|
|||||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
|
2019-10-25
Az Ingka Csoport 5% növekedést ért el
Az Ingka Csoport kiskereskedelmi forgalma a 2019-es pénzügyi évben 36,7 milliárd euró (a 2018-as pénzügyi évben 34,8 milliárd euró) volt. Ez a tavalyi évhez képest 5 százalékos növekedést jelent azonos valutaárfolyam figyelembevétele mellett. Mindez számos idei beruházás, többek között új IKEA áruházak megnyitása, a házhozszállítási hálózat megerősítése, a megújuló energia és a digitális fejlesztések terén tett beruházások eredményeként alakult. Mindez egy újabb állomást jelent afelé, hogy az IKEA megfizethetőbbé, kényelmesebbé és fenntarthatóbbá váljon.
A gyorsan változó kiskereskedelmi környezetben az Ingka Csoport tovább fokozza növekedését és a vásárlói igények minél teljesebb kiszolgálása érdekében fejleszti az IKEA értékesítési csatornákat. Az IKEA áruházak 839 milliós látogatottsága a tavalyi évhez hasonlóan igen erős szintet jelent, miközben az IKEA.com weboldalakat 10 százalékkal többen, 2,6 milliárd alkalommal keresték fel. A tavalyi pénzügyi évhez képest 46 százalékkal nőtt az online vásárlások száma, amely a teljes eladási forgalom 11 százalékát teszi ki. A növekedéssel együtt a lakberendezési vállalat elkötelezettsége is egyre erősebb, hogy pozitív hatással legyen a bolygóra és, hogy a fenntarthatóság a mindennapi működésének meghatározó tényezőjévé váljon.
"Egy igazán pozitív éven vagyunk túl. Miközben a vállalat életének eddigi legnagyobb átalakítását visszük végbe, minden üzletágunkban továbbra is nagyon erősen teljesítettünk, köszönhetően fantasztikus kollégáinknak - szerte a világban -, akik minden nap lelkesedésükről és vállalkozókedvükről tesznek tanúbizonyságot. Az egyszerű, ám annál erőteljesebb víziónk értelmében szebb hétköznapokat szeretnénk teremteni az emberek többsége számára, ezt a célt szolgáljuk mindnyájan, és az idei évben igazán kézzelfogható eredményeket tudtunk felmutatni ezen a téren" - mondta Jesper Brodin, az Ingka Csoport elnök-vezérigazgatója.
Az Ingka Csoport folyamatos innovációkkal erősíti az IKEA élményt. Az elmúlt évben 7 hagyományos áruház és 11 kisebb IKEA áruház nyílt meg, továbbá néhány nagyobb világvárosban - úgy mint Moszkva, New York, Párizs és London -, IKEA stúdiók indítását tervezik. További áruházak vannak tervben Koppenhágában, Shanghaiban és Tokióban. A vállalat egy új IKEA applikációt is beindított, amely a vásárlóik számára megkönnyíti az IKEA termékek keresését, elérését és megvásárlását, ahol és amikor kedvük tartja.
Az Ingka Csoport további beruházások révén erősíti azt a kiskereskedelmi átalakulási folyamatot, amely többek között újabb megoldások segítségével nyújt még jobb vásárlói élményt. A vállalat megszerezte a Traemand konyhabútor szerelő vállalat 49 százalékát. Mindemellett, a vállalat beruházásokért felelős része, az Ingka Investments az idei évben kisebbségi tulajdonrészt vásárolt több vállalatban, így többek között az Optoro, Ori, LivSpace és Retour Matras cégekben is.
A lakberendezési vállalat a megújuló energiákba fektetett beruházásait felgyorsítja, és a 2020-ra tervezett célkitűzéseit teljesítve, maga termeli meg a működéséhez szükséges összes energiát. Az IKEA kiskereskedelmi tevékenységében alapvető szerepet játszik a fenntarthatóság, így az országos kiskereskedelmi vezetők ezentúl egyaránt fenntarthatósági vezetőként, többek között a fenntartható lakhatás, megújuló energia és társadalmi egyenlőség területekért is felelősek.
