FATÁJ-online szaklap: események, gazdasági jelenségek a faiparban, bútoriparban, asztalosságban, erdőgazdálkodásban és a kapcsolódó területeken. Beszámolók, riportok, sajtószemle, ...
FELIRATKOZÁS FATÁJ-Online hírlevélre.
Kérem jelezze szakterületét, cégét, annak kapcsolóit.
Hivatkozás:
Ha felhasználja bármely cikket a FATÁJ-ból, hivatkozzon rá annak kapcsolójával is.
Visszavonják a központi bútorbeszerzésre kiírt pályázatot
Visszavonják a bútorbeszerzésre kiírt központosított közbeszerzési eljárást, mert gazdaságfejlesztési célokat is figyelembe kívánnak venni a kilencmilliárd forint keretösszegű pályázatnál - közölte a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (KEF).
Megosztás:
A Közbeszerzési Értesítőben ez év április 16-án jelent meg a kiírás (178-193. oldal). A nyertes pályázó három éven keresztül, nettó 9 milliárd forint értékben szállíthatott volna bútorokat a központosított közbeszerzésre kötelezett és az önként csatlakozó összesen mintegy ezer intézmény számára.
FATÁJ kiegészítés (részlet a visszavont kiírásból):
"Az alkalmasság minimumkövetelménye(i): (adott esetben)
Az 1. közbeszerzési részre (irodabútorok, oktatási bútorok és egészségügyi bútorok) benyújtott jelentkezés esetén alkalmas a jelentkező, ha:
a) a pénzforgalmi számláján/in a jelen felhívás feladásától (VI.5. pont) visszaszámított egy évben 60 napot meghaladó sorba állítás nem volt;
b) rendelkezik a felhívás feladását megelőző 90 napban átlagosan 500 millió forint folyószámla egyenleggel, és/vagy lekötött bankbetéttel. Az előírt mérték a folyószámla egyenleggel és a lekötött bankbetéttel együttesen is igazolható;
c) mérleg szerinti eredménye a felhívás feladását megelőző három lezárt üzleti éveket tekintve legalább kettő évben nulla vagy pozitív volt;
d) nyilatkozata alapján az évi teljes általános forgalmi adó nélkül számított árbevétele a vizsgált évek számtani átlagát tekintve (2010., 2011., 2012.) elérte a 6 milliárd HUF értéket;
e) nyilatkozata alapján a közbeszerzés tárgyából származó - általános forgalmi adó nélkül számított - árbevétele vizsgált évek számtani átlagát tekintve (2010., 2011., 2012.) az alábbi tárgyak vonatkozásában elérte az alábbi értéket:
a hatályos 14/2012. (VI. 8.) NFM utasítás 4. sz. mellékletét képező kiemelt termékekre vonatkozó állami normatíva szerinti Irodabútor forgalmazásából származó bevétel: 1 milliárd Ft;
a hatályos 14/2012. (VI. 8.) NFM utasítás 4. sz. mellékletét képező kiemelt termékekre vonatkozó állami normatíva szerinti Oktatási bútor forgalmazásából származó bevétel: 1 milliárd Ft;
a hatályos 14/2012. (VI. 8.) NFM utasítás 4. sz. mellékletét képező kiemelt termékekre vonatkozó állami normatíva szerinti Egészségügyi bútor forgalmazásából származó bevétel: 250 millió, Ft;
f) rendelkezik legalább 200 000 000,- Ft/káresemény mértékű, a részvételi határidő lejártakor érvényes általános felelősségbiztosítással és termékfelelősségbiztosítással."
A KEF közleménye szerint az eljárás megindítását követően felmerült további szempontokat is meg kívánnak vizsgálni a közbeszerzés során, ezért visszavonják a megindított eljárást.
A közbeszerzési eljárás kiírása jogszerű volt, de egy kilencmilliárd forint értékű beszerzésnél a közbeszerzési szabályokon túl más, jelen esetben gazdaságfejlesztési és akár szociális szempontokat is mérlegelni kell - idézi a közlemény Gyöngyösi Zoltánt, a KEF főigazgatóját.
A KEF szerint érdemes megvizsgálni az eljárás eredményeként megvalósuló beszerzések kis- és közepes vállalkozásokra gyakorolt gazdaságélénkítő hatásait, és kifejezetten fontos a csökkentett munkaképességűek foglalkoztatásának lehetséges támogatása.
A bútorgyártás olyan iparág, ahol a megváltozott munkaképességű alkalmazottak számára munkát biztosíthat az adott vállalkozás.
A gazdaságélénkítési és szociális foglalkoztatási szempontokat is magába foglaló eljárás újragondolása során a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kormányzati és társadalmi egyeztetést kíván megvalósítani az érintett tárcák és civil szervezetek bevonása mellett, amelynek eredményeként indulhat meg az új eljárás - áll a közleményben.