FATÁJ-online szaklap: események, gazdasági jelenségek a faiparban, bútoriparban, asztalosságban, erdőgazdálkodásban és a kapcsolódó területeken. Beszámolók, riportok, sajtószemle, ...
FELIRATKOZÁS FATÁJ-Online hírlevélre.
Kérem jelezze szakterületét, cégét, annak kapcsolóit.
Hivatkozás:
Ha felhasználja bármely cikket a FATÁJ-ból, hivatkozzon rá annak kapcsolójával is.

innoLignum Sopron - 2017. szeptember 7-8-9.

6x6 Trans Erdogazdálkodási Kft - Közúti teherszállítás, erdogazdálkodási szolgáltatások, erdei apríték készítés.
FATUDAKOZÓ
Faipari gépek - Stonewood Kft.
HUNNIA FAGÉP - Jó magyarnak lenni!
Toldi 98 Kft
FATÁJ nyitólap
FATÁJ archívum:

FATÁJ-online
médiaajánlat
pdf

FATÁJ RSS
FATÁJ RSS súgó
FAGOSZ, Fagazdasági Országos Szakmai Szövetség
A FAGOSZ a FATÁJ kiadója.
CEI-Bois, Európai Faipari Szövetség
A FAGOSZ a CEI-Bois tagja.

Husqvarna Magyarország Kft - Erdészeti és kertészeti gépek kereskedelme. HUSQVARNA, JONSERED, PARTNER, GARDENA.

FAGOSZ filmtár a Hazai Erdésznél

Nemzeti kincsünk az erdő - 40 kisfilm

Erdészeti és Faipari Dolgozók Szakszervezete

Magán Erdotulajdonosok és Gazdálkodók Országos Szövetsége

Országos Erdészeti Egyesület

Hobbi Faesztergálás

Fataj online szaklap


Dr. Gerencsér Kinga: Fafeldolgozás mobil szalagfűrésszel
(A 2002-ben megjelent kiadvány online változata.)

Keres egy céget, intézményt, iskolát? Kezdje itt:
fatudakozo.hu
woodinfo.hu
woodinfo.eu
Akác
termékek
Magyar-
országról:
hungarobinia.hu
FAIPARI, ERDÉSZETI
apróhirdetések
DÍJMENTESEN

FAIPARI, ERDÉSZETI
szakkönyvek

A pdf-ekhez az Acrobat Reader itt tölthető le:


2011-03-17

Munkaadói vélemény a leendő kamarai törvényről

A kérdés lényege: legyen-e kötelező kamarai tagság, illetve mi legyen a továbbiakban a köztestületi gazdasági kamarák szerepe. A munkaadói oldal a kötelező tagságot elveti, egyben megfogalmazza a javasolt feladatokat és tiltani való tevékenységeket.

 

Az Új Széchenyi Terv 2010. július 28-i keltezésű vitairatában a "IV. VÁLLALKOZÁSFEJLESZTÉS - ÜZLETI KÖRNYEZET FEJLESZTÉSE" fejezetben a 122. oldalon az "Éredemi szerep a gazdasági kamaráknak" alfejezet első bekezdése még így szólt:

"A kormányzat messze nem használja ki azokat a lehetőségeket, amelyek a gazdasági kamarák köztestületi státusában, valamint a kamarai törvény által megfogalmazott feladatokban, felhatalmazásokban rejlenek. Meg kell újítani a kamarai rendszert, ami a gazdasági önszabályozás, és a patrióta gazdaságpolitika fontos eszköze szerte Európában. Egy olyan rendszert kell kialakítani, ahol a vállalkozások támogatják a kötelező kamarai tagság visszaállítását. Fejleszteni kell a kisvállalkozói érdekképviseleti rendszert, hogy az érdekeik már a jogszabályalkotás kezdeti fázisában beépüljenek, és így az adminisztráció csökkentésénél már említett módon minőségi törvénykezés alakuljon ki."

