|
|||||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
A pdf-ekhez az Acrobat Reader itt tölthető le: |
2013-05-28
Különdíjas az NymE Pneumobil csapata
Szinte minden jelentős közép-európai egyetem képviseltette magát, mind-mind teljesen egyedi konstrukciókkal. Közép-Európa legnagyobb műszaki egyetemei között Egyetemünk Faipari Mérnöki Kara is részt vett egy ötfős hallgatói csapattal.
A Fair Play Racing Pneumobil csapatot - Gáspár Csaba és Mosonyi Andor faipari mérnök BSc. hallgatók, Németh Adél ipari termék- és formatervező mérnök BSc. hallgató, Németh Gábor ipari terméktervező mérnök MSc. hallgató, valamint Tóth Bálint tervezőgrafika BA hallgató alkották. A csapat felkészítő oktatói és mentorai Tatai Sándor, Csitári Csaba, Koroknai László és Zügn Károly voltak. A csoport tagjai a tavalyi elsőkerék-meghajtású konstrukciót leváltva az idei versenyre egy teljesen új, hátsókerék-meghajtású, kéthengeres lineáris motorral szerelt járművet épített, melynek fejlesztése már 2012 szeptemberében elkezdődött.
A jármű a korábbi visszafogott teljesítményű elődjét túlszárnyalva számos figyelemreméltó műszaki megoldást alkalmaz: - a nagyteljesítményű motor mellett a Formula-1-ben is előszeretettel használt nyomórudas (push rod) dupla keresztlengőkaros felfüggesztést, - 6 fokozatú Kawasaki sebességváltót, valamint - PLC alapú elektronikus vezérlést tartalmaz, továbbá - kivitelezés alatt áll egy fejlett telemetriai rendszer kiépítése is.
A jármű tervezése teljes egészében hallgatói munka, de a kivitelezés során szponzorok (Roto Elzett Vasalatkereskedelmi Kft., Somatech Kft., UNIMAS Kft.) is segítették munkájukat. A jármű a Gépészeti és Mechatronikai Intézet egyetemi laboratóriumában készült, ahol a fejlesztésben a Terméktervezési és Gyártástechnológiai Intézet is közreműködött.
Az NymE csapata nem jött el üres kézzel Egerből! Komoly elismerést kaptak! A Rexroth a Legjobb Futóműért járó különdíjban részesítette a soproni együttest. Ez azért is kimagasló teljesítmény, mert a mezőny szinte kizárólag gépész- és járműipari mérnökhallgatókból állt.
A verseny befejeztével a csapat természetesen a fejlesztéseken tovább dolgozik. Már júniusban megkezdődnek a tökéletesítések és a finomhangolások, hogy a szeptember elején, a Budapesten megrendezendő következő futamra az autó újabb elismerésben, díjban részesülhessen.
A jármű a nyári időszakban sem lesz elrejtve a nyilvánosság elől. Az érdeklődők a sűrített levegővel hajtott járművet először június 22-én, a Múzeumok Éjszakáján, valamint a VOLT Fesztivál ideje alatt tekinthetik meg a soproni campus területén!
A csapat fotógalériája a facebook-on. Forrás: Ligneum
|
| |||||||
|