FATÁJ-online szaklap: események, gazdasági jelenségek a faiparban, bútoriparban, asztalosságban, erdőgazdálkodásban és a kapcsolódó területeken. Beszámolók, riportok, sajtószemle, ...
FELIRATKOZÁS FATÁJ-Online hírlevélre.
Kérem jelezze szakterületét, cégét, annak kapcsolóit.
Hivatkozás:
Ha felhasználja bármely cikket a FATÁJ-ból, hivatkozzon rá annak kapcsolójával is.

STIHL - nemzedékekre tervezve

Weitzer Parkett Kft
Faipari gépek -> Stonewood Kft
HUNNIA FAGÉP - Jó magyarnak lenni!
FORMANCE Kft
FATÁJ nyitólap
FATÁJ archívum:

FATÁJ-online
médiaajánlat
pdf

FAGOSZ, Fagazdasági Országos Szakmai Szövetség
A FAGOSZ a FATÁJ kiadója.


FAGOSZ filmtár a Hazai Erdésznél

Nemzeti kincsünk az erdő - 40 kisfilm

Erdészeti és Faipari Dolgozók Szakszervezete

Magán Erdotulajdonosok és Gazdálkodók Országos Szövetsége

Országos Erdészeti Egyesület

Hobbi Faesztergálás


Dr. Gerencsér Kinga: Fafeldolgozás mobil szalagfűrésszel
(A 2002-ben megjelent kiadvány online változata.)

Keres egy céget, intézményt, iskolát? Kezdje itt:
fatudakozo.hu
woodinfo.hu
woodinfo.eu
Akác
termékek
Magyar-
országról:
hungarobinia.hu
FAIPARI, ERDÉSZETI
apróhirdetések
DÍJMENTESEN

FAIPARI, ERDÉSZETI
szakkönyvek

2020-03-23

MKIK cselekvési programja

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) aktív szerepet vállal a válsághelyzettel kapcsolatos intézkedések kidolgozásában, ezért megkezdte a kialakult járványügyi helyzet várható gazdasági hatásainak elemzését.

Megosztás:
Megosztás a Facebook-on


A koronavírus (COVID-19 vírus) megjelenése és terjedése olyan rég nem látott kihívás elé állítja a világgazdaságot, így természetesen hazánkat is, amely azonnali társadalmi és gazdasági beavatkozást igényel. A vírus hatása ma már érzékelhető mikrogazdasági és nemzetgazdasági szinten egyaránt, azonban a hatások végső kimenetele még senki számára nem ismert.

Úgy látjuk, hogy Magyarország Kormánya határozottan, elszántan és elkötelezetten lép fel minden lehetséges eszközével a vírus ellen. Ebben a munkában a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, valamint a teljes kamarai hálózat óráról órára kiszolgálja a döntéshozókat. Az elmúlt két hétben több fórumot is elindítottunk, amelyeken keresztül azonosítottuk – és folyamatosan azonosítjuk – az Önök jelzéseit, nehézségeit, és megoldási javaslataikat. Ezeket naponta többször összegezzük és megteszünk mindent annak érdekében, hogy a feltárt problémákra konkrét megoldási javaslatokat fogalmazhassunk meg a döntéshozóknak.

Annak érdekében, hogy a lehető legmélyebben megismerjük a problémákat, ágazati szintű munkacsoportok felállítása mellett döntöttünk. A munkacsoport alapvető feladata, hogy azonosítsa az ágazatot érintő problémákat, és lehetséges javaslatokat fogalmazzunk meg az MKIK által létrehozott szakértői válságstáb tagjainak. A grémium elismert, hazai- és nemzetközi tapasztalattal rendelkező közgazdász professzorokból és jelentős üzleti gyakorlattal rendelkező pénzügyi szakértőkből áll össze. Ez a szakértői team az ágazati munkacsoportok javaslatait összegzi, és az így kialakult szakmai anyagot megküldjük a döntéshozók részére.

Ebben a gazdasági helyzetben szükség van minden gazdasági szereplő együttműködésére, partnerségére, megértésére. Közös érdekünk, hogy a leghatékonyabb megoldásokat tudjuk kidolgozni a magyarországi vállalatok, vállalkozások számára.

