|
|||||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
|
2016-07-15
Tehetséggondozás a Kaesz Gyula Faipari Szakképzőben
A projekt során 60 órás tanórán kívüli, hagyományos tananyagon túlmutató, elsősorban térbeli és vizuális kompetenciák fejlesztése valósult meg kiemelten tehetséges tanulók (5 fő) részére. A program felelőse Vladár Zoltán szakoktató volt, de több kolléga is segítette a sikeres pályázat megvalósulását. A program célcsoportja a kiemelten tehetséges asztalos tanulók. A program során a tanulók térbeli-vizuális tehetségterületének és digitális kompetenciájának fejlesztése valósult meg. A megszerzett ismeretek és gyakorlat alapján képesek lettek arra, hogy magas minőségű, kreatív, egyedi, "design" munkát tervezzenek meg és készítsenek el. A kooperatív együttműködésre építő tehetséggondozás révén a résztvevő tanulók a szakmai ismeretek mellett a projektmunkában, a munkamegosztásban is tapasztalatokat, jártasságot szereztek. A projekt eredménye, terméke, egy térben egyedülálló designnal rendelkező kreatív tervezésű faipari bútortermék (pulpitus), mely használható, gyakorlatias, nem nélkülözi a forma és tárgykultúrát. A tanulók az egyéni és közös ötleteléstől a kész produktum megvalósulásig végigkísérték a termék elkészültét, így a gondolattól a termékig minden munkafolyamatot megismerhettek, nemcsak az egyéni munkavégzés, hanem a munkamegosztás szintjén is, a szakiskolai képzésen túlmutató foglalkozások segítségével. A program során a tanulók 2 napos tanulmányúton vettek részt Sopronban a Nyugat-Magyarországi Egyetem, Simonyi Károly Műszaki, Faanyagtudományi és Művészeti Karán. A tanulók itt betekintést nyertek az egyetem magas színvonalú képzéseibe, a formatervezés, bútortervezés, terméktervezés világába. Emellett bepillanthattak a legkorszerűbb anyagvizsgálati laboratóriumba, a 3D nyomtatás, a lézeres vágás és a gravírozás technológiájába, amely nagy hatással volt a projektben résztvevő tanulókra, és motiváló volt számukra, hogy részt vehettek az egyetemi órákon és maguk is létrehozhattak egyszerűbb használati tárgyakat a fenti technológiák segítségével. A Soproni tanulmányút túlmutatott a szakiskolai képzés keretein, a legmodernebb tervezési és gyártási technológiát ismerhették meg. A diákok számára már maga a tanulmányút meghozta azt az eredményt, hogy megfontolandó számukra az iskola befejeztével, hogy tanulmányaikat Sopronban folytatják.
Forrás: robinwood
|
| |||||||
|