|
|||||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
|
2021-02-01
Az IKEA magyarországi forgalma 8,5 százalékkal nőtt
Mounia El Hilali kiemelte, hogy a járvány érezhető átalakulást hozott a vásárlói szokásokban, az online vásárlások erősödése miatt a vállalat magyarországi e-kereskedelmének forgalma az előző évhez képest megduplázódott. Mint mondta, ez a növekedés erős nyomást is jelentett az üzletmenetben, ugyanakkor lehetőséget adott arra, hogy több munkavállalót foglalkoztassanak Magyarországon. A 2020-as pénzügyi évben 13 százalékkal nőtt a vállalat dolgozóinak száma (+181 fő), a pénzügyi év végén 1557 munkavállalót alkalmaztak.
A következő három évben az IKEA csaknem 21 milliárd forintos beruházást tervez Magyarországon, ennek keretében egyebek mellett fejlesztik az online megrendelések feldolgozását optimalizáló logisztikai és megrendelés-teljesítési műveleteket, illetve három újabb átvételi pontot alakítanak ki az ország középső, délnyugati és keleti részen - mondta a sajtótájékoztatón Federica Barberis, az IKEA regionális értékesítési vezetője. A tavalyi pénzügyi évet értékelve Mounia El Hilali kifejtette: a vásárlói igények jobb kiszolgálására koncentrálva három új átvételi pontot nyitottak meg Magyarországon; a győri, a veszprémi és a hajdúdorogi helyszínek lehetővé teszik, hogy a vevők otthonukhoz közelebb vehessék át a megrendelt termékeket. Az új szolgálatások közül kiemelte az otthonról igénybe vehető távtervezési lehetőséget, illetve a "kattints és vedd át" megoldást, a regionális kereskedelmi vezető szerint mindkettő népszerűvé vált a magyar vásárlók körében.
Federica Barberis a tervezett beruházásokról elmondta: jelentős fejlesztés várható a logisztikai központként is szolgáló soroksári IKEA áruházban, amely az átalakítás után a vállalat nemzetközi kísérleti projektje lesz. A vásárlók egyre inkább érdeklődnek a fenntartható megoldások és termékek iránt, emellett a koronavírus okozta helyzet módosította a pénzköltési szokásokat is; az IKEA tapasztalatai szerint folyamatosan nő az igény a bútorok életének meghosszabbítására - ismertette Eva Mala Beluska regionális üzletfejlesztési és -szervezési vezető. Mint mondta, fenntarthatósági pont néven olyan helyszíneket alakítanak ki áruházaikban, ahol az újrahasznosítás és a másodkézből származó, kedvező áron kínált bútorok korábbinál szélesebb választékát kínálják. Emellett eszközöket és pótalkatrészeket biztosítanak a vásárlóknak, valamint megosztják velük azokat az ismereteket és ötleteket, amelyek segítségével bútoraik életciklusát még hosszabbá tehetik. A fenntarthatósági pontok 2021-ben nyílnak meg a magyarországi áruházakban.
További adatok: - Az előző pénzügyi évhez képest 2020-ban az online értékesítésünk megduplázódott, a teljes értékesítés mintegy 13,6%-át tette ki. A legnagyobb érdeklődést a márciusi és a májusi hónapokban tapasztaltuk, és az újranyitást követően is folyamatosan fennmaradt a kereslet. - Magyarországon átlagosan napi 67 új konyhát és 101 új kanapét értékesítettünk. - Közel 6,2 millió látogatót és mintegy 3,5 millió vásárlót fogadtak magyarországi áruházaink. - Az áruházi vásárlások átlagértéke 22 269 Ft volt. - Az online vásárlások átlagértéke 57 078 Ft volt. - IKEA Family klubtagjaink száma 997 ezerre nőtt. - Közel 3,4 millióan vásároltak IKEA Éttermeinkben, Bisztróinkban és a Svéd Finomságok Boltjaiban. - Az IKEA FOOD kínálatában a legkeresettebb termék a hot-dog volt, amelyből megközelítőleg 1,8 millió adagot adtunk el. Az élelmiszertermékek második számú favoritjából, a húsgolyóból pedig kb. 830 000 adag fogyott. - A nyár folyamán felvettük kínálatunkba a húsmentes golyókat. Az a célkitűzésünk, hogy 2025-re a főételeink 50%-a zöldségalapú lesz, a kínálatunk 80%-a pedig nem fog tartalmazni vörös húst. Forrás: MTI
|
| |||||||
|