|
|||||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
|
2018-12-18
Faültetésben versenyeztek a középiskolások
A középiskolásoknak kiírt versenyt immár harmadik alkalommal rendezte meg az Országos Erdészeti Egyesület. A mostani fordulóban a háromfős csapatok a magyarországi erdőterület növekedésének 100 éves történetével, az erdőtelepítések fontosságával és hasznosságával kapcsolatos tudásukról adtak számot. A diákok öt elméleti kérdéssort oldottak meg, és terepi feladatként egy faültetésre buzdító kampányvideót készítettek, amelynek során maguk is jó példával jártak elől az ültetésben. A videók megtekinthetők a vetélkedő Facebook- vagy Instagram-oldalán, ahová a verseny során a résztvevők számos üzenetet és életképet is feltöltöttek, igazi közösséggé formálva a megmérettetésben résztvevő közel kétszáz diákot. A Kecskés Gergely, Keszler Gergő és Nagy Péter alkotta barcsi csapat után a második helyet a szegedi Kiss Ferenc Erdészeti Szakgimnázium "Erdész triumvirátus" csapata érdemelte ki, Juhász Marcell, Laczkó Dávid és Taskovity Balázs részvételével. A harmadik helyen a nemesvámosi Fehérlófia Waldorf Iskola Csesznegi László, Somlóvári Gergely és Tóth Ábris alkotta "Éjjeli Baglyok" csapata végzett. A személyenként értékes utalványokat, és egy éves Turista Magazin előfizetést érő dobogós helyek mellett az első tíz csapat minden tagja részt vehet azon a tavaszi szakmai napon, ahol az ünnepélyes díjátadás mellett az erdőtelepítések jelentőségét és a homokfásítás mai gyakorlatát mutatják be erdész szakemberek a diákoknak. Az Agrárminisztérium támogatásával lebonyolított verseny legfontosabb felkészülési anyagaként az Erdők Hetén bemutatott, A növekvő erdők nyomában című ismeretterjesztő film szolgált, amely az elmúlt 100 év erdőtelepítésének történetét követi végig, az Alföld-fásítási programtól kezdve a kopárok erdősítésén keresztül a nagyvárosok zöldövezeti fásításáig, bemutatva, hogy miként duplázódott meg Magyarország erdőterülete az első világháborút lezáró békeszerződés óta eltelt időszakban. A további helyezések a vetélkedő honlapján olvashatóak. Forrás: OEE
|
| |||||||
|