 

Az Új Széchenyi Terv végleges változatában (ujszechenyiterv.gov.hu) a "4.
VálalkozásfejlesztésI PROGRAM" fejezetben az "Érdemi szerep a gazdasági kamarának" alfejezet első bekezdése (196. oldal) végül így szól:

"A kormányzat messze nem használta ki azokat a lehetőségeket, amelyek a gazdasági kamarák köztestületi státusában, valamint a kamarai törvény által megfogalmazott feladatokban, felhatalmazásokban rejlenek. Meg kell újítani a kamarai rendszert, ami a gazdasági önszabályozás és a patrióta gazdaságpolitika fontos eszköze szerte Európában. Fejleszteni kell a kisvállalkozói érdekképviseleti rendszert, hogy az érdekeik már a jogszabályalkotás kezdeti fázisában beépüljenek, és így (az adminisztráció csökkentésénél már említett módon) minőségi törvénykezés alakuljon ki."

A vitairatnak a kötelező tagságra vonatkozó mondata tehát a végleges szövegből kimaradt. Talán azért mert a Terv készítői végül nem látták reálisnak e cél elérését.

 

Bár a kamari törvényjavaslat tervezetet a hatóság még nem küldte hivatalos érdekképviseleti egyeztetésre, így annak várható tartalma csak szóbeli tájékoztatásból és/vagy informális úton lehet ismert vagy vélelmezett. Minden esetre ezek alapján az Országos Érdekegyeztető Tanács (OÉT) Munkaadói Oldala megfogalmazta álláspontját a leendő kereskedelmi és iparkamarákról szóló törvénnyel kapcsolatban a Nemzetgazdasági Minisztérium közigazgatási ügyekért felelős államtitkár asszonya részére az alábbiak szerint.

 


Dr. Nagy Róza asszony részére

államtitkár

Helyben

 

Tisztelt Államtitkár Asszony!

 

Az Országos Érdekegyeztető Tanács (OÉT) Munkaadói Oldala soros elnökeként tájékoztatom Államtitkár Asszonyt, hogy az oldal a 2011. március 10-ei ülésén a kereskedelmi és iparkamarákról szóló törvényjavaslattal kapcsoltban az alábbi egységes, a nyilvánosságnak is szánt vélemény mellett foglalt állást.

Egyetértve a talpra állás és a felemelkedés fejlesztéspolitikai programjában (ÚSZT) megfogalmazottakkal az OÉT Munkaadói Oldala támogatja a gazdasági kamarák megerősítését szolgáló törekvéseket. Az ÚSZT-vel összhangban a vállalkozói szövetségek szerint is olyan rendszert kell kialakítani, amelyet a vállalkozók többszázezres közössége támogathatónak, elfogadhatónak tart. A kamarai struktúra megújításával összefüggésben a következők fontosságát hangsúlyozzuk:

 

1.) Támogatjuk a kötelező kamarai regisztráció gyakorlatának bevezetését egyszeri, jelképes összegű regisztrációs díj mellett, de ellenezzük a kötelező kamarai tagság intézményének újraélesztését és a kötelező tagságból eredő - adószerű - tagdíj kivetését. A gazdasági kamarák kibővült közfeladatainak ellátásához szükséges pénzügyi fedezetet döntő többségben az állami költségvetésből kell biztosítani. Támogatjuk azt az elképzelést is, melynek értelmében a gazdaság szereplőinek nyújtott többletszolgáltatások ellenértékéből származó bevételek kiegészíthetik az állami költségvetésből biztosított forrásokat.

 

2.) Az új kamarai rendszerben nem tartjuk indokoltnak a területi kamarák önálló jogi személyiséggel való felruházását.

 

3.) A kamara tevékenységi körének ma még részben állami feladatokkal bővítése jól szolgálhatja a vállalkozások érdekét. Kiemelt jelentőséget tulajdonítunk a szakképzés fejlesztésének és felügyeletének korábbiaktól hatékonyabb működtetésének, de ennek során elengedhetetlennek tartjuk a munkaadói érdekképviselet folyamatos részvételét.

