|
|||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
A pdf-ekhez az Acrobat Reader itt tölthető le: |
2011-02-11
Sikeres volt az IMM, a bútorvásár Kölnben A kölni nemzetközi bútorvásár (imm cologne) és az ÉlőKonyha (LivingKitchen) vásárpáros január 18-23. között minden várakozáson felül sikeres volt: 138.000 látogató (+38%!) 128 országból, 1.213 kiállító 48 országból.
Hihetetlen, ami az utolsó napokban volt. Ez igen erős jelzés az év további németországi fogyasztási cikk vásárai részére és jól mutatja a vásár mint marketing eszköz erejét. Köln újra a bútoripar központja, ha az üzletről van szó - mondta Gerald Böse vásárigazgató. Az utolsó 10 év legjobb bútorvására volt: több látogató, több megállapodás, jobb hangulat. Kiváló start a hazai bútoriparunk részére 2011-re és a Kölni Vásár nagy eredménye - így folytatta Dirk-Uwe a VDM (Német Bútorszövetség) ügyvezető igazgatója.
A lakás és konyhaberendezések meggyőzőek voltak a szak- és a nagyközönség számára is. A látogatók jó érdeklődése a kiállítók elégedettségében tükröződött. 128 országból érkezett 138.000 szakmai beszerző és lakossági érdeklődő volt a kiállítócsarnokokban, ami az előzőhöz (imm cologne 2010) képest 38%-kal több. A szakmai látogatók száma nőtt belföldről is, de főleg a külföldi érdeklődés volt nagyobb. (Hollandia, Franciaország, Olaszország, Svájc, Kelet-Európa, ezen belül különösen Oroszország) A fontos ázsiai, közel-keleti és észak-amerikai exportpiacokról is többen jöttek. Szinte minden országból több látogató volt. Megtérült az erős marketing munka, amit a vásárigazgatóság végzett az esemény előtt.
A média véleménye összefoglalóan ez volt: Kiválóan fogadták a vásárt a látogatók, a látogatói "utcák" teli vannak, a hangulat jó, megy az üzlet. Köln jelzőtüzet gyújtott. Ezzel a kiállítók is egyetértettek. Leo Lübke, Geschäftsführer COR Sitzmöbel und interlübke: Kiváló volt a látogatás, a partnerek vidámak, tökéletes a hangulat. Gero- Walter Frommholz, a Walter Frommholz GmbH & Co. KG. cégvezető tulajdonosa: Nagyon jó vásár volt. A csarnok tele volt, a nyüzsgés mint régen, minden régi ügyfelünk ott volt, sőt főleg Hollandiából és Belgiumból új ügyfelek is jöttek. Jó döntés volt a péntek megnyitása a nagyközönség részére. Nagyon hasznos volt a párhuzamos Konyha Vásár. Röviden: teljesen elégedettek vagyunk és már előre örülünk a jövő évi vásárnak. A pure textil nevű új területen is kiváló volt a hangulat. Klaus Scharf, SAHCO Hesslein GmbH & Co. KG. eladási vezetője: Nagyon elégedettek vagyunk, nagyon sikeres volt véleményünk szerint a 11-es csarnokban a témakör kibővítése a nemzetközi textiltervezőkkel. A látogatók is jól fogadták, sok időt töltöttek itt. Megérte itt kiállítani. Patrice Bert, Roset Möbel GmbH. ügyzető igazgatója: Az imm cologne a legfontosabb vásár számunkra, az ideivel nagyon elégedettek vagyunk. Újdonságainkat nagy sikerrel mutattuk be, sok partnerünkkel találkoztunk nem csak Németországból és Európából, de Amerikából és Ázsiából is. Nagy lépést tett előre a vásár. A csarnokok kínálata igen értékes, az érdekes koncepciók, mint a pure village és a pure textil bemutatása sikeres volt, a látogatók jól fogadták. Az előállítókat ismét több optimizmus töltheti el. Andrea Giachetti, MDF ITALIA S.p.A. regionális igazgatója: Nagyon elégedettek vagyunk. Ismét javult a hangulat. Németországban 2010. már jobb volt az MDF eladóknak, és a vásár megmutatta, hogy a kereskedők és a partnerek erre a javuló helyzetre nagyon jól válaszoltak. Nagyon jó volt a standunk látogatottsága, különösen Németországból, Belgiumból és Hollandiából. Ebben természetesen segített az újdonságaink bemutatása is. Összefoglalva: nagyon pozitív a véleményünk. Mindez tükröződött a Living-Kitchen csarnokban is. Hans Strothoff, az MHK Group elnöke: Amit e napokban Kölnben megéltünk mesébe illő. Különösen örülök, hogy egy huszárvágással a konyha visszatért Kölnbe. Roland Hagenbucher, der Siemens-Electrogeräte GmbH. ügyvezető igazgatója: Különösen elégedettek vagyunk a vásár eredményekkel. A kereskedők és a kül- és belföldi vásárlátogatók válaszai nagyon pozitívek voltak. A látogatószám pedig messze meghaladta várakozásainkat.
A trendek.
A bevonóanyagok főleg uniszínek, ugyanakkor szívesen megjelennek a csíkos minták és az absztrakt grafikák is. A főszín maradt a fehér. A bőrök esetében főleg vastag, alig kezelt natúrbőrök láthatóak, melyek melyek kellemes fogásúak és vonzók. A LED világítástechnika elérte az áttörést. Sok bútorféleséget szereltek fel ezzel az energiatakarékos világítással. A LED nem csak világít, de hangulatot is teremt. A tartamosság a bútorgyártásban is egyre fontosabb. A fa növekvően kedvelt alapanyag. Természetesen a szekrény- és konyhabútornál, de a kényelmes szék, fekvőbútor és a kárpitos fotelek látható részeinél. A fa visszahódítja valamikori helyzetét a bútoroknál. Feltűnő a sok natúrban hagyott tölgy kínálat akár még kéregben is.
A 48 ország 1.213 kiállítójából 521 kiállító és 32 társkiállító volt Németországból, 614 kiállító és 46 társkiállító pedig külföldről, ami 54%-os külföldi részarány. (Adatok az FMK irányelvei szerint számolva.) A vásár honlapjai: A következő imm cologne 2012. január 16-22. között lesz. A HDH-VDM (Német Faipari, illetve Bútorszövetség) Az imm-cologne vásáron magyar kiállítók is voltak: A facebook-on: Sixay furniture , illetve saját honlapján: Sixay furniture Bio-Texima Kft. A farúgós matracra a Bio-texima fődíjat kapott!
|
| |||||
|