FATÁJ-online szaklap: események, gazdasági jelenségek a faiparban, bútoriparban, asztalosságban, erdőgazdálkodásban és a kapcsolódó területeken. Beszámolók, riportok, sajtószemle, ...
FELIRATKOZÁS FATÁJ-Online hírlevélre.
Kérem jelezze szakterületét, cégét, annak kapcsolóit.
Hivatkozás:
Ha felhasználja bármely cikket a FATÁJ-ból, hivatkozzon rá annak kapcsolójával is.

STIHL - Nemzedékekre tervezve

Mátyás Fakereskedo Kft
METAMOB - akciós MetaGO ajánlata
HUNNIA FAGÉP - Jó magyarnak lenni!
Faipari gépek -> Stonewood Kft
FATÁJ nyitólap
FATÁJ archívum:

FATÁJ-online
médiaajánlat
pdf

FAGOSZ, Fagazdasági Országos Szakmai Szövetség
A FAGOSZ a FATÁJ kiadója.


FAGOSZ filmtár a Hazai Erdésznél

Nemzeti kincsünk az erdő - 40 kisfilm

Erdészeti és Faipari Dolgozók Szakszervezete

Magán Erdotulajdonosok és Gazdálkodók Országos Szövetsége

Országos Erdészeti Egyesület

Hobbi Faesztergálás


Dr. Gerencsér Kinga: Fafeldolgozás mobil szalagfűrésszel
(A 2002-ben megjelent kiadvány online változata.)

Keres egy céget, intézményt, iskolát? Kezdje itt:
fatudakozo.hu
woodinfo.hu
woodinfo.eu
Akác
termékek
Magyar-
országról:
hungarobinia.hu
FAIPARI, ERDÉSZETI
apróhirdetések
DÍJMENTESEN

FAIPARI, ERDÉSZETI
szakkönyvek

2017-09-13

A VIKING zöld STIHL narancssárgára vált

A STIHL integrálja a VIKINGET és a STIHL márkanévre koncentrál 2019-től.

Megosztás:
Megosztás a Facebook-on

 

Az 1981-ben alapított tiroli (Ausztria) VIKING GmbH 1992-ben lett a STIHL Csoport tagja. (Megvette a STIHL.) Az addig gallyaprítókat gyártó cég ettől kezdve fűnyírókat és más kerti gépeket is gyártott a VIKING márkanév alatt és a gépek színe zöld. Megszokhattuk, hogy a motorfűrészeket és más STIHL gépeket narancssárga, a fűnyíró és más WIKING gépeket pedig zöld színben láthatjuk egymás mellett a STIHL-WIKING szaküzletekben, a bemutatókon, szakvásárokon.

Ez tükröződik a hazai Andreas Stihl Kereskedelmi Kft. logójában is:

 

 

A nemrég volt Soponyán a XVI. STIHL Országos Fakitermelő Bajnokság döntője, ahol a termékbemutató sátor előtt valami fura dolog szúrt szemet a FATÁJ újságírójának: a fűnyíró nem zöld, hanem narancssárga.

 

 

Nézzük csak meg közelebbről:

 

 

Akkumulátor hajtja és narancssárga a színe, s ehhez passzolóan STIHL a felirata. Hoppá. Mi is történt?

Ez esetben nem követtük eléggé frissen szakterületünk változásait, hiszen a STIHL már 2017. január 26-án sajtóközleményt jelentetett meg erről a nem egyszerű és nem könnyű stratégiai döntéséről. A döntés megvolt, közzétették, de úgy tűnik, az ennek megfelelő termékek első példányai a nyár végére érkeztek meg Magyarországra.

 

Nézzük mi is van a STIHL sajtóközleményben.

 

"Minden zöld STIHL narancssárgára változik"

A márkanévben változás célja, hogy kihasználható legyen az erős STIHL márkanév növekedési lehetősége.

A Langkampfenben lévő Viking gyár alkalmazottainak támogatása.

