FATÁJ-online szaklap: események, gazdasági jelenségek a faiparban, bútoriparban, asztalosságban, erdőgazdálkodásban és a kapcsolódó területeken. Beszámolók, riportok, sajtószemle, ...
FELIRATKOZÁS FATÁJ-Online hírlevélre.
Kérem jelezze szakterületét, cégét, annak kapcsolóit.
Hivatkozás:
Ha felhasználja bármely cikket a FATÁJ-ból, hivatkozzon rá annak kapcsolójával is.

STIHL - Nemzedékekre tervezve

Mátyás Fakereskedo Kft
METAMOB - akciós MetaGO ajánlata
HUNNIA FAGÉP - Jó magyarnak lenni!
Faipari gépek -> Stonewood Kft
FATÁJ nyitólap
FATÁJ archívum:

FATÁJ-online
médiaajánlat
pdf

FAGOSZ, Fagazdasági Országos Szakmai Szövetség
A FAGOSZ a FATÁJ kiadója.


FAGOSZ filmtár a Hazai Erdésznél

Nemzeti kincsünk az erdő - 40 kisfilm

Erdészeti és Faipari Dolgozók Szakszervezete

Magán Erdotulajdonosok és Gazdálkodók Országos Szövetsége

Országos Erdészeti Egyesület

Hobbi Faesztergálás


Dr. Gerencsér Kinga: Fafeldolgozás mobil szalagfűrésszel
(A 2002-ben megjelent kiadvány online változata.)

Keres egy céget, intézményt, iskolát? Kezdje itt:
fatudakozo.hu
woodinfo.hu
woodinfo.eu
Akác
termékek
Magyar-
országról:
hungarobinia.hu
FAIPARI, ERDÉSZETI
apróhirdetések
DÍJMENTESEN

FAIPARI, ERDÉSZETI
szakkönyvek

A pdf-ekhez az Acrobat Reader itt tölthető le:


2010-11-09

Európa luxusbútor piacának lassú ébredése

Európa luxusbútor piaca a 6 fő régióban (Németország, Franciaország, Olaszország, Ausztria, Spanyolország, Anglia) lassan ébred téli álmából. A 2009-ben történt 12,4%-os forgalomcsökkenésből 2010-ben 2,0%-ot mégiscsak visszaszerez.

Miközben Németországban, Ausztriában és Angliában legfeljebb 5,9%-os növekedési ráta van megcélozva, Olaszországban és Spanyolországban a nadrágszíjat még mindig szorosan kell tartani, derül ki az Interconnection Consulting cég legutóbbi tanulmányából.

 

Nagy eltérés észak és dél között a piac alakulásában

Európa 6 fő luxusbútor-gyártó térségében 2009. és 2013. között évente átlagosan 2,7%-os növekedési rátával lehet számolni. Eme hajtóerő mögött elsősorban Németország áll. Második legnagyobb piacként a vizsgált országok közötti részesedése (24,2 %) 2010-ben 5,9%-os növekedést mutat, nem utolsósorban a jelenleg folyamatban lévő konjunkturális fellendülésnek köszönhetően. Ugyancsak nagy növekedés jellemző Nagy-Britannia, Ausztria piacára, és kissé elmaradva mögöttünk Franciaországéra is, 2,8 és 5,5% között. Nem annyira luxuskivitelben alakul a helyzet Európa déli országaiban. Olaszországban, a legismertebb luxusbútor-gyártók országának a piaca a visszajelzések szerint 2012-ben talál ismét magára. A piaci forgalom visszaesése 0,6%-kal még mindig elmarad a legutóbbi években bekövetkezett visszaeséstől. Spanyolországban a luxusbútorok forgalmának növekedése az elkövetkezendő évekre nézve továbbra is csak álom marad. Egyik visszaesés követi a másikat. Csak 2013-ban lesz ismét hozzáférhető a luxusbútor a spanyol otthonokban.

A temperamentumos déli országokban elsősorban ágyat vásárolnak.

A luxusbútorok piacának forgalmát legnagyobb részben a kárpitozott ülőbútorok jelentik. Ebben a karosszékek, fotelek jelentik a legnagyobb szeletet, 38%-ot, majd a társalgóba, nappali szobába való ülőbútorok következnek 19,0%-kal. Ha az ebédlőbe is bepillantunk, azt láthatjuk, hogy 2010-ben minden eladott luxuskivitelű étkezőasztalra átlagosan 3 odaillő szék esik. Mivel általában egy asztal körül háromnál több szék áll, ez a szegmens még kihasználhatónak mutatkozik. Az ágyakat elsősorban Olaszországban és Spanyolországban 17,0 ill. 17,7%-os részesedésben vásárolják. Hogy ez a részhányad az ágyak idő előtti túlzott elhasználódására vezethető-e vissza? - erre a tanulmány nem ad választ.

 

Ha lúd, legyen kövér

A fényűzésnek megvan a maga ára, és ha már egyszer növekszik, ez a fejlődés a közepes és a felső árkategóriában megy végbe. Olyan országokban, mint Németország és Ausztria, a kereslet folyamatosan a közepes árkategória felé tolódik el. Miközben Németország 2009-ben az első árkategóriában 40,3%-os részhányadú bútort adott el, 2013-ban ez az érték már 44,7%-ra nő. Ez a fejlődés azzal magyarázható, hogy a vásárlók a jobb minőséget választják, különleges anyagot és egyedi tervezést. Ennek a gyártó csak örülhet.

 

Szakkereskedő bemutató termek

Jelenleg a piaci forgalom megközelítőleg 2/3-át szakkereskedők bonyolítják, noha a gyártók közvetlen értékesítése rohamosan nő. A legutóbbi változás nagy bemutatótermek létesítésében nyilvánul meg (Flagship-Store). Az olyan nagy cégek, mint a Natuzzi és Poltrona Frau kezdeményezte ezt a marketingintézkedést, és Európa nagyvárosaiban bemutatótermeket létesített. Ennek az előnye nyilvánvaló. A márkatermék jelenlétének erősítése és a kirendeltségek reklámtevékenységének fokozása: Mindez növeli a gyártó piaci jelenlétét!


Forrás:
WohnInsider
Szakfordítás: Ternóczi Endre - okl. erdőmérnök honlap: Poliglott Szakfordítói Iroda

DomoTrend Kft - Lakberendezés Európa neves design-muhelyeibol.

AKE - A perfekt megoldás

Dunaker Kft - Alapítva 1986

105 hazai furészüzem gazdasági teljesítménye - 2010. - Megvizsgáltunk 105 hazai furészüzemet muködteto vállalkozást (60 kemény-lombos, 44 lágy-lombos, 1 fenyo-feldolgozó) a 2010-es évi teljesítményei alapján.

Fagazdasági felszámolás számláló - 2012.május - Összegyujtöttük a fagazdaság szakterületein muködo (muködött) Magyarországon bejegyzett cégeket, amelyeknél a 2012-es évben indult el a felszámolási, ill. végelszámolási eljárás.

Grube Kft

Zalaerdő Zrt - Erdészek az erdoért

Forestinvest.hu

Erdészeti gépek, eszközök, muszerek, kiegészítok kereskedelme.

ERFARET Tudásközpont

Magyar Belsőépítészet

FATUDAKOZÓ - az online faipari cégtár

KARDEX Kft - Erdészeti-faipari termelés, kereskedelem. Furészáru termelés: elsosorban bükk és tölgy. Belföldi, nemzetközi szállítás. Export-import tevékenység.

LEITZ Hungária Szerszám Kft




 A FATÁJ lapot kiadja a FAGOSZ
Minden jog fenntartva. All rights reserved.