Az észak-amerikai faalapú panelek és faburkolat gyártók a Climate Positive Now zászló alatt egyesülnek, hogy népszerűsítsék a dekoratív fapanelek fenntarthatósági előnyeit.
Az Uniboard, az Arauco, a Tafisa, a Stevenswood és az Interprint az eddigi vállalatok között van, amelyek a kampány mögé állnak – egy remek példát mutatva a közös PR/marketing akciónak, amely a fatermékek megítélését, elfogadottságát, eladhatóságát tudja javítani.
A “klímapozitív” kifejezés minden olyan termék, folyamat vagy vállalkozás leírására szolgál, amely több szenet von el és köt meg a légkörből, mint amennyit kibocsát. Az IKEA 2030-ra tervezi elérni ezt a célt, az anyagösszetétel megváltoztatásával és a kiskereskedelmi tevékenység szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésével.
Más globális márkák is követik a példát, és Észak-Amerika vezető bútor- és szekrénymárkái az anyagszállítókra támaszkodnak, hogy saját vállalásaikat elérve, a brandjeiket erősítsék.
A kampány azt az üzenetet tolmácsolja, hogy a kompozit fapanelek már természetes módon több szenet tárolnak, mint amennyi a gyártásuk és felhasználásuk során felszabadul, így már most is éghajlat-pozitívak.
A fogyasztók és a tervezők egyre nagyobb nyomást gyakorolnak a bútoriparra, hogy erőteljesebb fenntarthatósági üzenetet közvetítsen.
Létrehoztak egy honlapot – ClimatePositiveNOW -, hogy közérthető, könnyen megosztható formában mutassák be, milyen sokféleképpen segít az iparág az éghajlatváltozás mérséklésében és az egészséges tervezés előmozdításában.
szerk: TJ, forrás: WoodBasedPanelsInternational