|
|||||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
A pdf-ekhez az Acrobat Reader itt tölthető le: |
2013-09-20
Drága tetőablakra gyúr a magyar
A válaszadók fele lakásának átépítésével, modernizálásával gondoskodik a család megváltozott igényeinek megfelelő lakókörnyezetről, és csak mintegy 30 százalékuk bővíti otthonát.
A lakásfelújítás 40 százalékban a régi, elavult tetőablakok újakra cserélését jelenti. Sokak számára az ablakcsere a lakótér esztétikai megújításának és az energiafogyasztás mérséklésének kézenfekvő eszköze. Ezért ezzel a munkálattal nem várnak sokáig - a gondolat megszületése után a felújítók háromnegyede egy éven belül megvalósítja a cserét. Ha mégsem, annak oka főként az anyagi fedezet hiánya.
A tetőablakok kiválasztásakor a minőség megelőzi az árat Az új tetőtéri ablakok kiválasztásakor a vevők számára fontosabb a minőség, mint az ár. Amennyiben nem áll a vásárló rendelkezésére a legkorszerűbb ablak beszerzéséhez szükséges anyagi fedezet, kevésbé jó minőségű termék vásárlása helyett inkább elhalasztja a lakás felújításához, átalakításához kapcsolódó egyéb munkálatokat, beszerzéseket.
A vásárlók 90 százaléka meglévő forrásból vásárol új ablakot, s csak 10 százalékuk vesz fel hitelt vagy kér kölcsön családjától, barátaitól. A minőség mellett szintén meghatározó a korábbi pozitív tapasztalat: a vevők szívesebben választanak olyan márkát, amellyel eddig is meg voltak elégedve.
A felújítás bizalmi munka Az új tetőtéri ablakok beépítése gyakran más felújítási munkákkal párhuzamosan zajlik. A megkérdezettek fele az ablakcsere mellett a tető hőszigetelését és a beltéri festés-mázolást is egyidőben végzi. Egyharmaduk a homlokzati nyílászárókat, illetve a hideg- vagy melegburkolatot is lecseréli, komplett tetőfelújításról ugyanakkor csak egyötödük számolt be.
A többség bizalmatlan a kivitelezőkkel szemben. A tetőtéri ablakok beépítésével a felmérésben résztvevők háromnegyede olyan szakembert bízott meg, akit barátok, ismerősök ajánlottak, vagy akivel már korábban jó tapasztalatokat szereztek.
Forras - FN24 |
| |||||||
|