|
|||||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
A pdf-ekhez az Acrobat Reader itt tölthető le: |
2015-03-04
Milánón innen, Kölnön túl
Idén több mint 146 000 érdeklődő volt kíváncsi a kiállított bútorokra, ezek közül 102 000 a bútoriparban tevékenykedő szakember, tehát erősen szakmai a kiállítás.
Vegyük 2013-at bázisévnek, akkor a szakmabeli látogatók száma 99 000 volt. A növekedés ehhez képest csak kismértékű, de nem ebben mérhető a rendezvény presztízse, hanem a megkötött szerződések és megállapodások mennyisége számít igazán! A legújabb konyhatrendek bemutatására szolgáló Living Kitchen szekció a Milánói Bútorszalonnal felváltva (itt a konyhás részleg neve EuroCucina), kétéves váltásban mutatja be az aktuális irányzatokat. Ez gyakorlatilag egy önálló rendezvény az imm keretein belül. Idén 215 kiállító prezentálta termékeit, akik 22 országból érkeztek. Ez a 2013-as adatokhoz képest 16%-os növekedést jelent.
A kiállításduó egyfajta divatdiktátor szerepet is betölt a bútoriparban. A kiállított mobíliákon észrevehető volt, hogy a tavaly trendeket követve igyekeznek visszavezetni az élénk színeket, több különböző anyagot (fa, fém, kő, műanyagok) használnak a bútorok gyártásához, melyek kombinálása érdekes koncepciókat eredményez. A látszaton felül a kényelem és az otthonosság is fontos tényező, így főként a kanapéknál figyelhető meg a puha bársonyok és egyéb, a komfortérzetet növelő szövetek hangsúlya. A modern technológia elkerülhetetlenül megjelenik a lakásokban is, ennek köszönhetően egyre nagyobb teret hódítanak az úgynevezett "okos bútorok" (smart furniture). Dióhéjban ezek a főbb faktorok, amelyeket a trendeket figyelve észlelhettünk Kölnben.
Ez nem azt jelenti, hogy a 2015-ös divatirányzatok ennyiben kimerülnek. Sőt! Hátra van még az április 14-19. között megrendezésre kerülő Milánói Bútorszalon (iSaloni), ahol az olaszok rengeteg meglepetéssel szolgálhatnak, és a korábbi tapasztalatok szerint élnek is ezzel a lehetőséggel. A 2014-es szalonon rekordszámú, 357 212 látogató volt kíváncsi a 2500 kiállító termékeire, ez is jól mutatja a rendezvény horderejét. Azt is érdemes megjegyezni, hogy ez a látogatószám több mint kétszerese a kölni vásárénak. 2015-ben a konyhák helyett az irodabútorokat helyezik a figyelem középpontjába. Itt egyetlen térben kerülnek bemutatásra a különböző irodabútorok, a világítás- és a klímatechnika. Továbbra sem jelenthetjük ki azt, hogy a kölni vagy a milánói kiállítás közül az egyik a meghatározó a bútoros szekcióban. Aki valóban tájékozott szeretne lenni a bútoriparban, annak érdemes mindkét helyszínre ellátogatni. Forrás: faipar
|
| |||||||
|