 

2019-től a STIHL Csoport a kerti gépeket gyártó Viking teljes termékválasztékát kizárólag STIHL márkanév alatt fogja árusítani. A változás lehetővé teszi, hogy minden értékesítési és marketing munkát egy márkanévre összpontosítsanak. A STIHL igazgatótanács elnöke dr. Bertram Kandziora így nyilatkozott: "Előnyünkre fog szolgálni, ha a mostani VIKING termékek értékesítési és árbevételi potenciálja a jobban ismert globális STIHL márkanév alatt jelenik meg nemzetközileg." A globális játékos STIHL-el szemben a VIKING jelenleg az európai piacra koncentrál. A márkanév váltás középtávon megnyitja a világméretű értékesítés lehetőségét a VIKING termékek számára.


A STIHL márkanév mögötti szaktudás erősítése

Mivel minkét prémium márka termék portfóliója kiegészíti egymásét, a teljes terméksor nem változik és továbbra is egyre növekvő mértékben szolgálják a fogyasztói igényeket. "A két terméksor egy márkanév alatt egyesítésével jobb áttekinthetőséget és könnyebb tájékozódási lehetőséget biztosítunk a kiszolgáló eladóknak és a vevőknek. Ettől eltekintve kibővítjük a STIHL márkanév választék kínálatát" hangsúlyozta Norbert Pick, az igazgató tanács marketingért és eladásért felelős tagja. "A cég know-how-ja, fejlesztési tapasztalata és innovációs ereje javulni fog új termékek és tulajdonságok által, ami biztosan előnyös lesz a vevőknek", mondta Pick.


A VIKING termékek garanciája, alkatrészellátása és szervize változatlan marad

A márkanév váltás stratégiai döntés, hosszú távú hatással. "Elegendő idő van a 2019. évi startig, hogy gondos lehessen a bevezetés", mondta dr. Kandziora. A STIHL Csoport garantálja, hogy a VIKING termékek garanciáját, alkatrészeit és szervizét illetően az átmenet zökkenőmentes lesz. Az igazgató tanács elnöke dr. Bertram Kandziora kifejtette: "Vevőink továbbra is megbízhatnak a VIKING eszközök eladóinál megszokott kiszolgálásban."

2008-ban a STIHL Csoport átszervezte a STIHL és VIKING márkák terméksorait, s ezt követően minden kézben tartott elektromos VIKING gépet STIHL márkanév alatt árusít. Az eredmény ezen termékcsoportok értékesítésének jelentős növekedése volt.


A Langkamfenben lévő VIKING gyár foglalkoztatásának megerősítése

A VIKING a magas minőségű kerti gépek vezető gyártója, s 1992. óta tagja a STIHL Csoportnak. E prémium márka termék kínálata: fűnyíró, robot fűnyíró, fűnyíró traktor, gyepszellőztető, gallyaprító, motoros kapa. Ezeket szakkereskedők értékesítik. A Ausztriában, Langkampfenben lévő VIKING GmbH már az akkumulátoros STIHL termékek fontos gyártóhelye. A VIKING-nél 450-en dolgoznak. "A márkanév e változásával biztosítjuk a STIHL Csoport további növekedését. A Langkamfenben lévő gyár is profitálni fog ebből. Nemcsak megőrzünk minden munkahelyet, de meg is erősítjük a foglalkoztatást," mondta a VIKING vezérigazgatója dr. Peter Pretzsch és a STIHL igazgató tanács elnöke dr. Bertram Kandziora.

 

A STIHL Csoport motoros gépeket állít elő és értékesít a professzionális erdészeti, mezőgazdasági kerti és táj munkálatokhoz, az építőiparnak és a magán felhasználóknak. A VIKING kerti gépei egészítik ki e terméksort. A termékeket az erre felhatalmazott viszonteladók terítik, beleértve a 36 leányvállalatot, a 120 importőrt és több mint 45.000 eladóhelyet több mint 120 országban. A világ motorfűrész piacán 1971. óta a STIHL a vezető márka az eladási darabszámok alapján. A céget 1926-ban alapították Stuttgart mellett Waiblingenben. 2015-ben a STIHL értékestése elérte a 3,25 milliárd Eurót, alkalmazottainak száma pedig 14.245 volt.

 

Néhány hónappal később április 20-án megtartották a VIKING éves sajtótájékoztatót Langkampfenben (Ausztria), amiből kiderül milyen sikeres évet zártak, s hogy úgy ítélik előnyükre lesz e márkanév és szín váltás.

