FATÁJ-online szaklap: események, gazdasági jelenségek a faiparban, bútoriparban, asztalosságban, erdőgazdálkodásban és a kapcsolódó területeken. Beszámolók, riportok, sajtószemle, ...
FELIRATKOZÁS FATÁJ-Online hírlevélre.
Kérem jelezze szakterületét, cégét, annak kapcsolóit.
Hivatkozás:
Ha felhasználja bármely cikket a FATÁJ-ból, hivatkozzon rá annak kapcsolójával is.

STIHL - Nemzedékekre tervezve

Mátyás Fakereskedo Kft
METAMOB - akciós MetaGO ajánlata
HUNNIA FAGÉP - Jó magyarnak lenni!
Faipari gépek -> Stonewood Kft
FATÁJ nyitólap
FATÁJ archívum:

FATÁJ-online
médiaajánlat
pdf

FAGOSZ, Fagazdasági Országos Szakmai Szövetség
A FAGOSZ a FATÁJ kiadója.


FAGOSZ filmtár a Hazai Erdésznél

Nemzeti kincsünk az erdő - 40 kisfilm

Erdészeti és Faipari Dolgozók Szakszervezete

Magán Erdotulajdonosok és Gazdálkodók Országos Szövetsége

Országos Erdészeti Egyesület

Hobbi Faesztergálás


Dr. Gerencsér Kinga: Fafeldolgozás mobil szalagfűrésszel
(A 2002-ben megjelent kiadvány online változata.)

Keres egy céget, intézményt, iskolát? Kezdje itt:
fatudakozo.hu
woodinfo.hu
woodinfo.eu
Akác
termékek
Magyar-
országról:
hungarobinia.hu
FAIPARI, ERDÉSZETI
apróhirdetések
DÍJMENTESEN

FAIPARI, ERDÉSZETI
szakkönyvek

A pdf-ekhez az Acrobat Reader itt tölthető le:


2010-02-19

Hazai bútorüzlet hálózat kutatáselemzése - 60-70%-os csökkenést mutat 2009-ben

A kutatást 2010 januárjában a Divian-Mega Kft. végezte. Mintavétel: 100 legnagyobb forgalmat lebonyolító bútor kiskereskedelmi partner. A válaszadó üzletvezetők közel háromnegyede válaszolta, hogy a kiskereskedelmi forgalom erősen csökkent 2009-ben. 19% jelentett stagnálást és 9%-nál növekedést.

 

Összefoglaló,  megállapítások:

A válaszadó bútorüzlet tulajdonosok többsége legalább annyit vagy többet költött marketingre mint az előző évben, a forgalom mégis jelentősen csökkent. A piackutatásban megkérdezett bútorüzlet-vezetők 44%-a fordított többet marketingre 2009-ben mint 2008-ban. 41% nem változtatott marketing kiadásain és 15% csökkentette a múlt évi marketingre büdzsét. (1. ábra)  A válaszadó üzletvezetők közel háromnegyede válaszolta, hogy a kiskereskedelmi forgalom csökkent 2009-ben. 19% jelentett stagnálást és 9%-nál növekedést. (2. ábra)

 

Akik vásároltak azok többnyire az olcsóbb bútorokat keresték. A bútorüzletek forgalmában összességében megfigyelhető csökkenő trend mellett (2. ábra) a termékkategóriák között is átrendeződés figyelhető meg. A vevők egyre inkább az olcsóbb termékeket keresték 2009-ben. A kutatás eredményei azt mutatják, hogy  a drágább kategóriában 69%-os, az alacsonyabb árfekvésű kategóriában pedig 60%-os volt a forgalomcsökkenés.  (3. ábra)

Az egész éves forgalomcsökkenés mellett a karácsonyi szezon sem realizálódott.  Az üzlettulajdonosok 73%-a válaszolta, hogy nem tapasztalt szezonális kiskereskedelmi forgalomnövekedést a 2009-es ünnepek alatt. Csak 12% regisztrált  két hetes kiskereskedelmi karácsonyi szezont. (4. ábra)

A 2009-ben regisztrált negatív eredmények és a megszűnő üzletek nagy száma határozottan pesszimista hangulatot okoz az iparágban A bútorüzlet vezetők 81%-a válaszolta azt, hogy tapasztalt bútorüzlet bezárásokat a lakóhelyén 2009-ben. (5. ábra) A megkérdezett bútorüzlet tulajdonosok 87%-a nem tervezi új üzlet nyitását, csak 13% tervezi az üzlet bővítését 2010-ben. (6. ábra)


A piackutatásban megkérdezett bútorüzlet-vezetők 44%-a fordított többet marketingre 2009-ben mint 2008-ban. 41% nem változtatott marketing kiadásain és 15% csökkentette a múlt évi marketingre büdzsét.

1

1. ábra

A válaszadó üzletvezetők közel háromnegyede válaszolta, hogy a kiskereskedelmi forgalom csökkent 2009-ben. 19% jelentett stagnálást és 9%-nál növekedést.

2

2. ábra

 

A bútorüzletek forgalmában összességében megfigyelhető csökkenő trend mellett (2. ábra) a termékkategóriák között is átrendeződés figyelhető meg. A vevők egyre inkább az olcsóbb termékeket keresték 2009-ben. A kutatás eredményei azt mutatják, hogy  a drágább kategóriában 69%-os, az alacsonyabb árfekvésű kategóriában pedig 60%-os volt a forgalomcsökkenés.  (3. ábra)

3

3. ábra

 

Az üzlettulajdonosok 73%-a válaszolta, hogy nem tapasztalt szezonális kiskereskedelmi forgalomnövekedést a 2009-es ünnepek alatt. Csak 12% regisztrált  két hetes kiskereskedelmi karácsonyi szezont. (4. ábra)

4

4. ábra

 

A bútorüzlet vezetők 81%-a válaszolta azt, hogy tapasztalt bútorüzlet bezárásokat a lakóhelyén 2009-ben. (5. ábra)

5

5. ábra

 

A megkérdezett bútorüzlet tulajdonosok 87%-a nem tervezi új üzlet nyitását, csak 13% tervezi az üzlet bővítését 2010-ben. (6. ábra)

6

6. ábra

 

Forrás: EMBH

 

DomoTrend Kft - Lakberendezés Európa neves design-muhelyeibol.

AKE - A perfekt megoldás

Dunaker Kft - Alapítva 1986

105 hazai furészüzem gazdasági teljesítménye - 2010. - Megvizsgáltunk 105 hazai furészüzemet muködteto vállalkozást (60 kemény-lombos, 44 lágy-lombos, 1 fenyo-feldolgozó) a 2010-es évi teljesítményei alapján.

Fagazdasági felszámolás számláló - 2012.május - Összegyujtöttük a fagazdaság szakterületein muködo (muködött) Magyarországon bejegyzett cégeket, amelyeknél a 2012-es évben indult el a felszámolási, ill. végelszámolási eljárás.

Grube Kft

Zalaerdő Zrt - Erdészek az erdoért

Forestinvest.hu

Erdészeti gépek, eszközök, muszerek, kiegészítok kereskedelme.

ERFARET Tudásközpont

Magyar Belsőépítészet

FATUDAKOZÓ - az online faipari cégtár

KARDEX Kft - Erdészeti-faipari termelés, kereskedelem. Furészáru termelés: elsosorban bükk és tölgy. Belföldi, nemzetközi szállítás. Export-import tevékenység.

LEITZ Hungária Szerszám Kft




 A FATÁJ lapot kiadja a FAGOSZ
Minden jog fenntartva. All rights reserved.