|
|||||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
|
2016-07-05
Újabb sikeres Házivásárt zárt az ADA
A közel 200 résztvevő többsége a főbb piacnak számító Ausztriából, Németországból érkezett, de szép számmal voltak jelen svájci, Benelux, magyar, cseh, szlovák, horvát, sőt orosz és kínai partnerek is. A fejlesztések a korábbiakhoz hasonlóan gyáranként, márkánként kerültek bemutatásra. Az osztrák ADA Austria Premium vonal gerincét a tömörfára épülő Terra kollekció képezte. A designerek bevonásával készült modellek a természetes élettér filozófiát keresőknek nyújtanak igényes megoldásokat. A Terra kollekcióban a korábbi ülőgarnitúra és ágy vonal mellé, újra megjelentek az étkezőgarnitúrák.
A körmendi ADA Trendline vonal egy teljesen új bemutató résszel bővült. Az ADA Wohnwelten névre keresztelt stúdióban funkciónként, önálló fantázianévvel mutatták be az egyes élettér megoldásokat. A Multi Choice kollekcióban a variálhatóság, egy egyedi összeállítási lehetőségek dominálnak. A Balance Plus és Ergo Glide szériákban a kényelem szerepel a középpontban. Mindkét modellcsalád jellemzője a relax funkció, amely manuális, vagy akár motoros működtetésű is lehet. Eltérés a műszaki megoldásokban található. Mostantól a Perfect Sleep családhoz tartoznak a szabadalommal védett, 3 másodperc alatt nyitható ágyfunkcióval szerelt kanapék és sarokgarnitúrák. Az Easy Lounge és Dining Time modellek bemutatása szándékosan együtt történt, ötleteket adva az egy légtérben lévő nappali és étkező funkciók összehangolására. Az anyagok és formák összehangolt használata igazán igényes életterek kialakítását teszi lehetővé, akár kisebb lakásokban is. A novai gyár fejlesztéseit a boxspring ágyak dominálták. Érdekes megfigyelni, hogy míg a nyugat-európai piacokon a boxspring ágyak térnyerése továbbra is töretlen, és egyes vélemények szerint már a 80%-hoz közelít az összes eladott ágyon belül, addig a hazai fogyasztók továbbra is igénylik az ágyneműtartós, klasszikus ágyakat, és a boxspringek aránya egyelőre alacsony. Az Alina Living (Salonta) modellek esetében szintén jelentős kínálattal ismerkedhettek a látogatók. A boxspring téma itt is jelen volt - funkciós ágykanapék formájában, de számos más funkció és formavilág is megtalálható volt ebben az árszegmensben is. Hagyományosan jelen voltak a licenszmárkák, mint a JOOP!, Musterring, vagy éppen a Tom Tailor, amely egyre keresettebb idehaza is. Az abszolút prémiumnak számító Rosenthal bútorkollekció hazai bemutatására egyelőre továbbra is várni kell. A házivásár sikerét mutatja, hogy évről évre emelkedik a vendégek száma, mára már olyan távoli partnerek (lásd Oroszország, vagy Kína) is ellátogatnak a kisvárosba, akikkel korábban jellemzően csak a januári kölni vásáron nyílt lehetőség a találkozásra. Talán nem túlzás kijelenteni, hogy néhány év alatt, már ami a beágyazottságát és elfogadottságát illeti, felnőtt ugyanarra a szintre. Wilheim Zoltán - ADA
|
| |||||||
|