|
|||||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
|
2019-04-18
Több százezret költünk a kertünkre
A hobbikertészek nem bízzák másra a munkát Több százan töltötték ki az Andreas STIHL Kft. kertápolási szokásokat vizsgáló lakossági kérdőívét a Construma és a GardenExpo szakkiállításokon. Az eredményekből kiderül, hogy a magánszemélyek 67 százaléka idén mindenképpen tervezi, hogy kertfelújításba vágja a fejszéjét, további 13,8 százalék pedig még nem döntött erről. A hobbikertészek zöme azonban maga fog belekezdeni a munkálatokba. Saját eszközökkel, saját elképzelések mentén a válaszadók 78,7 százaléka kívánja ápolni a kertjét, kertépítő szakembereket csupán a válaszadók negyede bíz meg rendszeres időközönként.
A kutatásból kiderül, hogy a válaszadók többsége jelentős összeget hajlandó áldozni arra, hogy kialakítsa álomkertjét. A kérdőívet kitöltők közel fele ugyanis 100 és 500 ezer forint közötti összeget tervez elkölteni a kertrendezésre, míg minden hetedik válaszadó akár egymillió forintos büdzséből is gazdálkodhat. Ennek ellenére azonban okos eszközök beruházását a válaszadók 42 százaléka mellőzi, azok azonban, akik nyitnának az intelligens megoldások felé, elsősorban az öntözőrendszerek kiépítésében gondolkodnak. A kérdőívet kitöltők egynegyede a robotfűnyírót részesítené előnyben, míg minden tizedik vásárlót foglalkoztatnak a megújuló energiát használó kerti világítótestek. Vásárlói motivációk és döntések Annak ellenére, hogy a kert egész évben gondozásra szorul, csupán a válaszadók egyharmada ápolja otthona környékét szezontól függetlenül, a válaszadók 58,6 százaléka pedig csak tavasszal érzi úgy, hogy kertjének szüksége van a karbantartásra. Nem csoda, hogy a hobbikertészek több mint fele a kertfenntartást tartja a legnagyobb kihívásnak, míg egyharmaduknak a kerttervezéssel gyűlik meg a baja. A kertépítés minden ötödik lakossági fogyasztónak okoz fejtörést, míg magának a kertnek a berendezése 10 százalékuk számára jelent kisebb-nagyobb problémát. A lakossági fogyasztók közel fele ár-érték arány alapján választja ki azokat az eszközöket, amiket a kertrendezés során használni fog, a vásárlási döntést a válaszadók 42,9 százalékánál azonban legnagyobb mértékben a gépek minősége befolyásolja. A hobbikertészek számára vásárláskor nem releváns az, hogy a kertészeti berendezésekhez kapcsolódik-e szerviz-, vagy egyéb szolgáltatás, miként az sem, hogy a termékcsaládok egymással kompatibilisek-e vagy a márka termékkínálata mennyire széles. Érdekes kép rajzolódott ki akkor, amikor az Andreas Stihl Kft. a kerti gépek beszerzési helyére vonatkozóan tett fel kérdést. A vásárlók közel ugyanakkora aránya szerzi be ugyanis eszközeit a kertészeti szakkereskedésekben, mint a barkácsáruházakban, de a válaszadók több mint egyharmada már rendelt kerti gépet webáruházból is, míg minden negyedik válaszadó a közeli gazdaboltból is szerzett már be ilyen jellegű eszközöket. Összességében elmondható, hogy a kertrendezésbe vágók számára a legnagyobb kihívást a kert fenntartása jelenti, ehhez pedig elsősorban ár-érték alapján vásárolnak szakkereskedésekből vagy barkácsáruházakból eszközöket. A vásárlók idén több százezres keretet használhatnak fel otthonuk környezetének zömében saját maguk által megvalósított elképzelések mentén történő átalakítására.
A kutatás módszertanáról Az Andreas Stihl Kft. 333 főt kérdezett meg a 2019-es Construma és a Garden Expo szakkiállításokon lakossági kertápolási szokásokat vizsgáló nem reprezentatív felmérése során. A teljes mértékben anonim, egyszerű feleletválasztós, nyolc kérdésből álló online alapú kérdőívet tableteken tölthették ki az érdeklődők, a válaszok összesítése így elektronikusan valósulhatott meg.
A STIHL-ről A Stihl International GmbH mezőgazdasági, erdészeti és kerti gépek gyártásával, forgalmazásával és szervizelésével foglalkozik.1926-ban alapították, máig 100%-ig családi kézben van, jelenleg több mint 160 országban képviselteti magát. A magyar leányvállalat, az Andreas Stihl Kft. 1991 óta van jelen Magyarországon, ma már 300 szakkereskedéssel és 140 szakszervizzel. Az Andreas Stihl Kft. a motorfűrész és benzinüzemű fűkasza szegmensében, valamint a motorfűrész-vezetőlemezek és -láncok értékesítési területén piacvezető.
A vállalat a STIHL Timbersports nemzetközi sportfavágó versenysorozat névadó szponzora is.
Forrás: Andreas STIHL Kft.
|
| |||||||
|