|
||||||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
A pdf-ekhez az Acrobat Reader itt tölthető le: |
2012-11-07
Fában látja a jövőt a legnagyobb hazai fakereskedő cég
A szeptember 28. és október 7. között megrendezett Budapest Design Héten ért véget a 2012-es Hello Wood, amely a Jaf Holz Ungarnnak, Kelet-Közép-Európa vezető fakereskedőjének kiemelt projektje. Az idén júliusban 200 résztvevővel a MOME line - design műhely és a Reflekt Studio által megrendezett Hello Wood építészeti és alkotótábor fa-építészet szempontjából ismét az egyik legfontosabb megmozdulás volt az évben. - Az egyik legfontosabb célom, hogy a fiatal tervezők visszataláljanak a fához. Óriási öröm azt látni, hogy egyetemisták a szakma legjelesebb képviselőinek vezetésével, kreatív struktúrákat és faszerkezeti csodákat hoznak létre. A mérnöki, esztétikai érvek mellett azonban van egy további jelentős érv, ami a fa használata mellett szól. Növekvő fafelhasználással a faipar egyre fontosabb szerepet tud betölteni Magyarország gazdasági-társadalmi fejlődésében: a fa a legjobb ökologikus építőanyag, használata munkahelyeket teremt, fejlődik általa a vidék és a gazdaság. A napjainkban megvalósult tudatos erdőgazdálkodással a fakitermelés, a fafeldolgozás és a fa-újrahasznosítás fenntartható, ökotudatos és környezetbarát modellt képez. Az idei Hello Wood egyik fókuszpontja volt, hogy felhívják a figyelmet az építészet és a kreatív ipar által vállalt társadalmi felelősségre: a művek nem öncélúan készültek, hanem nyolc Borsod és Heves megyei településen az adott kulturális és természeti adottságokra, helyi körülményekre reflektáltak. Az alkotótábort követően a Hello Wood alkotásait a Sziget Fesztiválon láthatta a közel 400 ezer látogató. Bár a magyar építőipar nincs a legjobb helyzetben, a fiatal szervezők törekvése megfelel annak a nemzetközi tendenciának, amely szerint a fa egyre inkább teret nyer az építőanyag-piacon. Az építési ágazat arra reagál, hogy a vevők egyre inkább igénylik és követelik a tartós és ökologikus építési technológiát. A nehéz piaci adottságok mellett is vannak olyan területek, amelyeken érvényesülhetnek a növekedési stratégiák: a dekorációs célú rétegelt lemezek, a faépítkezés, padlók és teraszok esetében még kínálkoznak a jövőben kihasználatlan potenciálok. - A gazdasági válság ellenére csak úgy tudunk növekedést elérni, ha a konkurensektől ragadunk el piaci részesedést, ehhez egész egyszerűen jobbnak kell lenni, mint a többiek - mondja Varsányi Tibor ügyvezető igazgató. Faipari Kompetencia Központokat hoznak létre jelenleg 175 főt foglalkoztató cég egyedülálló kezdeményezése a Faipari Kompetencia Központok létrehozása országszerte. Ezek kialakításával az a céljuk, hogy az ügyfelek egy helyen érhessék el a faiparhoz kapcsolódó termékeket, szolgáltatásokat, újdonságokat. A Kompetencia Központok a bútor- és épületvasalatok, a faipari felületkezelő anyagok és a faipari ragasztók termékpalettáját kínálják három szakmai partner - a Häfele, a Remmers és az AVASALAT Kft. - együttműködésében. A vásárlók számára biztosítékot jelent, hogy a Kompetencia Központok szakmai és szolgáltatási színvonala a Kelet-Közép-Európa vezető faipari vállalatától megszokott lesz. Folyamatos fejlődés A Jaf Holz Ungarn Kft. az 1948-ban családi vállalkozásként indított, osztrák Frischeis Holdig magyarországi képviselője, faipari nagykereskedelmi vállalat a fafeldolgozó ipar és Do-it-Yourself (DIY) területén tevékenykedő viszonteladók (barkácsolók) részére. A cég az osztrák piacvezető fakereskedő, a J.u.A. Frischeis GmbH 100%-os tulajdonú leányvállalata, amely 1999-ben kezdte meg működését a magyar piacon egy Budapesten található 600 m2-es bérelt gyárcsarnokban. Az üzletileg rendkívül sikeres start után a magyar Frischeis központi irányítása 2001-ben a Budapest melletti Dunaharasztiba került át. Mára összesen hat, az egész magyarországi piacot lefedő hálózattal működik a cég Győrújbaráton, Mályin, Szegeden, Zalaegerszegen és Pécsett - összesen 20000 m2 raktárterülettel. Varsányi Tibor a cég magyarországi megjelenésének kezdetétől jelen van, 2002 óta a cég ügyvezetője. A vállalat a magyar piacon 2006 óta piacvezető szerepet tölt be, az azóta kitűzött célok, az egyes terméktípusokban (méretre szabás, rétegelt fa, ajtók, faépítkezés és teraszok) való élenjárás is megvalósultak.
Forrás: Világgazdaság
|
| ||||||||
|