|
|||||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
A pdf-ekhez az Acrobat Reader itt tölthető le: |
2015-02-27
Átrendeződő barkács-piac
A hatékony értékesítési koncepcióval jelentős forgalomnövekedés érhető el
Az ausztriai 3e AG magyarországi forgalma 2014-ben is tovább bővült. A vállalat már 2013-ban is tíz százalék körüli bevétel növekedéssel hívta fel magára a figyelmet, és ez a pozitív trend 2014-ben sem szakadt meg. Az elmúlt évben a 3e szakkereskedői tizenhét százalékkal nagyobb árbevételt értek el. Ezzel az eredménnyel jelentősen túlszárnyalták a tervezett tizenöt százalékos növekedést.
"Ilyen mértékű bővülés az egyébként kedvezőtlen piaci környezetben figyelemre méltó" - mondta el Günther Pacher, a vállalat vezérigazgatója csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján. "A már bevált LET'S DO IT üzletkoncepcióhoz következetesen tartottuk magunkat, hogy a szabaddá váló piaci potenciált ki tudjuk használni. Ezzel az üzletpolitikával szembe tudtunk menni a piacon uralkodó trenddel. Sok nemzetközi és hazai vállalkozás továbbra is bezárja üzleteit, vagy teljesen kivonul a piacról. A 3e tagvállalatai azonban a koncepció szigorú megvalósításával hasznot húzhatnak ebből a helyzetből, és további piaci részesedést nyerhetnek" - közölte Pacher a 3e-csoport számára nagyon pozitív fejlődésről. Ilyen egyértelmű piaci előnyökkel nem csoda, hogy 2014-ben további négy önálló szakkereskedő, köztük az orosházi Vasex is csatlakozott a 3e csoporthoz, így Magyarországon jelenleg összesen huszonnyolc tagvállalat működik.
Ezzel az eredménnyel a 3e AG számára továbbra is Magyarország marad a legfontosabb nemzetközi piac. A 3e nemzetközi piacainak alakulása 2014-ben
Magyarország mellett a 3e AG számára Montenegróban, Bosznia Hercegovinában, Horvátországban, Csehországban és Szlovákiában is remekül alakult az elmúlt év. Annak ellenére sikerült ezekben az országokban jelentős a forgalomnövekedést elérni, hogy mindenhol kiélezett gazdasági helyzettel kellett szembenézni. Szerbiában sajnos nem volt ilyen dinamikus a fejlődés. "Itt egyértelműen nagyon hiányoznak a nemzetközi befektetések, amelyek életet lehelhetnének a stagnáló szerbiai piacba" - magyarázta Pacher. Romániában, Albániában és Koszovóban csak igen csekély aktivitással üzemel a 3e AG. Pacher szerint "ezekben az országokban a teljes országot lefedő tevékenységhez még nem adottak a keretfeltételek." A 3e csoport a nemzetközi piacokon 2014-ben összesen 132 millió eurós forgalmat ért el. Ez a megelőző évhez képest 9,1 százalékos növekedést jelent. A csoport teljes forgalma (Ausztria és a nemzetközi piacok együtt) 530 További forgalomnövekedés a láthatáron
Az elmúlt évek pozitív tapasztalatai alapján a 3e AG illetékesei bizakodással tekintenek a jövőbe. "Továbbra is jelentős változásokat várunk a piacon, amelyekből a tagvállalataink nyertesként kerülhetnek ki" - húzta alá a vezérigazgató. Magyarországon az idei üzleti évben további tíz százalékos növekedés várható - ez az elmúlt két évben megszerzett piaci részesedést tekintve ambiciózus célnak mondható. "Bízunk benne, hogy 2015-ben is meg tudunk győzni három-négy új tagvállalatot a koncepcióink előnyeiről" - magyarázta Pacher. A 3e vezetősége a nemzetközi piacokon ebben az évben is tíz százalék körüli konszolidált növekedéssel számol. A teljes 3e-csoportot illetően négy százalékos bővülés várható. Ezeket az optimista terveket azonban a jelentősen változó keretfeltételek befolyásolhatják. A nemzetközi válsággócokban kialakuló kedvezőtlen tendenciák továbbgyűrűzése erősen hathat az egyes országok gazdasági fejlődésére. Pacher szerint "ezektől a hatásoktól nem tudjuk magunkat függetleníteni, ezek a mi előrejelzéseinket is módosíthatják."
ADATLAP: 3E HANDELS- UND DIENSTLEISTUNGS AG
- CSOPORT FORGALMA 2014 (Euró) 530 millió (+ 1,3%) -- ebből Ausztria 398 millió (- 1,0 %) -- ebből nemzetközi piac 132 millió (+ 9,1 %)
- TAGVÁLLALATOK ÖSSZESEN 246 -- Tagvállalatok Ausztriában 149 -- Tagvállalatok nemzetközi piacokon összesen 97 --- Tagvállalatok Magyarországon 28 (32 üzlettel)
Forrás: 3e sajtóanyag
|
| |||||||
|