 

Magyar Kereskedelmi és Iparkamara

- Összegző, azonnali beavatkozást igénylő javaslatai - (2020-03-20)

 

Az új koronavírus gazdasági hatása megjelenik mind a keresleti, mind a kínálati oldalon. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (a továbbiakban: MKIK) elsősorban a kínálati oldalon jelentkező válsághelyzet kezelésével kíván foglalkozni. Fontos megállapítás, hogy a mostani krízishelyzet nem összehasonlítható a 2008-as pénzügyi válsággal, így annak kezelése is eltérő eszközrendszert igényel, amelynek egyik alapvető eleme a célzott és egységes kormányzati kommunikáció. Megjegyezzük, hogy az MKIK kiegyenlített érdekstruktúrát képvisel, amely során az állami, a vállalati és az érdekképviseleti érdekeket egyaránt figyelembe veszi. Jelen helyzet kezelésében a kényszerszolidaritás és az aszimmetrikus tehermegosztás elvét tartjuk mérvadónak – mindaddig amíg a gazdasági helyzet ezt úgy kívánja. Mindez azt jelenti, hogy az állami szerepvállalás dominanciája mellett a munkaadó és a munkavállalói oldalnak is egyaránt ki kell vennie a részét a tehervállalásban.

 

A kialakult jelenlegi helyzetben az elsődleges feladat a vállalkozások vonatkozásában

- a jelenlegi helyzetnek megfelelő működőképesség feltételeinek biztosítása, (pl. egészségügyi védőfelszerelések és fertőtlenítőszerek.)

- a vállalati cash-flow javítása, valamint

- a foglalkoztatási szint fenntartása,

- beruházási szint jelentős visszaesésének elkerülése.

 

Mindez rendszerszintű beavatkozást igényel, egy gördülő cselekvési program formájában.

 

Az MKIK azonnali javaslatai a következők:

- Szükségesnek tartjuk a javasolt beavatkozások azonnali bevezetését, és annak rövidtávon történő fenntartását (jelenlegi helyzet alapján 3 hónapban határozunk meg).

- A beavatkozások ne differenciáltan (azaz kerülve a rászorultsági helyzet mérlegelését) kerüljenek bevezetésre, hanem azonos elvek alapján, fejkvóta alapú támogatási rendszerrel. Mindez gyorsan, hatékonyan és rugalmasan bevezethető eszköz.

- A további állami támogatások esetében javasolt az ágazati sajátosságok és a sérülékenységi mérték figyelembevétele.

- A vállalati cash-flow javítása érdekében kiemelten fontos a bérköltség és az ahhoz kapcsolódó valamennyi közteher megfizetésének fenntartása. Mindennek érdekében javasoljuk a bruttó bértömegre rakodó teljes közteher állam általi átvállalását (azaz a vállalkozásokra nézve, annak elengedését). Ehhez kapcsolódóan további lehetőségek mérlegelésére is javaslatot fogalmazunk meg:

-- adó- és járulékfizetési moratórium elrendelése, valamint

-- a SZOCHO csökkentésének azonnali, 2020. április 01-i dátummal történő bevezetése.

- A rövidlejáratú hitelek (folyószámlahitel, forgóeszközhitel, rulírozó hitelek stb) automatikus meghosszabbítása. A hitelezési feltételek kidolgozása a Magyar Nemzeti Bank és a teljes bankrendszer együttműködésével kerüljön megvalósításra.

- A termelési kapacitás fenntartása kerüljön a fókuszba, és annak költségvonzatának elszámolásában az alábbi lehetőségek merülhetnek fel: költségmegosztás, költségátütemezés és költségáthárítás. Mindez állami, munkáltatói és munkavállalói együttes részvétellel valósulhat meg.

- A termelési kapacitások fenntartása érdekében megfontolandó a raktárra történő termelés állami támogatása (raktárkapacitás biztosítása, ÁFA-befizetés halasztása, raktározás közvetlen és közvetett költségeinek támogatása).

- Az állami (és önkormányzati) beruházások folytatása, az EU-s és hazai pályázati források kifizetésének meggyorsítása.

- Rendelkezésre álló – és beragadt – EU-s források célzott, haladéktalan átcsoportosítása.

 

Fontosnak tartjuk, hogy az állam, már most készüljön a gazdaság újra indulásának lehetséges üteméhez igazodó rugalmas beavatkozásokra. Mindez nemzetgazdasági versenyképességi előnyt jelenthet hazánk számára.


Forrás: MKIK

 

KEFAG Zrt

KARDEX Kft

BEK-HOLZ Kft

ERDÉRT-TUZSÉR Zrt

Erdoszöv Zrt

Dunaker Kft - Alapítva 1986

Belsound Kft - Zajvédelem

EGERERDO Zrt

LEITZ Hungária Szerszám Kft

Erdészeti gépek, eszközök, muszerek, kiegészítok kereskedelme.

FATUDAKOZÓ - az online faipari cégtár




 A FATÁJ lapot kiadja a FAGOSZ
Minden jog fenntartva. All rights reserved.