|
|||||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
|
2020-01-30
Óriási érdeklődés övezte a magyar tervezőket a párizsi designvásáron
A magyar termékek a trenddiktáló márkák kitüntetett helyén, a Today Signature hallban szerepeltek, ahol az eredetiséget és az innovációt kiválóan ötvöző designmegoldások voltak a középpontban. A sikeres szereplésnek köszönhetően London után Párizsban is felfigyeltek a magyar tervezőkben, illetve termékekben rejlő potenciálra.
Január 17. és 21. között Párizsban ismét a formatervezésé volt a főszerep: ekkor tartották a Maison&Objet nemzetközi designvásárt, amelyet Európa három legmeghatározóbb belsőépítészeti rendezvényének egyikeként tartanak számon. Az ötnapos eseményre közel 100 ezren látogattak el, nagy részben viszonteladók, gyártók és forgalmazók, akik kifejezetten az új márkák felfedezése miatt érkeztek a rendezvényre. Az idén 25. születésnapját ünneplő kiállításon az érdeklődők 3000 kiállító és márka legújabb termékeit ismerhették meg. Mindemellett betekintést nyerhettek a kiállítás tematikáját adó "Regeneráció!" ((RE)GENERATION!) témakör legfontosabb szakmai kérdéseibe is: az y és z generáció elvárásaiba és a jövő trendjeibe.
A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) koordinálásával 11 márka utazott ki a rendezvényre, ahol egy olyan innovatív és rendhagyó installáció segítségével mutathatták be termékeiket, amelynek kialakítása során nagy hangsúlyt kapott a fenntarthatóság és az újrahasznosítás lehetősége is. A tervezőknek már korábban is volt alkalmuk megmutatni tehetségüket, hiszen a most bemutatott kiállítói tér a 2019 szeptemberében megtartott London Design Fair-en is kitűnően szerepelt. A rendezvény szakemberei kiemelt helyet szántak a magyar termékeknek: a hazai tervezők munkái a trenddiktáló márkákat felvonultató Today Signature pavilonban, az iparág legkreatívabb és leginnovatívabb megoldásaival szerepelhettek együtt.
"Óriási büszkeséggel tölt el, hogy a magyar tervezők a "Signature Today" hallban mutathatták meg munkásságukat a világnak. Ezzel bizonyítást nyert, hogy a magyar márkák immáron felvették a versenyt a világmárkákkal. A kiállításon kapott pozitív visszajelzések megerősítenek minket abban, hogy jó úton haladunk afelé, hogy a hazai márkák nemzetközi hírnevet szerezzenek" - mondta Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezetője. Hozzátette: sokan jegyezték meg, hogy a magyar termékek innovatívak és magas minőségűek, ugyanott fenntarthatóság szempontjából is felülmúlják a tömegtermékeket. "Mindez az üzleti ajánlatok számában is megmutatkozott: minden márkához érkezett legalább egy, de inkább több komoly megkeresés és számos viszonteladói és gyártói tárgyalássorozat indult el" - számolt be Bata-Jakab Zsófia.
A magyar designmárkák párizsi megjelenése az MDDÜ egységes ernyőmárkája alatt valósult meg más külföldi szereplésekhez hasonlóan. A Budapest Select márka fő célja, hogy a tehetséges hazai tervezők egyéni márkajegyeiket megtartva, de egységes kommunikáció által nagyobb figyelemben részesüljenek a nemzetközi megjelenések során. Az ernyőmárkának köszönhetően a designerek is sokkal intenzívebb és hatékonyabb megjelenést kapnak, mintha külön-külön jelennének meg, emellett, az ernyőmárka hozzájárul ahhoz is, hogy az ország és a főváros hírneve is folyamatosan erősödjön, mely által Budapest a közép-európai régió fenntartható divat- és designközpontjává válhat.
Forrás: LuxuryMagazin
|
| |||||||
|