|
||||||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
A pdf-ekhez az Acrobat Reader itt tölthető le: |
2012-05-23
Élmény(kis)vonatozás Pálházán nappal és este
"A szerelvényünk egy nyitott személykocsiból és egy teherkocsiból állt, a vonatunkat C-50 típusú mozdony vontatta." - mesélte Kaló Tamás szervező. "Első fotómegállónk a kisvasút telephelyén volt, ahol a mozdony a szerelvény másik végére állt, hogy a szomszédos fűrésztelepre tolatva érkezzünk, a jobb fotó érdekében a pálházi perlibányával a háttérben. Innen természetesen visszatértünk a telephelyre ahonnan immáron a mozdonnyal a vonat elején újra elindultunk Rostalló és Kőkapu felé. Onnen több megállót is téve jutottunk el Kőkapuig és Rostallóra úgy, hogy közben az alkalmas helyen elengedtük a menetrend szerint közlekedő vonatot is."
Indulás alkonyatkor "Kőkapun kicsit hosszabban elidőztünk, itt az alagútból a fotósok kedvéért újra kijövő vonatot is lehetett fotózni." - folytatta Kaló Tamás.
"Itt visszafelé a tóparton is megálltunk több ponton is fotómegállásra. A délelőtti vonatozásunkat 15-órakor fejeztük be a pálházi végállomáson. Itt egészen este 8-ig szabad program volt, meg lehetett tekinteni a helyi múzeumot is, vagy a szálláshelyünkön pihenni az esti vonatozás előtt. A vonatozást alkonyatkor kezdtük, majd ahogy fokozatosan haladtunk, szépen ránk esteledett. Kőkaput már teljes sötétségben értünk el, ahol is, az alagút környékét a kastéllyal is kivilágítottuk a magunkkal vitt reflektorokkal. Vissza úton Rostallóról még tartottunk pár fotómegállót, majd éjfélre beértünk a végállomásra. Itt már mindenki a szálláshelyre tartott kicsit fáradtan a jó hangulatú nap után.
Köszönet illeti az Északerdő Zrt. vezetését és az erdei vasút munkatársait is a maximális segítőkészségükért, hogy lehetővé tették ennek a nagyon jó és egyedi kisvonatozásnak a létrejöttét!"
Forrás: boon.hu
|
| ||||||||
|