|
|||||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
A pdf-ekhez az Acrobat Reader itt tölthető le: |
2014-08-14
Véget ért a borsodi Erdész-vadász tábor
A tábort második alkalommal szervezte meg az ÉSZAKERDŐ Zrt. és az Országos Magyar Vadászkamara Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Területi Szervezete. A gyerekek elsőként Varbó-Fónagyságon, az erdőgazdaság Bagoly-Vár Erdészeti Erdei Iskolájában töltöttek két napot. Innen Miskolci-Lillafüredre, a Csanyik-völgybe, a Csanyiki Erdészeti Erdei Iskolába vezetett az útjuk. A zárónapon több mint hatvan gyerek ismerkedett a természettel, az erdészek és vadászok munkájával. Főként borsodi iskolások "táboroztak", de akadt olyan fiatal is, aki a fővárosból érkezett. Szerdán meglátogatta a gyerekeket Ugron Ákos, a Földművelésügyi Minisztérium állami földekért felelős helyettes államtitkára, Dr. Jámbor László, az Országos Magyar Vadászkamara elnöke, Kriston Nándor, az Országos Magyar Vadászkamara Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Területi Szervezetének elnöke és Zay Adorján, az ÉSZAKERDŐ Zrt. vezérigazgatója. Ugron Ákos helyettes államtitkár azt mondta: nagyon fontosnak tartja a gyerekek környezeti nevelését. Szerinte erre a legjobb lehetőség az erdei iskolákban nyílik, és hasznos, hogy az itteni programok között a vadgazdálkodás is megjelenik. Úgy fogalmazott: a minisztériumhoz tartozó nagy állami szervezetcsoportok, az erdőgazdaságok és a nemzeti park igazgatóságok jó minőségű erdei iskolákat tartanak fenn. Már a minisztérium átalakítása előtt kezdeményezés született az erdei iskolákkal szemben támasztott elvárási rendszer, a minősítés egységesítésére. Ha ez megtörténik, akkor a "civil" erdei iskolák is tudnak majd alkalmazkodni az elvárásokhoz. Azt szeretnék elérni, hogy az erdei iskola egy bizonyos nívót jelentsen. Így, akik ilyen intézménybe mennek, tudják majd, milyen ismeretet kapnak és azt is, hogy jó helyen járnak - jelentette ki Ugron Ákos. Forrás: ÉSZAKERDŐ Zrt. Kapcsolódó: Ugron Ákos helyettes államtitkár (2014-07-07) Az állami erdőgazdaságok új tulajdonoshoz kerülnek (2014-06-13)
|
| |||||||
|