 

A VIKING GmbH 2016-ban sikeres évet zárt. A tiroli cég árbevételét 37,6%-kal növelte 267 millió Euróra. 414 embernek adtak munkát, ami 11%-os növekedés 2015-höz képest. A mérlegfőösszeg 2016-ban is emelkedett, 167 millió Euróra. A sajáttőke hányad 60%-ra nőtt 2016-ban.

A folyamatosan magas 98%-os export részarány azt mutatja, hogy a VIKING stabil az európai piacon. Legerősebben teljesített Németország, Franciaország, a Benelux országok, Lengyelország, az Egyesült Királyság és Norvégia piaca. A sokszoros díjnyertes iMow robotfűnyíró tavaly az életmód termékből árbevétel termelővé vált, jelentősen hozzájárulva a 2016. évi árbevétel növekedéshez. A Langkampfenben gyártott STIHL akkumulátoros gépek iránti igény újra jelentősen nőtt és ennek kedvező hatása volt az árbevételre. A VIKING GmbH vezérigazgatója, Peter Pretzsch elégedetten állapította meg: "jelen sikereink alapján erős növekedést látunk az akkumulátoros termékeknél és a kerti gépeknél is. A márkanév váltással középtávon ki szeretnénk használni a további növekedési lehetőséget."

A Viking zöld STIHL narancssárgára vált

A 2019-ben VIKING-ről STIHL márkára váltás fő oka ezen márka erős elismertsége és ennek előnye az összehasonlítva fiatal VIKING márkával szemben, mely az utóbbi években kifejezetten gyorsan fejlődött. A VIKING márka elsősorban Európában ismert, de gyakorlatilag ismeretlen más földrészeken, mint Amerika és Ázsia. Miközben a meglévő VIKING piacok elsődlegesek maradnak, a márkanév váltás a globális növekedés lehetőségét nyitják meg középtávon a korábban zöld termékek előtt. A zöldről narancsra váltás és a STIHL akkumulátoros gépek iránti igény várhatóan a további növekedés zálogai.

Kétségtelenül nem volt könnyű a márkanév váltás döntése. Nem veszti el senki a munkahelyét emiatt, sőt befektetünk a jövőbe Langkampfenben és még erősebbé tesszük e gyárat. Ez a hely a STIHL Csoport fűnyíró kompetencia központja és az is marad. A változás a garanciát és a szervizt sem érinti. Ugyanakkor a márkanév váltás már folyamatban van.

 

Ma pedig sajtótájékoztatón vehettünk részt az Andreas Stihl Kereskedelmi Kft.-nél.

 

 

Bakon Gábor ügyvezető igazgató ismertette e folyamatot és mutatta be azokat a gépeket, melyek immár akkumulátorral, illetve STIHL felirattal jelentek meg, sőt ezek közül több gép a 2017 őszi akciónak is része.

 

Ahogy tehát megtudhattuk: a szín és névváltást nagyban elősegítette az akkumulátoros gépek megjelenése és elterjedése, hiszen az egy név és szín használatával áttekinthetőbb, egyszerűbb lesz a termékkör bemutatása, vevőkkel megismertetése. Ezen túl a STIHL név és szín használatával könnyebben jelenhetnek meg Európán kívül is a korábban VIKING nevű és zöld gépekkel, tehát jelentős piacbővülésre számítanak e téren.

 

A hazai STIHL cég bemutatótermében már jelen vannak a narancssárga fűkaszák és más akkumulátoros kerti gépek, és még van a zöldekből is, de szép lassan 2019-re a név és színváltás véget ér.

 

Forrás: XVI. STIHL Országos Fakitermelő Bajnokság,
STIHL Csoport, Andreas Stihl Kereskedelmi Kft.
Összeállította, a sajtóanyagokat fordította, fotó: Mőcsényi Miklós

 

PFIFFER BÚTOR

KUHN Rakodógép Kft

Dunaker Kft - Alapítva 1986

LEITZ Hungária Szerszám Kft

Erdészeti gépek, eszközök, muszerek, kiegészítok kereskedelme.

FATUDAKOZÓ - az online faipari cégtár




 A FATÁJ lapot kiadja a FAGOSZ
Minden jog fenntartva. All rights reserved.