A családi vállalkozás Le Roy úr és felesége irányitásával 48 alkalmazottat foglalkoztat, árbevételük 7,5 millió eurót ért el 2020-ban. A kizárólag kisiparosoknak szánt B2B (business to business) termelés csak épület-asztalosipari termékek (ajtók és ablakok) beszállítását foglalja magában. Így a vállalat, amelynek még nincsenek értékesítési képviselői, forgalmának 80%-át Párizsban és a párizsi régióban érte el, ismertségének, illetve az egyedi termékeinek (falsíkba vágott kapuk, íves-mart nyílászáró termékek Haussmann-épületek számára) valamint a számos speciális épület-asztalosipari termékük know-how-jának köszönhetően.
Tekintettel a vállalat történetére, családi jellegére és erős regionális jelenlétére, az őket megvásárló nagyvállalatnak ugyanazokkal az értékekkel kellett rendelkeznie.
Ezért választották a Lorillard Csoportot a menedzserek, és fogadták el végül a vételi ajánlatukat.
Eredetileg a családi cég megszerzését tavaly júliusban kellett volna realizálni, de a jelenlegi egészségügyi válság megakadályozta, vagyis jelentősen hátráltatta az ügyletet, igy csak novemberben írták alá az adás-vételi megállapodást.
Ahogy Thierry Luce, a Lorillard Csoport elnöke 2020 elején elmondta: “Mostantól folytatni kell a beruházásokat annak érdekében, hogy ellenállhassunk az egyre növekvö nemzeti és nemzetközi versenynek”.
A Lorillard-csoport célja a kritikus 200 és 250 millió euró közötti forgalom elérése. A Menuiserie Meslin felvásárlása a Csoport forgalmát 2020 végén csaknem 190 millió euróra növeli, mely közelit a cégcsoport kívánt céljahoz.
A piacvezetö faipari részlegének további ambíciói Franciaországban: megerősíteni vezető pozícióját ezen a piacon azáltal, hogy bővíti kínálatát, és 2022-re a Csoport faipari-termelési kapacitását további 25%-kal növeli.
fordítás: Zilai József, szerk: TJ, Forrás: BatiJournal
Kapcsolódó:
Új gazdája van a fából épült ALTIS irodaháznak (2020-01-19)