumnak Gerőcs Vendel, az áruházlánc regionális PR-menedzsere. Idén 1,3 millió magyar nyelvű katalógus készült, melyből 1,2 millió kerül terjesztésre. A fennmaradó rész az áruházakban lesz elérhető szeptember 27-től. Ekkortól kezdve a készlet (7.500 db) erejéig bárki, aki a terjesztési területen kívül lakik rendelhet nyomtatott katalógust.
Ami idén különlegesség, hogy Magyarországon elsőként a 2011-es IKEA katalógus iPhone-on is elérhető lesz, az alkalmazás letöltésére az IKEA honlapján keresztül lesz lehetőség.
Ami olcsóbb lett... A szóvivő kiemelte: idén jelentősen sikerült csökkenteniük termékeik árait. A legnagyobb árcsökkentések a legpopulárisabb termékcsoportokat érintik. A hálószoba bútorok közül a PAX gardróbok és a KOMPLEMENT belső kiegészítők ára 15 százalékkal csökkent, míg a HEMNES sorozaté 25 százalékkal. A nappalik esetében a tároló és rendszerező megoldások árai jelentősen csökkentek, a BESTA nappali tároló rendszerek pedig 24 százalékkal kerülnek kevesebbe. A konyhabútorok esetében 4 százalékos árcsökkenésről beszélhetünk, a tradicionális FAGERLAND konyhák például 25 százalékkal alacsonyabb áron kaphatóak.
És ami drágult... A Pénzcentrum azonban idén is talált olyan bútort, amelynél áremelkedés mutatkozik a tavalyi árakhoz képest (igaz, ezúttal nem leltünk olyan termékre, amely 50 ezer forinttal drágult volna). Hosszas keresgélés után leltünk az ENGAN dupla ágykeretre, amely idén 24.990 forint (tavaly ugyanez kétezerrel olcsóbb volt). Az, hogy a 2010-es és 2011-es kiadványokban szereplő árak nem nőttek, nem jelenti egyértelműen azt, hogy a teljes kollekció olcsóbbodott, hiszen a vaskos prospektusok messze nem tartalmazzák az áruházlánc összes termékét (az áruházak árukészlete tízezer körüli cikket tartalmaz, a katalógusban - terjedelmi korlátok miatt- ezek töredékét mutatják csak be).
Emlékezetes, a tavalyi árakba beépítették a néhány hónappal korábbi áfaemelést is. A 2010-es katalógus készítése során kalkuláltak továbbá a beszerzési árak világszintű növekedésével, de a fogyasztói árakat a forint árfolyama is befolyásolta. Több termék árát azonban stratégiai okokból nem változtatták meg, még úgy sem, hogy "az árak szinten tartása extra invesztíciót igényelt". Forrás: Pénzcentrum
|
| |||||
|