|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
|
2020-07-28
2020. felvételi ponthatár és felvételi eredmény a SOE EMK és SKK esetén
A Soproni Egyetem honlapjáról is elérhető felvételi eredményeket értékelő riport. A Sopron TV dr. Katona Györggyel, a Soproni Egyetem oktatási rektorhelyettesével beszélget erről. Ebben értékeli az országos tendenciákat, illetve, hogy a mindösszesen mintegy 20%-os felvételi létszám visszaesés a vidéki egyetemeknél, így Sopronban is hasonló volt, annak ellenére, hogy ennél kedvezőtlenebb eredményre számítottak. Ez tehát jó. Eztán karonként értékelte a felvételi eredményeket. Itt csak egy-két gondolat szerepel a riportból, tehát érdemes az egészet végignézni és hallgatni. Az Erdőmérnöki kar kitett magáért. A tavalyinál is többet vettek fel. Erdőmérnökök esetén 80 főben maximálták a felvehető létszámot, pedig ennél többen jelentkeztek. Így csak emelt pontszámmal lehetett oda bejutni. A színes kínálatú Simonyi Károly Karra ugyanannyi diákot vettek fel, mint tavaly. Faipai mérnök alapszakra nagyjából ugyanannyian jelentkeztek, mint tavaly, tehát az idei visszaesési hullám őket sem érintette, ami dícsérendő. A művészeti képzések terén tervező grafika alapszakon kétszer akkora évfolyam indul, mint tavaly. A töbi szakok is jól teljesítenek. Műszaki és informatikai képzési területen az idei évi pótfelvételi eljárásban állami ösztöndíjas helyekre is lehet felvételizni, ami tovább javíthatja, az országos átlagot meghaladó felvételi eredményeket a két kar esetében.
Most pedig indul a pótfelvételi, még állami támogatott helyekre is! Dátumok a riport idején ehhez még nem voltak, de biztosan lesz pótfelvételi. A riport végén a kollégiumi elhelyezés ügye is szóba került. A Sproni Egyetem a beiskolázási kampányban megígérték és tartják is, hogy minden első éves hallgató, ha kér, kap kollégiumot. A közel 1000 fős kollégiumi kapacitás kezd szűkösnek bizonyulni. Indulásra most a normál oktatás indítással számolnak. Ugyanakkor lehet ősszel második vírus-hullám. A távolléti oktatást már begyakorolták, de nagyon nem szeretnék. Ha muszáj, erre is felkészült az Egyetem.
Természetesen mindegyik kar üdvözölte a frissen felvetteket, s rögtön figyelmükbe is ajánlott néhány teendőt, így a balekhétre jelentkezést is. Az Erdőmérnöki Kar köszöntése és intelmei. A Simonyi Károly Kar köszöntése és intelmei.
Alábbiakban pedig a SOE EMK és SKK felvételi minimál pontszámai láthatóak.
A felvi.hu gyorskeresővel a 2020. szeptember induló minden képzés adatai megtalálhatóak. A Soproni Egyetem 4 kara közül itt lehet választani. A FATÁJ olvasókörének többsége számára az EMK és az SKK (tehát az Erdőmérnöki és a Simonyi Károly Karok) az érdekesek.
A Soproni Egyetem Erdőmérnöki Kar kapcsolóval megnyíló táblázatot itt a ponthatár csökkenő sorrendjében mutatjuk.
A Soproni Egyetem Simonyi Károly Műszaki, Faanyag-tudományi és Művészeti Kar kapcsóval megnyíló táblázatot is itt a ponthatár csökkenő sorrendjében mutatjuk.
Jelmagyarázat:
Képzési szintek A - alapképzés O - osztatlan mesterképzés M - mesterképzés F - felsőoktatási szakképzés Munkarendek N - nappali E - esti L - levelező T - távoktatás Finanszírozási formák Á - állami ösztöndíjas K - önköltséges Ponthatár n.i. - a szak nem indult Forrás: Soproni Egyetem és a felvi.hu a fenti kapcsolók szerint.
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|