     A köztestületi kamara nem rendelkezhet érdekképviseleti jogosítványokkal, nem vehet részt a társadalmi párbeszéd intézményrendszerének munkájában, mint

  • a társadalmi párbeszéd legmagasabb fóruma (OÉT plenáris ülés + OÉT szakbizottságok munkája),
  • a munkaerőpiaci egyeztetés (MAT),
  • az Ágazati Párbeszéd Bizottságok (ÁPB),
  • a Nemzeti ILO Tanács (NILO),
  • a megyei/regionális munkaügyi tanácsok,
  • Európai Gazdasági és Szociális Bizottság (EGSZB)
  • a Munkaügyi Döntőbírói Szolgálat
  • Munkaügyi Ellenőrzés Tanácsadó Testülete (METT)

 

4.) Az új törvénynek rögzítenie kell, hogy a kamara a vállalkozások nevében nem köthet bérmegállapodást, nem lehet résztvevője az országos, a középszintű és a vállalati szintű béralkunak, nem köthet több vállalkozásra kiterjedő regionális, szakmai, ágazati kollektív megállapodásokat. A kamara tagjait nem kötelezheti, és nem orientálhatja ezek elfogadására.

 

5.) A köztestületi gazdasági kamara szerepét a jövőben kizárólag a gazdaság fejlesztésében, koordinálásában, a piacvédelemben és a szakképzésben tartjuk elfogadhatónak, mivel az államtól átvett feladatok nem teszik lehetővé számára, hogy érdekvita esetén érdekképviseleti (érdekérvényesítő, érdekvédelmi) szerepkörben tevékenységet folytasson a végrehajtó hatalommal szemben.

 

Tájékoztatom továbbá Államtitkár Asszonyt, hogy a munkaadói oldal szervezetei szeretnék megkapni a törvényjavaslat-tervezetet, valamint a további egyeztetésekben is részt kívánunk venni.

 

Budapest, 2011. március 11.

 

Őszinte tisztelettel:

 

Dr. Antalffy Gábor sk.
soros elnök


 

Az OÉT-nek tagja az MGYOSZ is, melynek pedig tagja a FAGOSZ is.

Szerkesztette: Mőcsényi Miklós,
Forrás: ÚSZT Vitairat, ÚSZT, OET Munkaadói Oldal, MGYOSZ

 

 

DomoTrend Kft - Lakberendezés Európa neves design-muhelyeibol.

AKE - A perfekt megoldás

Dunaker Kft - Alapítva 1986

105 hazai furészüzem gazdasági teljesítménye - 2010. - Megvizsgáltunk 105 hazai furészüzemet muködteto vállalkozást (60 kemény-lombos, 44 lágy-lombos, 1 fenyo-feldolgozó) a 2010-es évi teljesítményei alapján. A csoport 17,5%-al tudta növelni árbevételét.

SZJA 1% - válasszon a fagazdaság javára - Eljött az adóbevallások ideje, mindenki szabadon rendelkezhet a személyi jövedelem adója 1 %-ával. Összegyujtöttünk jónéhány fagazdaságban érintett non-profit szervezetet, hogy megkönnyítsük a választást. Bevallási határidok: február 27 - egyéni vállalkozók; május 21 - mindenki más bevallásra kötelezett magánszemély.

Zalaerdő Zrt - Erdészek az erdoért

Erdészeti gépek, eszközök, muszerek, kiegészítok kereskedelme.

105 hazai furészüzem gazdasági teljesítménye - 2010. - Megvizsgáltunk 105 hazai furészüzemet muködteto vállalkozást (60 kemény-lombos, 44 lágy-lombos, 1 fenyo-feldolgozó) a 2010-es évi teljesítményei alapján.

Fagazdasági felszámolás számláló - 2012. - Összegyujtöttük a fagazdaság szakterületein muködo (muködött) Magyarországon bejegyzett cégeket, amelyeknél a 2012-es évben indult el a felszámolási, ill. végelszámolási eljárás.

FATUDAKOZÓ - az online faipari cégtár

Prebena - Német szegezogépek, kompresszorok

Ráció szerszám - Prebena, Festool

Forestinvest.hu

ERFARET Tudásközpont

Magyar Belsőépítészet

KARDEX Kft - Erdészeti-faipari termelés, kereskedelem. Furészáru termelés: elsosorban bükk és tölgy. Belföldi, nemzetközi szállítás. Export-import tevékenység.

LEITZ Hungária Szerszám Kft




 A FATÁJ lapot kiadja a FAGOSZ
Minden jog fenntartva. All rights reserved.