|
|||||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
|
2019-12-13
Véget ért a határon átnyúló kisvasút-fejlesztési program
Ennek részeként tavaly nyertek el EU-pályázati forrást a Lillafüredi Állami Erdei Vasút fejlesztésére az Interreg V-A Szlovákia-Magyarország Együttműködési Programban. A magyar fél a Miskolc-Dorottya utca végállomás utasfogadó tereinek felújítását, különböző látványelemekkel való kiegészítését, valamint egy historizáló megjelenésű, új személykocsi építését tűzte ki célul. A fejlesztés a végéhez közeledik, az élménytér és az új peron teljes hosszban új térvilágítást is kapott.
A program zárórendezvényét a napokban Kassán tartották. A konferencián a résztvevők megismerhették a program keretében elért eredményeket, melyek legfőbb célja a különleges kulturális és műszaki örökségnek tekintett keskeny nyomközű vasutak megőrzése és vonzerejük növelése. A nap folyamán - felkért neves magyar és szlovák szakemberek részvételével - panelbeszélgetéseken tekintették át a kisvasutak magyarországi és szlovákiai helyzetét. A rendezvényen megjelent Szécsey István vasúttörténész, aki a néhai GANZ vasúti járműgyár kisvasutakkal kapcsolatos örökségéről emlékezett meg, Sőrés Árpád, az új kisvasúti forgóváz-családot az idei évben kifejlesztő INVENT Kft. ügyvezetője, Szűcs Zoltán, a Kemencei Erdei Múzeumvasutat önkéntes munkában üzemeltető Kisvasutak Baráti Köre képviselője, valamint Baricz Árpád, a közelmúltban indított hazai kisvasúti mesekönyv-sorozat megálmodója. A meghívott magyar szakemberek részvételével zajló panelbeszélgetést Jakóts Ádám, az ÉSZAKERDŐ Zrt. vasúti szakfelügyelője moderálta.
Forrás: ÉSZAKERDŐ Zrt.
|
| |||||||
|