|
|||||||||
FATÁJ archívum:
FATÁJ-online
|
2020-05-29
FERME, a magas szintű faipari felületkezelés központja
A cég különleges helyzetéről, a képviselt márkák európai pozíciójáról kérdeztük a cég ügyvezetőjét, Endrédi Rollandot.
Világviszonylatban is kiemelkedő felületkezelő rendszereket fejlesztő és gyártó márka az Akzo Nobel és a Sikkens. Több mint két évtizede foglalkoztok felületkezelő rendszerek értékesítésével, mostanra komoly tapasztalattal bírtok a faipar ezen területén is. Mit gondolsz az Akzo és a Sikkens lehetőségeiről a hazai piacon? Az Akzo és a Sikkens is több piacon és több szegmensben gyárt festékanyagot. Nyilván számunkra a faipari szektor anyagai a meghatározóak. Egyébként a Sikkens márka 2000-től az Akzo csoporton belül kizárólag csak a kültéri fabevonatok fejlesztésére koncentrál.
1996 óta gyakorlatilag ugyanazzal a gyárral dolgozunk. Időközben, mint minden nagy konszern esetében, volt néhány névváltoztatás és kerültek be új márkák a portfólióba. Az Akzo Nobel neve és múltja, valamint a Sikkens európai hagyományai olyan erős hátteret jelentenek, amivel nehéz felvenni a versenyt.
Tehát nagyon fontos volt, hogy ne szegmenstermékeket, hanem a teljes szektort kiszolgáló portfólióval rendelkezzenek, valamint az innovatív háttér is rendelkezésre álljon. A Formance Kft., mint az általad irányított cégcsoport másik tagja, képviseli a világ néhány vezető faipari gépgyártóját, az olasz Biesse és Cefla márkát, valamint számos más olasz gyártót. Ezért volt fontos az olasz kötődés a felületkezelési vonalon is? Először is európai márkákról beszélünk. Ezt azért szeretném kiemelni, mert az Akzo Nobel-nél ugyanúgy jelen van a skandináv és német kultúra is a gyártásban, mint az olasz. Nyilván az, hogy a faipari területen a gyártás egy része Olaszországban folyik, az óriási előny számunkra. Azt, hogy az olaszok mennyire értenek a felületkezeléshez, azt meg nem kell senkinek sem bemutatni.
Sajátos helyzetben vagytok, hiszen kevés cégnél foglalkoznak felületkezelő anyagokkal és technológiákkal is. Mennyire tudjátok ezt a tudást kamatoztatni most a piacon? Úgy gondolom, hogy talán most jött el az az idő, amikor minden a helyére került és az ügyfelek számára is meg tudjuk mutatni azt a szakmai hátteret és technológiai tudást, ami az értékesítést segíti. Valóban különleges helyzetben vagyunk, hiszen tényleg minden komponensét ismerjük a faipari felületkezelésnek. Nem hiszem, hogy Magyarországon van még egy olyan értékesítési központ, ahol robottechnológia, vagy komplett festő gépsor szolgálja az adott felületkezelő rendszer demonstrálását. Emellett laboratóriumi háttér, színkeverő automaták, szín analizáló spectrofotométer, közel 100 tonnás folyamatosan frissülő raktárkészlet áll a rendelkezésünkre.
Ferme Az Akzo Nobel cégcsoport faipari szegmensének magyarországi képviseletét a Ferme Kft. látja el. A biatorbágyi központban a világ legnagyobb felületkezelő anyagokat gyártó cégcsoportjának teljes, a faipar minden területét kiszolgáló termékpalettával várják a vásárlókat. Kültéri rendszerek esetében Sikkens termékeket, beltéri rendszerek esetében Akzo Nobel termékeket kínál a cég.
Az Akzo Nobel és Sikkens a színtechnológia élvonalában van, nemcsak fejleszt és gyárt, hanem tanácsokat is ad, nem túlzás talán, ha azt mondom, hogy trendformáló hatása van számos területen, elsősorban design vonalon. Nem túlzás és nem is ma kezdték ezt a fajta mecénási szerepkört. Nem szeretnék anekdotázni, mert több száz évnyi történelem van mindkét cég mögött, de egy érdekességet megemlítek. A Sikkens Díj Hollandia egyik legrégebbi független művészeti díja. 1959-ben Gerrit Rietveld építész volt a Sikkens-díj első átvevője. A díjat Rietveld egész életművéért kapta, azért, amivel hozzájárult a tér és a szín közötti szintézis megvalósításához.
Rietveld a következő beszédet mondta, amikor 1959-ben elfogadta az első Sikkens-díjat: "Manapság sok színtanácsadó létezik, akiknél a színek használata sokkal nagylelkűbb, mint az enyém; én csak néhányat használok. Ebben talán szerepet játszott amerikai kollégánk, Mies van der Rohe mottója, azaz: "A kevesebb több". Mikor megkaptam a díjat, nagyon meglepődtem, de természetesen hálásan fogadtam el, és tudom, mire késztet: folytatni kell a színekkel kapcsolatos tanulmányaimat, melyet majdnem fél évszázaddal ezelőtt kezdtem el, abban az időben elsősorban saját használatra." Ez a szofisztikált megközelítés az első pillanattól jelen van a cég életében és ez számunkra is fontos. Szeretnénk ebből mi is továbbvinni valamit, átadni a hazai piacon. A bútorgyártás a belsőépítészet és a nyílászáró gyártás terén is jelen vagytok. Alapvetően ipari ügyfelekre rendezkedtünk be és az általunk képviselt minőségi elvárások is ebbe az irányba fognak mutatni a jövőben. Ugyanakkor az elmúlt időszakban ezen a területen is az tapasztalható, mint ami a gyártás egyéb területein, hogy nagyon változatos termékpalettára és kis termékszámra van igény a piacon, tehát nem lehet egy termékből óriási mennyiségeket értékesíteni. A változatosság terén tehát régóta felkészültek vagyunk, a kommunikáció és a kiszolgálás jelent majd a jövőben új típusú feladatokat.
Szerző: Csonka Imre/robinwood, Forrás: FERME Kft.
|
| |||||||
|