FATÁJ-online szaklap: események, gazdasági jelenségek a faiparban, bútoriparban, asztalosságban, erdőgazdálkodásban és a kapcsolódó területeken. Beszámolók, riportok, sajtószemle, ...
FELIRATKOZÁS FATÁJ-Online hírlevélre.
Kérem jelezze szakterületét, cégét, annak kapcsolóit.
Hivatkozás:
Ha felhasználja bármely cikket a FATÁJ-ból, hivatkozzon rá annak kapcsolójával is.

STIHL - Nemzedékekre tervezve

Mátyás Fakereskedo Kft
METAMOB - akciós MetaGO ajánlata
HUNNIA FAGÉP - Jó magyarnak lenni!
Faipari gépek -> Stonewood Kft
FATÁJ nyitólap
FATÁJ archívum:

FATÁJ-online
médiaajánlat
pdf

FAGOSZ, Fagazdasági Országos Szakmai Szövetség
A FAGOSZ a FATÁJ kiadója.


FAGOSZ filmtár a Hazai Erdésznél

Nemzeti kincsünk az erdő - 40 kisfilm

Erdészeti és Faipari Dolgozók Szakszervezete

Magán Erdotulajdonosok és Gazdálkodók Országos Szövetsége

Országos Erdészeti Egyesület

Hobbi Faesztergálás


Dr. Gerencsér Kinga: Fafeldolgozás mobil szalagfűrésszel
(A 2002-ben megjelent kiadvány online változata.)

Keres egy céget, intézményt, iskolát? Kezdje itt:
fatudakozo.hu
woodinfo.hu
woodinfo.eu
Akác
termékek
Magyar-
országról:
hungarobinia.hu
FAIPARI, ERDÉSZETI
apróhirdetések
DÍJMENTESEN

FAIPARI, ERDÉSZETI
szakkönyvek

A pdf-ekhez az Acrobat Reader itt tölthető le:


2012-03-08

Kerekded formák világa - repülőtéri váróterem

2011 július huszadikán adták át a Turkish Airlines Turk Hava Yollari új váróját az isztambuli Ataturk reptér nemzetközi termináljában.

A cikk megosztása:Megosztás az IWIW-en Megosztás a Facebook-on


Az Atatürk nemzetközi repülőtér, törökül Atatürk Havalimani, Törökország legnagyobb repülőtere, mely Isztambul európai oldalán található Yeşilköyben, 15 kilométerre délnyugatra a városközponttól. A repülőteret a köztársaság megalapítójáról, Musztafa Kemal Atatürkről nevezték el.

A repülőtérnek két terminálja van, egy nemzetközi és egy belföldi. A nemzetközi terminált 2001-ben adták át, és a világ egyik legmodernebb termináljának tartják. Mielőtt megnyitották volna, a belföldi terminál látta el mind a belföldi, mind a külföldi forgalmat, emiatt a repülőtér túlzsúfolttá vált.

2000 januárja óta a Tepe-Akfen-Ventures (TAV) társaság működteti a repülőteret, akik 1998 óta több mint 600 millió dollárt fektettek a projektbe. 2005-ben a TAV szerződést kötött a török állammal, hogy 15,5 évig fogja üzemeltetni a repülőteret 3 milliárd dollárért, mely a legnagyobb összegű privatizáció volt az ország történelmében. Az Atatürk repülőtér megosztja a forgalmat a Sabiha Gökçen nemzetközi repülőtérrel, mely Isztambul ázsiai oldalán található.

2004-ben 15,6 millió utas fordult meg a reptéren, akik közül 10,4 millióan külföldiek voltak. 2005-ben becslések szerint 20 millió utast fogadott (12,5 millió nemzetközi). Ez azt jelenti, hogy egy év alatt csaknem 30%-kal nőtt az utasforgalom és 25%-kal a nemzetközi utasforgalom.[2] A repülőtér kapacitása 14 millió nemzetközi és 7 millió belföldi utas ellátáshoz elegendő évente.

A fejlesztésre szüksége is volt az igen dinamikusan fejlődő légitársaságnak, amelyik folyamatosan nyitja a járatait, s növeli prémium utasainak számát. Összesen 179 városba repülnek Isztambulból. A váró 3000 négyzetméteren igazi keleti kényelmet biztosít, s egyszerre 2000 utasnak nyújt kellemes kikapcsolódási lehetőséget két város között.

Hogy kik vehetik igénybe? A Turkish törzsutas-programjának tagjai ezüst szinttől fölfelé, természetesen a business utasok, valamint, mivel a légitársaság immár a Star Alliance tagja, a taglégitársaságok arany és platina törzsutasai.

Szolgáltatások: pihenő privát szobák, zuhanyzók, étterem, tea kert, könyvtár, mozi, hideg- és meleg ételek kaphatók, gyermekeknek játszószobák, tévé és zenerendszerek használata, s természetesen business center és internet hozzáférés is van. Minden várónak megvan a saját jellegzetessége.

A mellékelt fotókból is jól látható a tervezési koncepció alapja a héj a héjban gondolat. A fő tartó/térelhatárolószerkezet által létrehozott tágas belső teret a hagyományos építészeti íves-árkád rendszerrel kombinálni, a meglévő repülőtéri csarnokot intimebbé, otthonosabbá tenni. A sima gömbfelületek által lehatárolt térben a különböző kombinációk létrehozásával kvázi szakaszokat hoztak létre, lehetővé téve a szabad átmeneteket egyikből a másikba.

Ami egységes a komponálásban, az a fényforrásokat rejtő fekete csatornaívek nyíláskeretezése és a megskalpolt gömb felső nyílásának keretezése. Ezzel távlatosan is összhangba kerültek a funkcionális belső szférák. Egyes esetekben a felső, hatalmas kör alakú nyílást belógatott, fényterelő gömbszelettel tömték be, fokozva az ívek uralmát.

Forrás: TervLap

 

Ha tetszett a cikk ossza meg ismerőseivel: Megosztás az IWIW-en Megosztás a Facebook-on

 

AKE - A perfekt megoldás

Dunaker Kft - Alapítva 1986

DomoTrend Kft - Lakberendezés Európa neves design-muhelyeibol.

Erdészeti gépek, eszközök, muszerek, kiegészítok kereskedelme.

105 hazai furészüzem gazdasági teljesítménye - 2010. - Megvizsgáltunk 105 hazai furészüzemet muködteto vállalkozást (60 kemény-lombos, 44 lágy-lombos, 1 fenyo-feldolgozó) a 2010-es évi teljesítményei alapján.

Fagazdasági felszámolás számláló - 2012.- Összegyujtöttük a fagazdaság szakterületein muködo (muködött) Magyarországon bejegyzett cégeket, amelyeknél a 2012-es évben indult el a felszámolási, ill. végelszámolási eljárás.

FATUDAKOZÓ - az online faipari cégtár

Zalaerdő Zrt - Erdészek az erdoért

Prebena - Német szegezogépek, kompresszorok

Ráció szerszám - Prebena, Festool

Forestinvest.hu

ERFARET Tudásközpont

Magyar Belsőépítészet

KARDEX Kft - Erdészeti-faipari termelés, kereskedelem. Furészáru termelés: elsosorban bükk és tölgy. Belföldi, nemzetközi szállítás. Export-import tevékenység.

LEITZ Hungária Szerszám Kft




 A FATÁJ lapot kiadja a FAGOSZ
Minden jog fenntartva. All rights reserved.