|
|||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
A pdf-ekhez az Acrobat Reader itt tölthető le: |
2010-12-02
A legnagyobb bútoráruház megnyitása Malmöben Malmöben a legújabb XXLutz bútoráruház november elején történt megnyitásakor már hatalmas tömeg tolongott. A cég szerint svédek ezrei tolongtak a 25.000 m2 alapterülettel rendelkező legnagyobb bútoráruházban. Pontosan délelőtt 9 órakor már több mint 1000-en várakoztak az áruház bejárata előtt. Az áruház megnyitásának első napján este 9 órai üzletzárásig 18.000 látogatót számláltak. "Rendkívül büszkék vagyunk, hogy osztrák létünkre ilyen óriási sikerünk van az IKEA anyaországában. A svédeket elbűvölte a számukra szokatlanul nagy választék és az igen nagyvonalú bevezető ajánlatunk" - így nyilatkozott az XXXLutz Vállalatcsoport szóvivője, Thomas Saliger. 25.000 m2 árubemutató alapterülettel és 55.000 termékkel ez a bútoráruház Svédországban a legnagyobb osztrák színek jelképezte vállalkozás. Az Ausztriában sikerre vezető koncepció a svéd piacon is alkalmazható lesz. A túlméretezett árubemutató terület, az osztrák szabvány szerint betanított áruházi személyzet, a teljeskörű kiszolgálás és a szíves vendéglátás a bútoráruházat egyedülállóvá teszi. Ez az új XXXLutz központ Malmöben nyílt meg, az IKEA egykori székhelyén. Eme nagy beruházási létesítmény megvalósításán már másfél év óta dolgoztak. 2010 márciusának közepén kezdődött az építés. Mostanáig 40.000.000 eurót ruháztak be Svédországba. Azt, hogy miért az IKEA egykori fellegvárában telepedtek meg, Saliger úr a "hatalmas vásárlóerőben" jelöli meg. Malmö és vonzáskörzete: Az első évben az új XXXLutz bútoráruház 1.000.000 vásárlót vár. Az összforgalom 15-20%-a a dán bevásárló turistákra jut. "A teljes XXXLutz személyzet részére a siker csúcspontja az, hogy az IKEA anyaországában rendezkedtünk be, így vélekedik Saliger úr. A további telephelyeket már csak kiegészítő jelleggel tervezzük. Középtávon 5-6 új kirendeltség megnyitását tervezzük. Átfogó szolgáltatás, professzionális szaktanácsadás és egyéni választhatóság különbözteti meg az XXXLutz áruházat a többi bútorkereskedő cégtől. A saját maguk által berendezett továbbképző központban képezik ki a személyzetüket bútoreladásra és vevőszolgálatra. Konyhabútor eladót 1 évig a korábbi munkahelyén készítenek fel, mielőtt itt alkalmaznák.
A választék a regionális igényekhez alkalmazkodik. Nagy belméretű szekrények és az ikermatracos mennyezetes ágyak Svédországban az alapberendezéshez tartoznak. Míg Ausztriában a latex-betétes matracot létesítik előnyben, Svédországban a rugós matrac áll a hálószobában az első helyen. A bútorválaszték nagyrészt nemzetközi és számos skandináv gyártó márkás terméke. A választék összevethető az ausztriai XXXLutz bútorláncéval, ám a skandináv beszállítók számos újításával és különlegességével kiegészítetten, olyannal, ami Ausztriában nem található. Az áruválasztéknak megközelítőleg harmada skandináv eredetű. Háromnegyed évig tartott, amíg próbavásárlással felderítették a svéd vásárlók vásárlási szokását és igényét.
FATÁJ kiegészítés: az XXLutz bútorhálózat magyarországi leányvállalata a Möbelix Lakberendezési Kft két áruházzal (Budapest, Miskolc) van jelen hazánkban, több mint 100 főt foglalkoztat, éves forgalma 4 milliárd forint körüli.
|
| |||||
|