|
|||||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
|
2017-09-08
Osztrák bútoripar - bővülés, növekedés
A "Made in Austria" felirat mára nemzetközileg is egyet jelent a minőséggel. "A magas értéket képviselő termékek, a rugalmasság, az állandó innováció management a design és a funkciók körül fontos ismertetőjegyei az osztrák bútorgyártásnak és összetéveszthetetlenné teszik azt"- hangsúlyozta Emprechtinger. Az osztrák gyártóüzemek kitűnnek az általuk képviselt csúcstechnológia, innováció, kézműves precizitás és csúcsminőség révén. Ezen felül a maradandó bútortervek, az egyedi elkészítési lehetőségek, a sokéves tradíció és a kiváló ügyfékiszolgálás biztosítják az élénk keresletet.
Az osztrák bútoripar 2016-ban 8,8%-os termelésnövekedést produkált. Az üzemeknek ezzel sikerült az előző évi 1,84 mrd. eurós bevételüket szűk 2 mrd. euróra növelni. Az export szintén fejlődést mutat: A tavalyi évben az osztrák ipar kereskedelmi mérlege +5,1% volt. Ez 880,4 millió eurónak felel meg. Továbbra is Németország a legfontosabb kereskedelmi partner. 2016-ban 359,2 millió euró értékben szállítottak bútort a szomszédos országba. Ez jelentős, 5,3%-os növekedés. 22,7%-kal az irodabútor készítők generálták a legnagyobb növekedést. Őket követik a konyhabútor (+16,6%) és a lakásbútor gyártók (+8,7%). Az egyetlen szépséghiba, hogy az osztrák bútoripar a behozatali oldalon is pozitívan fejlődött, +6,5% (+1,81 mrd. euró). Az osztrákok elsősorban Németországból importálnak, de Lengyelország és Kína is dobogós a listán. "A termelésnövekedés és a fejlődő exporttevékenység is azt bizonyítják, hogy a hazai ágazat felkészült a jövő kihívásaira, amelyek többek között a digitalizáció és a fokozott rugalmasság lesznek. Mindenesetre ahhoz, hogy a behozatalt tartósan alacsonyan tartsuk, az elkövetkező években fontos lesz a hazai piac erősítése" - hangsúlyozta Dr. Georg Emprechtinger. Éppen ezért az osztrákok törekszenek a "Made in Austria" minőség minél szélesebb körű kommunikációjára és folyamatosan növelik a szolgáltatás színvonalát. A különleges darabok elkészítésétől elkezdve, az egyedi tervezéseken át a szolgáltatások folyamatos fejlesztéséig - a vásárlás ösztönzéséért mindent meg kell tenni. "A középvállalatok erőssége a kiváló minőségben es az exkluzív szolgáltatásokban rejlik" - vélekedik Dr. Georg Emprechtinger. "Ehhez hozzájönnek az intelligens megoldások, a szakmai hozzáértés, a csúcsminőségű design, valamint az ökológiai know-how, a fenntartható értékek és a termékek időtállósága. Mindezek érezhetően a nemzetközi piacon is egyre fontosabbá válnak." Forrás: möbel.at
|
| |||||||
|