|
|||||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
A pdf-ekhez az Acrobat Reader itt tölthető le: |
2011-03-28
Kibukott a miniszterelnök az IKEA meleg reklámján
"Nyitottak vagyunk minden család számára" - ezzel a szlogennel, és egy homoszexuális párral plakátolta tele a svéd bútorgyártó, az IKEA legújabb áruházának megnyitása kapcsán Szicília egyik városát, Cataniát - írja a Kreatív Online. A plakát szövege így folytatódik: Velünk otthon érezheted magad. Amit mi szeretnénk, az az, hogy megkönnyítsük az életét mindenkinek, minden családnak, minden párnak, bárkik is legyenek ők. A reklámkampányról felháborodva írt a Silvio Berlusconi miniszterelnök tulajdonában levő napilap, az Il Giornale. A lap provokatívnak nevezi a hirdetést, és azzal vádolja az IKEA-t, hogy ennek semmi köze a melegek jogainak elismeréséhez, csupán egy pimasz marketingstratégia. A lap szerint nem egy véletlenszerű esetről van szó, hanem a svéd imperializmus nyilvánvaló kísérletéről, hogy mindenkit azáltal tegyen egyenlővé, hogy ugyanazt az olcsó bútort birtokolják. A botrány persze nem befolyásolta negatívan a cataniai áruház megnyitását, amelybe az első napon több mint húszezer ember látogatott el, a nyitás pedig 308 munkahelyet teremtett
Berlusconi már korábban is foglalkozott az IKEA-val Mint arról a Pénzcentrum.hu is beszámolt, két évvel ezelőtt érdekes ötlettel állt elő Silvio Berlusconi azok számára, akik a közép-itáliai földrengésben mindenüket elvesztették. A miniszterelnök egyszerűen azt tanácsolta: "Menjenek új bútort vásárolni az IKEA-ba!" Hírügynökségi jelentések szerint Berlusconi hozzátette: "Elég, ha egy kevés pénzzel elmegy az ember a svéd bútoráruházba, és ott olcsó lakberendezési cikkeket vesz."
Forrás: Pénzcentrum
|
| |||||||
|