|
|||||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
|
2020-03-02
Megalakulás előtta Fa-és Bútoripari Készségtanács
Törvényalkotó szándéka világos: az egyes gazdasági ágazatok gazdálkodó szervezeteinek (magyarán a cégeknek) olyan szakmai együttműködés felkínálása, amelyben a tanácstagokkal szorosan együttműködve - fejlesztik és korszerűsítik a szakképzés tartalmi szerkezetét; - a képzési kínálatot összehangolják a munkaerő-piaci igényekkel.
Azaz a piaci szereplők és a Készségtanács naprakész szakmai együttműködést valósítanak meg. A megalakult tanács tagjai folyamatosan figyelemmel kísérik a szakképzési szerkezet fejlesztését a saját ágazatukban, legyen az gazdasági, munkaerő-piaci, technikai-technológiai folyamat, és ennek alapján szakvéleményt adnak a szakmai képzés programkövetelményének nyilvántartásba vételével összefüggésben. A Készségtanács az alábbi szakmák képzésében kompetens: asztalos, faipari technikus és kárpitos.
A tanács kidolgozott javaslatot tesz a szakmai oktatás időtartamára, a képzési és kimeneti követelményekre, a tankönyvek és egyéb tanulmányi segédletek tartalmára, a szakképzés képzési rendszerének működtetésére, az ágazati alapoktatás szakmai tartalmának meghatározására, továbbá előrejelzést készít a szakképzés rövid és középtávú fejlesztése irányainak, céljainak tervezése, meghatározása érdekében.
Az eseményen megjelentek első lépésként a tanács megalakulását határozták el. Továbbá felvázolták a működési előírások alapján az elkövetkező napokban elvégzendő feladataikat. A tagok kinyilvánították, hogy ezen munkát önkéntesen, a szakma irányába elkötelezetten és szakmaszeretetből fogják végezni, továbbá elkötelezettek az ifjúság irányába tett képzések támogatásában. A megjelent résztvevők között voltak bútor- és nyílászáró gyártók, kárpitos termékek gyártói, raklap-, faházgyártók és fűrészáru előállítók is. A kisebb asztalosműhelyek és a nagyobb termelő üzemek egyaránt képviseltették magukat.
A Fa- és Bútoripari Készségtanács munkájáról folyamatosan tájékoztatást adunk a jövőben is. Forrás: faipar
|
| |||||||
|