|
|||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
A pdf-ekhez az Acrobat Reader itt tölthető le: |
2010-11-09
Európa luxusbútor piacának lassú ébredése Európa luxusbútor piaca a 6 fő régióban (Németország, Franciaország, Olaszország, Ausztria, Spanyolország, Anglia) lassan ébred téli álmából. A 2009-ben történt 12,4%-os forgalomcsökkenésből 2010-ben 2,0%-ot mégiscsak visszaszerez. Miközben Németországban, Ausztriában és Angliában legfeljebb 5,9%-os növekedési ráta van megcélozva, Olaszországban és Spanyolországban a nadrágszíjat még mindig szorosan kell tartani, derül ki az Interconnection Consulting cég legutóbbi tanulmányából.
Nagy eltérés észak és dél között a piac alakulásában Európa 6 fő luxusbútor-gyártó térségében 2009. és 2013. között évente átlagosan 2,7%-os növekedési rátával lehet számolni. Eme hajtóerő mögött elsősorban Németország áll. Második legnagyobb piacként a vizsgált országok közötti részesedése (24,2 %) 2010-ben 5,9%-os növekedést mutat, nem utolsósorban a jelenleg folyamatban lévő konjunkturális fellendülésnek köszönhetően. Ugyancsak nagy növekedés jellemző Nagy-Britannia, Ausztria piacára, és kissé elmaradva mögöttünk Franciaországéra is, 2,8 és 5,5% között. Nem annyira luxuskivitelben alakul a helyzet Európa déli országaiban. Olaszországban, a legismertebb luxusbútor-gyártók országának a piaca a visszajelzések szerint 2012-ben talál ismét magára. A piaci forgalom visszaesése 0,6%-kal még mindig elmarad a legutóbbi években bekövetkezett visszaeséstől. Spanyolországban a luxusbútorok forgalmának növekedése az elkövetkezendő évekre nézve továbbra is csak álom marad. Egyik visszaesés követi a másikat. Csak 2013-ban lesz ismét hozzáférhető a luxusbútor a spanyol otthonokban. A temperamentumos déli országokban elsősorban ágyat vásárolnak. A luxusbútorok piacának forgalmát legnagyobb részben a kárpitozott ülőbútorok jelentik. Ebben a karosszékek, fotelek jelentik a legnagyobb szeletet, 38%-ot, majd a társalgóba, nappali szobába való ülőbútorok következnek 19,0%-kal. Ha az ebédlőbe is bepillantunk, azt láthatjuk, hogy 2010-ben minden eladott luxuskivitelű étkezőasztalra átlagosan 3 odaillő szék esik. Mivel általában egy asztal körül háromnál több szék áll, ez a szegmens még kihasználhatónak mutatkozik. Az ágyakat elsősorban Olaszországban és Spanyolországban 17,0 ill. 17,7%-os részesedésben vásárolják. Hogy ez a részhányad az ágyak idő előtti túlzott elhasználódására vezethető-e vissza? - erre a tanulmány nem ad választ.
Ha lúd, legyen kövér A fényűzésnek megvan a maga ára, és ha már egyszer növekszik, ez a fejlődés a közepes és a felső árkategóriában megy végbe. Olyan országokban, mint Németország és Ausztria, a kereslet folyamatosan a közepes árkategória felé tolódik el. Miközben Németország 2009-ben az első árkategóriában 40,3%-os részhányadú bútort adott el, 2013-ban ez az érték már 44,7%-ra nő. Ez a fejlődés azzal magyarázható, hogy a vásárlók a jobb minőséget választják, különleges anyagot és egyedi tervezést. Ennek a gyártó csak örülhet.
Szakkereskedő bemutató termek Jelenleg a piaci forgalom megközelítőleg 2/3-át szakkereskedők bonyolítják, noha a gyártók közvetlen értékesítése rohamosan nő. A legutóbbi változás nagy bemutatótermek létesítésében nyilvánul meg (Flagship-Store). Az olyan nagy cégek, mint a Natuzzi és Poltrona Frau kezdeményezte ezt a marketingintézkedést, és Európa nagyvárosaiban bemutatótermeket létesített. Ennek az előnye nyilvánvaló. A márkatermék jelenlétének erősítése és a kirendeltségek reklámtevékenységének fokozása: Mindez növeli a gyártó piaci jelenlétét!
|
| |||||
|