|
|||||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
|
2019-10-08
Koncepciótervek öt nap alatt
A másodéves hallgatók hat csapatban a Gemenci Erdő- és Vadgazdaság Zrt.részére terveztek kiállítási installációt a 2021-ben hazánkban megrendezésre kerülő vadászati világkiállításra. A Frigyes főherceg nevét viselő 125 éves, historizáló faépület belső térébe olyan világot álmodtak meg a kreatív csapatok, melyek kortárs eszközökkel komplex élmények átadását szolgálják. A legkiemelkedőbb terv egy különleges erdőt vizionál, ahol a gombafonalakhoz, a fák gyökérzetéhez hasonlóan a padlóban fényszálak kötik össze a fákat szimbolizáló hengereket, vetített képekkel kiegészítve a látványt, szagokkal, hangulatvilágítással fokozva az élményt. (Terv: Baté László, Horváth Norbert Péter, Salgó-Nemes Rebeka, Schaffhauser Sámuel, Veres Gusztáv Bendegúz.)
A harmadéves hallgatói csapatok Sopron városának vásári pavilonjait tervezték meg. Fontos tervezői szempont volt, hogy a vásári pavilonok jellemzően az adventi vásáron kerülnek felállításra a Várkerületen, de más eseményeken is felállíthatók és újra szétszerelhetők kell, hogy legyenek. A közös gondolkodás eredménye lett a karakteres design, a pavilonok sorolása, a közösségi tér - színpad, pihenőpadok - kialakítása és a városhoz illeszkedő grafikai arculat, ajándékcsomagolás, stb. egységes megjelenése. A legsikeresebb csapat sokszögű, amorf pavilonokat tervezett, melyeket egy professzionális modellben mutattak be. A pavilonok formája egészen egyedi, a vásáron osztogatott térképekből, szórólapokból is meghajtogatható, karácsonyfadíszként hazavihető. Sőt, édesség formájában is elkészíthető. (Terv: Bécs Vivien, Csipkó Csilla, Dávid Petra, Hegedüs Flóra, Horányi Hanna, Kondákor Eleonóra, Tóth Júlia, Veres Kinga.) Szintén kiemelkedő koncepcióterv a méhsejtre emlékeztető pavilonsor. Különlegessége, hogy a pavilonok nemcsak a járda szintjén, hanem ahhoz képest megemelve, egymásra támaszkodva is összeépíthetők, így a forraltborozáshoz, kávézáshoz másfél méter magasságba emelt kapszulába ülhetünk be.
Az AMI diákjai bebizonyították, hogy az élő feladatok nagy motivációt adnak, a csapatmunka pedig azt igazolja, hogy a különböző szakok hallgatói az ötletek kidolgozásában egymást erősítik, s energiáik nem összeadódnak, hanem összeszorzódnak. Forrás: TervLap
|
| |||||||
|