|
|||||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
A pdf-ekhez az Acrobat Reader itt tölthető le: |
2013-02-21
Átalakítja magyarországi működését a bauMax
Egy meglehetősen szerencsétlen osztrák hírügynökségi beszámolót követően vette át a sajtó, hogy az osztrák bauMax-konszern nehézségei a régiós hálózat karcsúsítását hozhatják. A hír éppen beleillett a nyugat-európai trendbe, amelyben hírbe hozták a Praktiker és a BricoStore láncokat - mondta a Napi Gazdaságnak Simonyi András, a bauMax Magyarország Zrt. vezérigazgatója. A cégvezető szerint a konszern eredményei sajnos messze nem a korábbi prognózisok szerint alakultak, ennek megfelelően a cégcsoport egy hároméves stratégiát dolgozott ki (konszernszinten), amelyben működésiköltség-optimalizálás, termékválaszték- és strukturális átalakítás szerepel.
Ennek megfelelően visszafogottabb fejlesztési aktivitásban gondolkodik a cég (csoportszinten), de nem mond le újabb áruházak építéséről. A tervben emellett szerepel, hogy a konszern leányvállalatainak jobban kell majd igazodniuk a lokális igényekhez - elsősorban kínálatban és árban. Grafikon: vg.hu Ami Magyarországot illeti, a stratégia itt is él: tavaly már megkezdődött a költségek lefaragása és a strukturális átalakítás. A magyar leányvállalatot hatványozottan érinti a gazdasági válság és a gyenge piaci környezet. Simonyi szerint a megváltozott fogyasztói magatartáshoz - nem feltétlenül a válság miatt - igazodni kell. A szortimentet átalakították; az igények után ment a hálózat, ami nemcsak a termékkínálat változásában, hanem a szolgáltatások kínálatában is jelentkezik. Simonyi úgy látja, egyre komplexebb megoldásokat kell nyújtani a vásárlóknak - nemcsak a barkácspiacon, a teljes kiskereskedelemben változott a fogyasztás szerkezete.
A konszernszintű stratégia átültetése nem jelenti üzletek bezárását - mondta az ügyvezető igazgató -, jóllehet 2015-ig nem is terveznek újabb egységet építeni. Lesz olyan áruház, amelyet átalakítanak, például shop in shop megoldásokat alkalmaznak, de hálózatszintű bővülést most nem terveznek. A végrehajtott operatív intézkedésektől konszernszinten növekedést várnak a tulajdonosok. Folyó áron itthon is növekedésre számít a bauMax, ám az inflációs hatás és a külső körülmények miatt eredményben nagyjából hasonló szintet várnak a cégtől, mint 2012-ben. Valódi növekedés 2014-től jöhet, ami nagyban függ a márka pozicionálásától, a szortimentpolitikától és a konszern regionális egységeinek szinergiájától.
Konszernszinten Bulgária, Csehország és Törökország a bauMax fejlesztési célpontja. Ezekben az országokban 2013-ban is lesznek átadások.
Kapcsolódó FATÁJ elemzés: Magyarországi barkácsláncok 2011-es eredményei (2012-07-06) A FATÁJ elkészítette a hazai barkácsáruház-láncok 2011. évi eredményességét bemutató összesítését. Lássuk a szomorú tényeket.
Forrás: Napi Gazdaság |
| |||||||
|