|
|||||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
|
2020-11-11
Németországban az IKEA minden szinten dominálja a top 10 bútoráruházat
A tanulmány arról is információt nyújt, hogy a Segmüller annak ellenére, hogy a teljes márkaimázsban a második helyen áll, a túl kevés ismertsége miatt nem került be a legjobb 10 közé. A www.befragmich.de online honlap segítségével szeptemberben végzett reprezentatív felmérés részeként 1.504 18 és 69 év közötti németet hallgattak meg online a bútorüzletekről. Megvizsgálták, hogy mely márkák a legismertebbek ebben az szakmai csoportban, milyen arculatuk van és mennyire valószínű a vásárlás vagy az újra vásárlás. Az eredmények azt mutatták, hogy az IKEA nyerte a Splendid Researchnél a márka indexet 67,1 ponttal (100 a lehetséges). A svéd bútorüzlet nemcsak nagyon magas, 94,1%os ismertséggel rendelkezik a teljes német lakosság körében, hanem a márka imázsának 71,2 pontjával is nagyon jó eredményt ért el. A márkaimázs tíz különböző tulajdonság pontszámából áll össze, ebben az IKEA-t a válaszadók elsősorban egyedülálló márkaként (67,1) érzékelik, amely tovább fejlődik (73,3). Továbbá az IKEA az összes többi márkától a legjobb ár-érték teljesítmény aránnyal (72,4) különbözteti meg magát. Az összesített rangsorban a dán Bettenlager (54,5) és Roller (51,6) jelentős távolságban következett a második és a harmadik helyen. A dán Bettenlager a magas, 82,4 százalékos ismertség és a kissé átlagon felüli imázsérték jó keverékének köszönheti a teljes rangsor második helyét. A Roller ezzel szemben főként a magas szintű ismertsége (86,9 százalék) és kisebb részben a jó imázsértéke miatt hozta a harmadik helyre. Különösen a minőség területén (47,8 százalék) a németek még mindig jelentős javulási lehetőségeket látnak - csak az ár-teljesítmény arányt értékelik valamivel az átlag felett, 68,2-es értékkel. Túlságosan alacsony ismertsége (39,3 százalék) miatt a Segmüller nem jutott be a legjobb 10 közé, de az imázskép rangsorban megszerezte a második helyet. "A Segmüller nyilvánvalóan erősebben a kiváló minőségű termékekre összpontosít, mint a versenytársak. Legalább is a bútorüzletet különösen magas értékű márkának tekintik. Ez a nagyfokú megbízhatósággal együtt nagyon jó pozíciót ad a Segmüllernek ezen a rendkívül versenyző piacon. "- mondja Norman Habenicht, a Splendid marketing és kommunikációs vezetője. Forrás: moebelmarkt.de
|
| |||||||
|