"A növekedésben is felelősen kell eljárnunk. A generációnk legnagyobb felelőssége, és egyben a jövőnk múlik azon, hogy képesek vagyunk-e pozitív hatással lenni az emberekre és a bolygóra. Éppen ezért integráljuk a fenntarthatóságot a kiskereskedelmi tevékenységünk minden egyes területén" - folytatja Jesper Brodin. Az Inter IKEA Systems B.V. - az IKEA koncepció és a globális franchise hálózat tulajdonosa - bejelentette, hogy az IKEA kiskereskedelmi forgalma a 12 franchise-zal összesen 43 milliárd euró volt.
"Nagy örömünkre szolgál látni, hogy a magyar emberek szívükben hordozzák az IKEA-t, ami a 2019-es pénzügyi év eredményeiben is megmutatkozott. Az IKEA Magyarországon továbbra is folyamatos üzleti fejlődést mutat, várhatóan ez egy 18 százalékos növekedést jelent a tavalyi pénzügyi időszakhoz képest. Azt látjuk, hogy a vásárlóinknak szükségük van mind az online, mind pedig az áruházainkon keresztüli találkozási pontokra, így azon dolgozunk, hogy az optimális csatornákat erősítsük a minél kényelmesebb és elérhetőbb vásárlási élmény megteremtéséért. Az elmúlt évben több, mint 6,7 millió látogatót köszönthettünk a magyar IKEA áruházakban, valamint 32,5 millióan keresték fel az IKEA.hu weboldalt. Ez a tavalyi évhez képest mért 20 százalékos növekedés is azt jelzi, hogy egyre nő az igény az online vásárlás iránt: a teljes eladás 7 százaléka származik online vásárlásból (az előző évben ez 5 százalék volt)" - mondta Mounia El Hilali Acherkouk Yakhlef, a IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős vezetője. ?"Bármit is teszünk, nem lenne megvalósítható a munkatársaink nélkül. A teljes vezetés elkötelezett a fenntarthatóságért, ami prioritást élvez a mindennapi munkavégzésben, elsősorban a fenntartható otthoni életre, megújuló energiára és az egyenlőségre koncentrálva"?- tette hozzá Mounia El Hilali.
Az IKEA 2019-es pénzügyi éve 2018. szeptember 1. - 2019. augusztus 31. közötti időszakot fed le. Az IKEA Magyarország részletes tájékoztatással érkezik a 2019-es pénzügyi év eredményeiről, 2020 januárjában.
Az Ingka Csoportról Az Ingka Csoport (INGKA Holding B.V. és az általa irányított gazdálkodó egységek) egyike azon 11 különböző vállalatcsoportnak, amelyek IKEA értékesítési csatornákkal rendelkeznek és ezeket működtetik az Inter IKEA Systems B.V. franchise-megállapodások alapján, 160 000 munkatársat foglalkoztat és a 2019-as pénzügyi évben 5 százalékos forgalomnövekedésről számolt be. Az INGKA Csoport három üzletággal rendelkezik: IKEA Retail, Ingka Investments és IngkaCentres. A világ legnagyobb lakberendezési vállalata 385 IKEA áruházat működtet 30 piacon, ezek közül hármat Magyarországon. Az IKEA áruházak a 2019-as pénzügyi évben 839 millió látogatót fogadtak, közülük 6,7 millió látogató tért be a magyar áruházakba, az www.IKEA.com weboldalaira 2,6 milliárdan látogattak el. Az Ingka Csoport az IKEA koncepciója jegyében folytatja működését, ennek megfelelően szebb hétköznapokat igyekszik teremteni az emberek többsége számára, továbbá jól megtervezett, funkcionális lakberendezési termékek széles választékát kínálja olyan alacsony áron, hogy minél több ember számára elérhetők legyenek.
Forrás: IKEA
|
| |||||||
|