|
|||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
A pdf-ekhez az Acrobat Reader itt tölthető le: |
2011-02-28
Hálószobakörkép Kölnből - trendek és tapasztalatok röviden A 2011. január 19. és 23. között Kölnben megrendezett imm cologne és LivingKitchen a világ legrangosabb bútoripari kiállítása. Az összesen 138.000 látogatót fogadó, több, mint 1200 kiállítót jegyző kiállítás egyik legsikeresebb szekciója ebben az évben is a hálószoba köré szerveződött. A "természetes" és "egészséges" jelzőkkel tematizálható kiállításon a közép- és felsőkategóriás hálószobai termékek gyártói képviseltették magukat. A kiállítás egyik fontos tanulsága, hogy a gyártók marketingmunkájuk szerves részeként kezelik a környezettudatosság kérdését: sokan közülük külső forrásból származó tanúsítványokkal igazolják, hogy mind az általuk használt alapanyagok, mind pedig az általuk alkalmazott gyártástechnológiai folyamatok megfelelnek a legszigorúbb környezetvédelmi előírásoknak. A termékek úgynevezett ökológiai lábnyoma mellett gondos figyelem jut a kommunikációban használt kifejezésekre is: hazánkkal ellentétben a gyártók például a 100% natúr jelzőt csak és kizárólag a kiváló minőségű, igazoltan organikus alapanyagokból készített termékek vonatkozásában használják. További érdekesség, hogy egyre népszerűbbek a teljes egészében fémmentes fekhelyek, azaz egyrészt az olyan matracok, amelyek a fémrugók helyett lécesbetéttel vagy fa rugózattal biztosítják a fekhely rugalmasságát, illetve azok az ágykeretek, amelyek a fém csavarok és összekötő szegmensek helyett csak és kizárólag fa elemekből építkeznek. A felvonultatott párna- és matracalapanyagok között a hazánkban is elterjedt hideghabokat, memory habokat, illetve natúr latexet láthattuk viszont. Igazán szembetűnő érdekesség talán csak a hideghabok esetén jelenkezett: a korábbi évekkel ellentétben a hideghab, mint alapanyag megjelent a luxusmatracok szegmensében is. A hazai kínálathoz szokott látogató a legnagyobb eltérést a fekhelyek puhaságában tapasztalhatta: a hazai közhiedelemben tévesen meggyökerezett "kemény matrac a jó matrac" mondásra rácáfolva kifejezetten puha matracokkal, és azzal a találó szlogennel találkoztunk, hogy "nem az ágyon, hanem az ágyban alszunk". A hazai matrackínálathoz képest további újdonságként könyvelhettük el az úgynevezett fedőmatracok népszerűségét is: szinte valamennyi gyártó a fekhely részeként kínálja a fedőmatracot, amelynek alkalmazásával egyrészt személyre szabottan beállítható a fekhely felületi puhasága, másrészt elhasználódás esetén első lépésben elég csak azt, azaz a legfelső réteget kicserélni. Végezetül pedig essen szó a dizájnról: a hálószobai termékek gyártói az egészséges és pihentető alvás ismérvei mellett az elmúlt években komoly ismeretekre tettek szert a vásárlók vizuális befolyásolása terén is. Legalább is erről tanúskodnak a 2011-es hálószobai kollekciók, amelyek mind színhasználatukkal, mind pedig egyedi formavilágukkal hátat fordítanak a megszokottaknak. Fotók - szöveg: Bio-Textima Kft.
|
| |||||
|