|
|||||||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
A pdf-ekhez az Acrobat Reader itt tölthető le: |
2012-01-25
Felfüggeszti vagy befejezi megjelenését a HÍRFA újság
Az 1990-ben indított Hírfa hirdetési, műszaki, kereskedelemfejlesztési PR kiadvány a 2007-ben megindult romló gazdasági környezet következményeként - 21 évi eredményes működés után - 2012-re már nem képes áthidalni gazdálkodási nehézségeit, ezért elsődlegesen felfüggeszti, és amennyiben rövid időn belül nem talál a kiadó a Hírfa Kft. vagy a kiadvány átvételére vállalkozó partnert, befejezi tevékenységét.
Az 1998-ban alapított Hírfa Kft. által kiadott Hírfa hirdetési, műszaki, kereskedelemfejlesztési PR újság a faipar, asztalosipar, bútoripar, belsőépítészet, erdőgazdálkodás, építőipar, építőanyagipar területén működő vállalatoknak, vállalkozóknak, szaktanácsadóknak nyújt hasznos információt és segíti a hazai és külföldi üzleti, szakmai partnerek kapcsolatteremtését, vállalkozik eszközök szolgáltatások keresetének, kínálatának közvetítésére. Az újság 2004-ig kéthetente jelent meg, majd attól kezdve havonta jelenik meg, 2009-2011. években, a gazdasági válság elmélyülése, a cégek rossz anyagi helyzete miatti hirdetés visszaesések következtében három összevont számmal. Az újságot a kiadója postai úton, az előfizetői adatbázisra támaszkodva, illetve szakmai rendezvényeken, vásárokon, kiállításokon teríti. A műnyomópapíron, igényes színes kivitelben készülő, kereskedelemfejlesztési újság a megrendelt (készen kapott, vagy a cégnél készített) hirdetésekből, illetve a jelképes előfizetési díjból tartja fenn magát. Mindeddig külső segítség nélkül. Termékismertető cikkek, PR cikkek, szakmát érintő beszámolók, szakmatörténeti sorozatok teszik közönsége számára még vonzóbbá és ismeretszerzés tekintetében fontossá.
A faipar területén meghatározó szerepet tölt be, szakmai és hasznossági (piacélénkítés) szempontból egyaránt. Piaci helyzetét tekintve a 2009-ig nyereségesen működő újság a kis asztalosoktól a nagy vállalatokig, a terület beszállítóitól a fagazdálkodás minden ágához szólt, az információszerzés kiemelt forrásaként. Jelenleg a piaci helyzet, építőipar válsága, illetve annak begyűrűzése a faipari cégekhez komoly gondokat okoz az újság életében (hirdetések számának visszaesése, partneri kör csökkenése, stb.). Az új piacok felé nyitás, mint a megújuló energia, vagy az erdőgazdálkodás felé nagyobb elmozdulás, amelyek szükségesek és a válságból kivezető utat jelentenének, komolyabb anyagi befektetést kívánnak. Marketing stratégiánk - alkalmazkodva a jelen nehézségeihez - az "előremenekülés", miszerint fejleszteni szeretnénk az újságot példányszám, terjedelem növelés, stb. tekintetében. Ennek megvalósítását új előfizetők, új partnerek, új célpiacok keresésével, még több, a szakmát érintő cikk megjelentetésével, szakmai eseményeknek az eddiginél is szélesebb körű ismertetésével, szakmai szövetségek, szervezetek híreinek közzétételével kívánjuk elérni. Ehhez fejleszteni szükséges az online, elektronikus formában való megjelenést, vagy csatlakozni kell a szinergiával rendelkező, kizárólag online formában működő szaklap(ok)hoz. Cél a fagazdasági ágazatban a gazdaság, gazdaságélénkítés szempontjából nélkülözhetetlen hírforrássá válni. Természetesen a fejlesztés másik sarkalatos pontja a géppark, a grafikai tevékenységhez szükséges hardver, szoftver állomány megújítása.
A vállalkozás Kft. formájában működik két ügyvezetővel. Az E.K.F.M. Kft. - mint többségi tulajdonos - képviseletében Toth Béla elsősorban a gazdálkodási felügyeletet biztosítja, míg Nyerges Gyuláné Éva elsősorban a főszerkesztői teendőket látja el. Korábban több alkalmazott, marketing asszisztens, felelős szerkesztő, szerkesztő is segítette a munkát, a jelenlegi nehéz gazdasági helyzetben a két vezető hatalmas erőfeszítéssel, a tördelő szerkesztővel, illetve esetenként külső megbízottak bevonásával végzi a munkát. A Hírfa újság a 2009. év elejével megindult gazdasági recessziót a szakma és a partnerek érdekeinek szem előtt tartásával igyekezett kivédeni, a tulajdonosok és az ügyvezetők mindent megtettek - jelentős áldozatokat hozva - annak érdekében, hogy a fagazdasági ágazat vállalkozásai, gazdálkodói részére folyamatosan segítséget, információt, kapcsolatot biztosítson a "talponmaradás" érdekében.
Jelenlegi döntésben az is közrehatott, hogy a főszerkesztő/résztulajdonos Nyerges Éva családja körében kívánja élvezni nyugdíjas éveit, és szeretné a "gyermekének" tekintett Hírfa kiadványt agilis fiatalok kezében, eredményesen működve látni.
Kapcsolat a HÍRFA Kft., illetve a HÍRFA szaklap iránt érdeklődő vevő, befektető részére: Toth Béla, ügyvezető igazgató E.K.F.M. Kft. mobil: (20) 9-384-009 e-mail: toth.bela@ekfm.hu
A HÍRFA tavalyi utolsó lapszámának címlapjának fejléce.
|
| |||||||||
|